Ga naar inhoud
GENEGEERD

Beste survival plek / wild kamperen in europa


Danielsirocco

Aanbevolen berichten

Beste,

 

Ik was benieuwt wat jullie de beste wild kampeer/survival plaats vinden in Europa waar zowel geen mens te bekennen is..

 

Eventuele links naar desbetreffende sites waar er meer over te lezen is zie ik ook graag tegemoet.

 

Serieuze vraag dus geen zin in grappenmakers of mensen die sarcastische opmerkingen willen plaatsen!!

 

Groeten,

 

Daniel Sirocco

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast Heksenboot

Met het gevaar af om mijn BOL te verraden, wil ik toch de beste lokatie geven die erg rustg is, geen toeristen mooi hoog met het hoogste punt op 1000 meter hoogte en een dorpje met restaurants op 800 meter hoogte.

Maar enorme bossen met weinig of geen bezoekers.

 

Zo'n 550 km via de Autobahn waar je op de rustige lange stukken flink door kunt rijden (heb wel stukken waar 230km goed te doen is).

 

Er stikt er het van het wild en vooral veel herten en ook goede restaurants met reebout.

 

Voordeel

Geen overtocht via een boot, erg snel te bereiken, goede voorzieningen. Bosrijke omgeving met beekjes en watertappunten uit de rots, (heb er foto's van maar kan ze niet zo snel vinden).

Erg aardige bevolking, nog niet verpest door toeristen. dus niet zo hebzuchtig

Goedkope vaste lokatie's en alles volgen de duitse wetgeving.

 

Hier dus

 

Thüringer wald

 

Met het hoogste punt welke ik in 10 minuten kan bereiken de Schneekopf

 

Dichtsbijzijnde dorpje bij de Scheekopf is Gehlberg erg leuk en mooie bosrijke omgeving

 

 

Dan heb je nog de Ardennen, maar erg vol en veel toeristen, voordeel is 350 km vanuit NL en je bent er in 3 uur zonder file's anders langer onderweg.

 

Dus als je nog een soort pionier wilt overkomen dan raad ik het Thuringer wald aan, de laatste 2 uur op de Autobahn zie je geen enkele Nederlander meer.

Nadeel ongeveer 4 uur of langer onderweg, maar je kunt wel flink gassen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was benieuwt wat jullie de beste wild kampeer/survival plaats vinden in Europa

 

Wild kamperen kan (bijna) overal. Wij hebben dit meerdere malen in NL/B gedaan in (natuur)parken of bos tijdens onze meerdaagse wandeltochten. Niet in bewoonde gebieden overigens.

Even een paar meter het bos in lopen voor een geschikt plekje. Of gewoon in een bos naast het fietspad bij bankje en op klein grasveldje.

 

Tips: Meestal is het na 7 uur rustig in de buitengebieden, op een enkele man-met-hond na.

Zet niet gelijk je tent op, maak eerst eten klaar en rust wat uit, als het wat later is zet je je tent pas op (wel bij licht uiteraard).

Ga op tijd weer op pad.

En als laatste, LAAT NIETS ACHTER in bos op park behalve je voetsporen.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet de plek geschikt zijn voor 4 seizoenen? Dan valt een groot gedeelte van Noord Europa af vanwege winter.

Wil je gewoon een mooie plek om van mei-september rond te dolen zonder mensen tegen te komen, een gebied zonder enige trail overweeg dan Sarek - ongeveer de grootste ongerepte wildernis van Europa. Ik heb alle kaarten liggen en het gebied uitgebreid bestudeerd en overweeg er over 1-2 jaar heen te gaan maar weet niet of ik vrouw en kids zover krijg.

"What else you can you do there? You can sing out loud, run naked, have monologues with yourself, and nobody will notice. Note there are no marked trails or amenities. Bring a compass, map, toilet paper and a sense of adventure. Oh, and a tent." (bron)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb voor Spanje gekozen voor het klimaat, de mooie natuur, goede voorzieningen en redelijk wildleven. Ik zit in de buurt van de rivier de Ebro, dus water, vis en andere dieren altijd aanwezig. Veel landbouw dus voldoende voedselmogelijkheden. Verder toch afgelegen in bergachtig gebied (500-600 meter boven zeeniveau). Verder eenvoudige regelgeving, mits je je hier een beetje aan weet te houden. In de zomer kan het warm zijn maar de winters zijn erg matig. Het 's nachts zelden onder 5 graden en overdag 11-13 graden in de slechtste maanden (jan\feb). Ook waardeer ik hier nog de mensen en mentaliteit. Iedereen helpt hier elkaar nog wanneer je elkaar nodig hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Met het gevaar af om mijn BOL te verraden, wil ik toch de beste lokatie geven die erg rustg is, geen toeristen mooi hoog met het hoogste punt op 1000 meter hoogte en een dorpje met restaurants op 800 meter hoogte.

Maar enorme bossen met weinig of geen bezoekers.

 

Zo'n 550 km via de Autobahn waar je op de rustige lange stukken flink door kunt rijden (heb wel stukken waar 230km goed te doen is).

 

Er stikt er het van het wild en vooral veel herten en ook goede restaurants met reebout.

 

Voordeel

Geen overtocht via een boot, erg snel te bereiken, goede voorzieningen. Bosrijke omgeving met beekjes en watertappunten uit de rots, (heb er foto's van maar kan ze niet zo snel vinden).

Erg aardige bevolking, nog niet verpest door toeristen. dus niet zo hebzuchtig

Goedkope vaste lokatie's en alles volgen de duitse wetgeving.

 

Hier dus

 

Thüringer wald

 

Met het hoogste punt welke ik in 10 minuten kan bereiken de Schneekopf

 

Dichtsbijzijnde dorpje bij de Scheekopf is Gehlberg erg leuk en mooie bosrijke omgeving

 

 

Dan heb je nog de Ardennen, maar erg vol en veel toeristen, voordeel is 350 km vanuit NL en je bent er in 3 uur zonder file's anders langer onderweg.

 

Dus als je nog een soort pionier wilt overkomen dan raad ik het Thuringer wald aan, de laatste 2 uur op de Autobahn zie je geen enkele Nederlander meer.

Nadeel ongeveer 4 uur of langer onderweg, maar je kunt wel flink gassen.

 

 

Maar als je midden in een bos waar niemand is dat is toch illegaal. En in nederland toch ook anders ga ik wel vaker ergens in het wild camperen

Link naar reactie
Delen op andere sites

@homerun

Als je in Nederland een rusitg plekje opzoekt in de bossen is de kans dat iemand het ziet nihil.

En in het Thuringerwald kun je wel met 1000 man kamperen zonder dat iemand ze vind.

Ook daar is er nauwelijks een opsporingsambtenaar te zien, ook geen politie. Ze komen echt niet van de weg af en al helemaal niet dieper het bos in.

Als je het bos dieper inloopt denk je eerder, als me iets overkomt vinden ze me nooit:confused:

Link naar reactie
Delen op andere sites

@homerun

Als je in Nederland een rusitg plekje opzoekt in de bossen is de kans dat iemand het ziet nihil.

En in het Thuringerwald kun je wel met 1000 man kamperen zonder dat iemand ze vind.

Ook daar is er nauwelijks een opsporingsambtenaar te zien, ook geen politie. Ze komen echt niet van de weg af en al helemaal niet dieper het bos in.

Als je het bos dieper inloopt denk je eerder, als me iets overkomt vinden ze me nooit:confused:

 

Ik vond ook nooit iemand nee.. Maar mijn hond wel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ken iemand dei al 30 jaar zijn tentje regelmatig in de bossen in NL opslaat en nog nooit betrapt is

 

Hier wat tips over Wildkamperen

http://www.mensworld.be/relax/reizen/wildkamperen-tips/

 

dus ook niet op plekken waar honden worden uitgelaten:)

 

Je moet echt slapend worden aangetroffen in je tent.

Ik heb zelf als tacktiek in andere situatie's om me van de domme te houden en onozel over te komen, nu gaat me dat makkelijk af omdat ik dat misschien ook wel ben. Maar je je kunt ook te benauwd zijn voor allerlei regels. Een beetje durf kan geen kwaad en is ook goed voor je persoonlijkheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De meeste bossen hebben geen peleton boswachters die iedere nacht het bos uit kamt dus zal wel mee vallen.

 

Kijk in de zomer wel uit met open vuur/rook, er vliegen dan vaak helis boven de bossen/duinen.

 

Klopt,... een boswachter kennen scheelt ook maar ik doe het zonder afspraak/mede weten.

 

Kans is zeer klein.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...