Ga naar inhoud
GENEGEERD

Underdog of wolf?


Gast

Aanbevolen berichten

Deel 1.

 

Om mijn vraag goed te stellen even op deze wijze. Dit is het voorspel.

 

Er is geen overheid, lege winkels, chaos, geen brandstof en geen water of elektriciteit.

Je bent thuis of in je BOL.

Overal zoeken mensen naar eten.

Hoe beveilig je jezelf? Je voorraad, gezin, en waarmee?

En hoe ziet de ‘’vijand’’ eruit.

Denk erover voor je verder leest.

 

Deel 2

De ondertoon die op het forum iedere keer weer boven komt:

Ze komen in groepen en zijn tot de tanden gewapend.

Ze willen mijn voorraad en spullen en IK moet me daartegen verdedigen.

Dus verander ik mijn huis in een bunker, verstop me.

 

De vraag of eigenlijk een aantal,

Waarom zijn zij, de ‘’vijand’’ altijd beter bewapend, met meer en medogenlozer?

Waarom denk je dat mijn buurman wel aan een wapen kan komen en ik niet?

Waarom moet ik humaan zijn?

Als je denkt dat je het toch niet red daartegen, waarom dan de moeite van preppen, vechtsport, wapens en omgang daarmee??

Het is altijd IK tegen de wereld en oei, oei.

Moet het niet zijn: kom maar op, WIJ zijn voorbereid,

De kracht zit in het aantal, maar bij preppers is ieder voor zich.

 

 

Ik ben geen underdog maar de grote boze WOLF

Maar ook een wolf red het niet alleen daarom leven ze in een roede.

 

Zie ik het zo verkeerd?? Overtuig je me van het tegendeel?

Is een goede BOL een kelderwoning en niet de bovenste 8 verdiepingen van een hotel met dakzwembad en ruimte voor 20 to 30 andere preppers met gezin en voorraad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

ok ik ben type bug in.

Mijn beveiliging in eerste instantie is om er uit te zien alsof er niks te halen valt.

in tweede instantie geloof ik in buren samenwerking dus straat afzetten gezamenlijke verdediging

Ik denk dat ze naar mij zullen luisteren als ik hun leer hoe ze zelf water kunnen zuiveren en ik daarop verder kan borduren.

en rocketstove natuurlijk.

Bij de buren samenwerking ga ik uit van het oude principe dat criminelen kiezen voor de makkelijke doelwitten.

Dus blaffende honden in de buurt van de afzettingen. veel volk op straat dag en nacht.

 

Ik weet komt niet overeen met jou vraag zal proberen er iets meer op toe te spitsen.

De vijand.

De georganiseerde criminaliteit die nu al bezig houden met ontvoeringen vrouwenhandel enz. die zijn in iedere stad en dorp. en zijn over het algemeen al bewapend.

en dan mensen die ook al is er geen shtf mensen voor de lol doodtrappen. groepsverkrachtingen en dergelijke Dat zijn de mensen die in het begin van een shtf al eerder geweld gaan gebruiken om te pakken wat ze willen want ze zijn al meedogenloos.

dan nog de mensen die hun kinderen honger zien lijden.

 

de andere vragen laat ik even aan een ander

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot

@Lindaja, ik heb het zelf niet meegemaakt, maar heb uit eerste hand vernomen, dat mensen je vermoorden voor een marsreep, als ze honger hebben.

Ook je buren zijn dan niet meer te vertrouwen. Ook al zijn het nu geen hobby-groepsverkrachters of beroeps-mensen-molesteerders.

 

De buren, die nu nog lief zijn, gaan dan net zo hard op strooptocht, als ook bij jou niks meer te halen valt.

Grijze muis spelen heeft dan weinig zin, want er zullen ook groepen ontstaan, die systematisch te werk gaan en echt alles doorzoeken.

 

Vandaar dat ik denk, dat het verstandig is, om nu al met een groep vrienden, zelfvoorzienend te worden, buiten de stad.

En dan inderdaad nog wat wolventruukjes leren van @-geanonimiseerd- .

 

Lekker doem allemaal. :p

Voor mij is het belangrijkste punt: zelfvoorzienend worden met een groep vrienden. Als we dat allemaal doen, wordt de wereld een stuk prettiger, IMO.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zijn als ik goed tel 16 vragen in een postje .

Een antwoord op de laatste dan maar .

Een kelder woning kan net zo goed zijn dan slecht .

Een woning zoals de mijn is relatief goed te verdedigen . Rondom een afsluiting van 2 m hoog .

Maar de achste verdieping van een hotel is ook goed te verdedigen en zeker met 20 mensen .

Maar aan een zwembad vol water heb je alleen maar drink . Niets te eten dat moet allemaal naar boven .

En 20 mensen verbruiken een hoop voedsel op een dag . En dat raakt ook op .

Dus ook niet 100% ideaal .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, deze spreuk van een oud Chinese krijgsheer helpt misschien...... vertaald in het Engels dan.

 

“If you know the enemy and know yourself, you need not fear the result of a hundred battles. If you know yourself but not the enemy, for every victory gained you will also suffer a defeat. If you know neither the enemy nor yourself,

you will succumb in every battle”

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al ben ik het aardig met je post eens, deze opmerkingen.

 

Ik denk dat het grootste probleem zit in de mentale omschakeling.

De meeste mensen die het goed, of nog redelijk hebben, hebben geen idee wat er omgaat in het hoofd van mensen die niks meer te verliezen hebben.

 

Om je tegen zo iemand of een groep van dat soort mensen te beschermen moet je of een overmacht hebben, dat zou bv een bunker of kasteel enz zijn waarbij zelfs de meest wanhopige persoon zich zal afvragen waar hij aan begint en hopelijk ergens anders zijn geluk gaat beproeven, of wapentechnisch of aantal technisch het overwicht moeten hebben, het liefst de combinatie van alle drie.

 

Zodra je teveel in evenwicht komt dan wordt je op de eerste plaats sneller als potentieel doel gezien en maak je gewoon minder kans.

Daar komt dan de instelling nog bij als versterkende factor.

En nou denk ik te lezen dat jij ervan uitgaat dat jij de mean mother fucker zult zijn?

 

Dat sluit ik niet uit, maar ben je dat mischien nu al dan, en ben je daar dan blij mee?

Zo niet waarom denk je dat wel te kunnen gaan worden en zul je daar blij mee zijn?

 

En hoe zie je het bv voor je dat als jij overdag de grootste bad ass bent hoe je s'avonds bij vrouw en kinderen de knop omzet en de goede huisvader kunt zijn?

 

Ik verwacht geen antwoord op deze vragen hoor en weet ze zelf net zo min denk ik.

Maar de stelling dat jij wel even de grootste klootzak zult zijn betwijfel ik.

En of je het wilt worden nog meer.

 

Preppen heeft in mijn beleving juist tot doel om zo lang mogenlijk normaal te kunnen blijven leven.

Inclusief het niet hoeven uitmoorden van 'tegemstanders'

Waaar ligt de lijn?

 

Mag je pas iemand omleggen als hij iemand anders heeft vermoord van je groep, en hoe bewijs je eea?

Of ga je al dodelijk geweld toepassen bij iedereen die potentieel een risico is, en wie is dat dan niet?

Of ga je preventief in 5km omtrek posten uitzeten die alles wat beweegt omleggen in een poging je gebied veilig te houden?

Tja je bent een bad ass of niet....

 

Ik denk dat je het geven van jezelf als de grootste wolf iets te simpel voor je hebt uitgezet?

Zo niet, en dat kan, dan geef je dus eigenlijk aan dat jij ook met je groep van plan bent te gaan moorden zie bovenstaande beredenatie en waarschijnlijk ook te gaan plunderen?

 

Dan ben benieuwd wie er op het forum graag met jou in contact wil komen, het is namelijk goed om de vijand te kennen.....

 

( in een poging die lijn even scherp neer te zetten)

 

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Heksenboot idd zo zijn mensen. helaas,

 

Wat systematisch doorzoeken betreft afgelopen zomer was er een inval bij een achterbuur en ik kon vanuit mijn raam alles volgen.

Dit was een samenwerking politie en militairen.

ze groeven zelfs de tuin af keken onder de voiliere en in de muren.

Dit was omdat de mensen aan het hoofd stonden van een drugshandel familie.

Hiervan leerde ik een ding als je dingen van waarde wil verstoppen kun je het beter in de brandgang doen dan in je eigen tuin want dat was de enigste plek die ze niet doorzochten.

 

Maar zoals ik al zei ik ben wel voorbereid op een bug in of beter gezegd daar ben ik al een heel eind mee op weg.

Omdat de weg naar met een groep vrienden zelfvoorzienend worden nog wat lastig ligt.

( droomwens is dat dus wel )

 

ik heb wel nog wat vertrouwen in de menselijke schaapsdom.

Ik geloof dat als er iemand in de straat opstaat mensen helpt met kennis ze sneller samen gaan werken.

wat in mijn straat al snel neerkomt op 300 volwassenen die goed uit de voeten kunnen.

die met wat aansporing een aardige veilige straat kunnen creeren waar ook nog redelijk veel ruimte is om, om te bouwen naar een moestuin.

 

natuurlijk deel ik dan vrijelijk kennis en zaaddragende groentes/zaden maar mijn echte voorraad blijft goed verborgen.

 

 

Ik ben geen wolf ik ben geen schaap ik ben een herder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot

Op zich een hele mooie aanpak @Lindaja, daar sta ik zeker achter, maar hou wat achter de hand. Wed nooit op 1 paard.

 

En dat de politie niet in de brandgang ging graven, kwam waarschijnlijk alleen maar, omdat ze hadden gevonden wat ze zochten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wolven doden.

 

Ik denk dat maar heel weinig mensen begrijpen wat het met je doet als je iemand het leven neemt. (Noodweer of niet)

Zelfs het schieten alleen al op mensen heeft een dusdanige impact dat daar je hele leven door beheerst gaat worden.

Je zal vast wel iemand in je kennissenkring hebben die je daar wat meer over kan vertellen.

Het lijkt makkelijk vanuit de veilige omgeving but it ain't easy...

 

Greener

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich een hele mooie aanpak @Lindaja, daar sta ik zeker achter, maar hou wat achter de hand. Wed nooit op 1 paard.

 

En dat de politie niet in de brandgang ging graven, kwam waarschijnlijk alleen maar, omdat ze hadden gevonden wat ze zochten.

 

Natuurlijk houd ik wat achter de hand ;-)

het zal wel lijken alsof ik alles deel zo spoor je anderen aan om hetzelfde te doen.

 

ik weet dat ze naar cash zochten en op 11 verschillende locaties in huis en tuin dat vonden.

Ik had neiging die nacht naar buiten te gaan om de planten die ze in de brandgang hadden gepland uit te graven maar durfde het toch niet echt aan lol

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat voorbereiding belangrijk is en samenwerking. Waarom zou je iemand voor z'n kop schieten die alleen maar met hetzelfde probleem zit als de halve wereld (honger, dorst, veilige haven). Zou jij niet stelen als je aan de geelhonger ligt?

 

Dus zie ik eerder mogelijkheden om met mensen samen te werken om aan voedsel te komen en te overleven. Natuurlijk zijn er altijd bad guys en die wil je niet op jouw territorium, dus daartegen moet je je indekken en dat kun je beter met een getrainde groep soulmates. Vergeet het maar dat je dat alleen lukt, dus heb je mensen nodig om samen mee te werken. Kijk maar een paar eeuwen terug, een klassiek voorbeeld hoe een kasteel is gebouwd en beveiligd.

 

In de fantasie van een hoop preppers spelen teveel films zoals Mad Max en andere klassiekers. Geloof me wanneer je allemaal in hetzelfde schuitje zit, ben je 90% van de dag bezig met voedsel, veiligheid en beschutting. Er zal zeker ook geplunderd worden, maar iemand zal dat uit zijn hoofd laten wanneer er een klein leger samenwerkers tegenover staat. Wees slim, verstop je voorraden verdeeld, in het water, onder de grond, zorg altijd voor een plan B en pas je snel aan bij veranderde situaties. Veder geloof ik niet zo snel dat het hier in West Europa uit de klauw gaat lopen, maar elders eerder. Wij moeten eerder oppassen voor het financiële en kapitalistische systeem. Als de rijkdom niet eerlijker verdeeld wordt of eigenlijk herverdeeld, dan breekt een keer de pleuris uit.

 

Dus bereid u zelve voor op alles wat gaat komen is mijn tip van de dag.

 

Lol.jpg.f3663c6aeb4c749ad0b0723db9cabd0a.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Natuurlijk houd ik wat achter de hand ;-)

het zal wel lijken alsof ik alles deel zo spoor je anderen aan om hetzelfde te doen.

 

ik weet dat ze naar cash zochten en op 11 verschillende locaties in huis en tuin dat vonden.

Ik had neiging die nacht naar buiten te gaan om de planten die ze in de brandgang hadden gepland uit te graven maar durfde het toch niet echt aan lol

 

Goed zo. :)

 

En dat je niet ging graven, is ook wel slim, want je bent niet de enige buurvrouw, die door de gordijnen gluurt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is geen overheid, lege winkels, chaos, geen brandstof en geen water of elektriciteit.

Dat is dan het worst case scenario.

 

Is dat beter dan een instorting die langzaam gaat?

 

Moeilijk te zeggen, want het scenario waarin je ervanuit gaat dat er geen drinkwater meer is zorgt voor een enorm aantal slachtoffers.

Immers er komt toch altijd water uit de kraan? denken de meeste mensen. Een nooit ophoudende bron.

(wij weten uiteraard beter en hebben grote voorraden drinkwater en diverse waterfilters)

 

Maar even jouw scenario aanhoudend, geen drinkwater. De mens kan gemiddeld 3 dagen zonder drinken en dan is het al gauw over en uit, men zal in grote aantallen verdorsten of ziek worden van vervuild water drinken en uiteindelijk ook sterven

 

Voor de duidelijkheid wat is verdorsten ook al weer?

Stadia van uitdroging en dorst

 

Dus effe plat gezegd, in jouw scenario hoef je maar 3 tot 7 dagen je schuil te houden en de meeste bedreigers zijn aan de lat.

Ik wil niet zeggen dat je, je dan moet verstoppen.

Ga ook naar buiten en doe net of je ook niets hebt, ga bij de buren vragen om water, en doe gewoon..

Maar ga dan niet op de 2e of 3e dag fris als een hoentje rondlopen terwijl de meesten al verdorstings verschijnselen hebben.

 

Hoe je dan de aanvallers in de eerste dagen van je af houd, is een ander probleem en kun je nu al op preppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het gaat niet om slecht en slechter, en ik zit niet erop te wachten om te mogen plunderen. de formuleering van de vraag was moeilijk en ondanks de poging niet overgekomen.

de tegenstander is altijd met meer en toch preppen we voor onszelf. waarom werken we niet samen en vormen gemeenschappen. en bij iedere vraag over beveiliging kruipen we in de rol van slachtoffer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is het vormen van groepen toch wel een rode draad op het forum?

En wordt daar door veel mensen hard en serieus aan gewerkt.

 

Slachtoffer, dat klopt als we geen slachtoffer zouden zijn of kunnen worden is verdedigen nogal zinloos?

Of we komen weer bij preventief aanvallen?

 

Ergens snap ik je afweging dus niet.

Ofwel je gaat ervan uit dat anderen jou aanvallen en dus ben je in de verdediging en dus slachtoffer.

Of je bent de aanvaller en dus agressor en is de ander het slachtoffer?

 

Of zie jij het minder zwart wit, en mag je in bepaalde situaties defensief aanvallen of onder het mom de aanval is de beste verdediging?

Het zijn denk ik onmogelijke discussies omdat de situatie zo dynamisch kan zijn en zo onvoorstelbaar dat het gewoon moeilijk is voor te stellen, en dus moeilijk om over te discuseren?

 

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie
Delen op andere sites

“If you know the enemy and know yourself, you need not fear the result of a hundred battles. If you know yourself but not the enemy, for every victory gained you will also suffer a defeat.

 

If you know neither the enemy nor yourself, you will succumb in every battle.”

 

Haah één van m'n favoriete boeken: Sun Tzu, The Art of War (ca. 500 BCE). Jouw citaat komt uit hoofdstuk 3 om precies te zijn 3:18, voor de geïnteresseerden. Het hele boek is hier online te lezen, in de Engelse vertaling van Lionel Giles uit 1910. Maar de allernieuwste geïllustreerde Nederlandse editie ligt tegenwoordig overal voor 9.95 EUR in de schappen. Heb 'm vorige maand nog bij de sigarenboer om de hoek zien liggen. Prachtig. Echt een aanrader.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wolven doden.

 

Ik denk dat maar heel weinig mensen begrijpen wat het met je doet als je iemand het leven neemt. (Noodweer of niet)

Zelfs het schieten alleen al op mensen heeft een dusdanige impact dat daar je hele leven door beheerst gaat worden.

Je zal vast wel iemand in je kennissenkring hebben die je daar wat meer over kan vertellen.

Het lijkt makkelijk vanuit de veilige omgeving but it ain't easy...

 

Greener

 

Moddervette +1 en hartstikke mee eens! Één van de meest, zo niet de meest onderschatte factor op dit forum. Daarbij heb jij het over het gedane feit. Mensen onderschatten meer nog de moraal en het geweten dat zich meester van je maakt op het moment dat je uit noodweer wil steken of schieten... Ik kan niet met zekerheid beweren dat ik de koelbloedigheid bezit om op het moment dat het nodig zou zijn uit noodweer een wapen tegen een mens te gebruiken... en ik denk dat dat ook schromelijk onderschat wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wolven doden.

 

Ik denk dat maar heel weinig mensen begrijpen wat het met je doet als je iemand het leven neemt. (Noodweer of niet)

 

Inderdaad.

 

Zelfs het schieten alleen al op mensen heeft een dusdanige impact dat daar je hele leven door beheerst gaat worden.

 

Ik snap je gedachtengang, maar dit is overtrokken.

 

Je zal vast wel iemand in je kennissenkring hebben die je daar wat meer over kan vertellen.

Het lijkt makkelijk vanuit de veilige omgeving but it ain't easy...

 

Greener

 

Klopt.

 

 

 

Verstuurd van mijn sponzige nozem brein. Met rozijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, het groeperen zal overal gebeuren, in elke richting..

 

punt zal vooral zijn te ontdekken 'wie staat voor wat' ...

 

Voor mij persoonlijk geldt dat ik graag samen werk, vandaar dat ik hier langzaam aan het forum aan het verkennen ben. Mijn voorraadje is bestemd voor mensen waar ik verantwoordelijkheid voor heb. Wat niet wil zeggen dat ik niet delen wil. Graag zelfs, en ruilen ook. Ik bezit een aantal talenten, net als jij en mag hopen dat we elkaar dat gunnen en kunnen steunen. Maar hoe weet ik nou dat jij die intentie hebt? Hoe weet jij dat van mij? Met hongerige ogen kijk je toch echt wel anders de wereld in.... lastig hoor.

 

Niet eens alles hoeft in te storten om vreemde bewegingen te krijgen, kijk maar naar het Griekenland wat aan het infuus ligt, wat iemand besluiten kan in overleving en wanhoop:

 

Getuige #1

"Ik had moeilijkheden om werk te vinden en zoals u begrijpt kon ik moeilijk in de grote financiële behoeften voorzien van mijn gezin van 2 kinderen en mijn vrouw. Een jaar geleden vertrouwde ik mijn probleem toe aan een kennis van mij in Nikaia [voorstad van Piraeus, waar Pavlos Fyssas is neergestoken - BT]. Hij stelde me voor om naar de plaatselijke organisatie van Gouden Dageraad Piraeus te stappen. Die zouden me helpen met werk en met alle andere dingen die ik nodig had.

Zoals gezegd was ik wanhopig ...lees verder ophttp://www.dewereldmorgen.be/artikels/2013/10/04/bekentenissen-van-ex-leden-van-gouden-dageraad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...