Pagina 1 van de 9 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 85
    DickBerts
    Guest

Doet Nederland het in zijn broek voor Rusland?

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/...schonden.dhtml

President Putin heeft op hoge toon geeist, dat Nederland excuses aanbiedt voor een relletje dat zich zou hebben afgespeeld tussen een Russische diplomaat in Den Haag en de Haagse politie. Nog voordat er is uitgezocht wat er nou precies gebeurd is, heeft Nederland het al over het aanbieden van excuses. Belachelijk. Onderkruipers gedrag. Maar ja, wat wil je, onze krijgsmacht hebben we afgeschaft, de NAVO stelt niet veel meer voor en we hebben ons totaal afhankelijk gemaakt van Russisch gas. Sorry Putin!

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Als je het verdrag van Wenen wilt naleven, is een aanbieden van excuus wel het minste dat je kan doen denk ik als je een diplomaat onheus behandelt (volgens de diplomaat).
    Je kan niet verwachten dat enkel andere zich houden aan een verdrag en zelf het naast je neer leggen...

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    May 2012
    De Russische diplomaat Dmitri Borodin heeft volgens Russische media gezegd dat hij zondag is 'aangevallen' in zijn huis in Den Haag door 'mensen in politie-uniform'. Dat zou zijn gebeurd na een klacht van buren over zijn gedrag tegenover zijn kinderen.
    Het zou mij niets verbazen als die diplomaat nog gelijk heeft ook, we kennen allemaal de verhalen wel over de werkwijze van de RvdK ism politie.

DickBerts
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wodan Bekijk Berichten
    Als je het verdrag van Wenen wilt naleven, is een aanbieden van excuus wel het minste dat je kan doen denk ik als je een diplomaat onheus behandelt (volgens de diplomaat).
    Je kan niet verwachten dat enkel andere zich houden aan een verdrag en zelf het naast je neer leggen...
    [MENTION=425]wodan[/MENTION] Binnen normale diplomatieke verhoudingen ga je niet de hele boel op scherp zetten, omdat er wellicht een enkele politie agent iets fout heeft gedaan. Dat kaart je dan binnenskamers aan, je geeft het gastland even de tijd om de zaak uit te zoeken, de uitkomst van dat onderzoek zou dan eventueel vergezeld kunnen gaan van excuses. Voordat het onderzoek heeft plaatsgevonden het al luidkeels over excuses hebben, zoals Nederland nu doet, vind ik laf. Bovendien is dat onzorgvuldig in de richting van de betrokken politie agenten.

Mogelijk houdt het opkloppen van deze zaak door Rusland te maken met de diplomatieke druk die Nederland uitoefent om het door Rusland in beslag genomen Greenpeace schip terug te krijgen. Want zo kinderachtig werkt dat allemaal.

[MENTION=182]dR3[/MENTION] Dat zou mij ook helemaal niet verbazen. Het gaat mij alleen om het vroegtijdig gebruik van het woord excuses. Dat zouden we echt niet gedaan hebben, als het om een diplomaat uit Luxemburg zou gaan.
    Laatst gewijzigd door DickBerts; 08-10-13 om 14:26.

Moderator
    Ingeschreven
    Jul 2012
    [MENTION=2777]DickBerts[/MENTION] Ik zou haast denken dat ze die Russen te vriend willen houden nu omdat er nog enkele Nederlandse 'piraten' oftewel actievoerders vast zitten in Rusland maar toen dacht ik ineens
    'Ojah..het is de overheid...nee die bekommeren zich al lang niet meer om haar burgers..'.

[Toevoeging] je was me net voor met
    Mogelijk houd het opkloppen van deze zaak door Rusland te maken met de diplomatieke druk die Nederland uitoefent om het door Rusland in beslag genomen Greanpeace schip terug te krijgen. Want zo kinderachtig werkt dat allemaal.
    "Fuck voting, fuck protesting, fuck writing letters to your congressmen. I will protest silently, with my wallet."
    ''You know when you're a Survivalist/prepper If you have ever been caught in the tub playing with your Katadyn''
    ''Whether through force (war) or democratic means, we subject ourselves to the order of governments.''

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Als het gaat waarom het zou gaan dan is de reactie van onze overheid een stapje te ver geweest als het zou gaan om een normale burger.
    Nu gaat het om een diplomaat dus zou men behoedzamer moeten zijn geweest. (Of was men al eerder aan de deur en liep e.e.a. de spuigaten uit? Dat schrijft men niet)
    Dat heeft men schijnbaar niet gedaan.
    En deze winter willen we ook weer warm zitten ja....

Dus dank voor het verprutsen medelanders! (ik ga geen specifieke functies benoemen; ik bedoel niet dat er op politiek gespeeld moet worden maar dat men wel correcter zich aan regels zou moeten kunnen houden)

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Laten we wel wezen, het staat in de krant, wat er echt van aan is, lezen we daar natuurlijk weer niet... Ik maak er me niet druk in.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Haha leuk...

Ik denk dat we het inderdaad terecht in onze broek doen, niet zozeer voor Rusland, aardige mensen, maar wel voor Putin......
    En wat is er dan mis met sorrie zeggen?

Zou je liever de boel verder willen opkloten?
    Stel dat we een enorm leger zouden hebben zou dat reden zijn om maar de boel op scherp te zetten ?

Ik zie in het aanbieden van excusses toch meer wijsheid dan alle andere opties?
    Dat het een bullebak is maakt het niet leuk maar verder...

Prep ze,
    K a n s
    Laatst gewijzigd door Kans; 08-10-13 om 15:28.
    Kennis zonder wijsheid is (zelf)vernietiging.

Het is helaas gevaarlijk om gelijk te hebben, als de meerderheid het fout heeft.

Het gaat niet zozeer om te zien wat nog niemand heeft gezien.
    Maar om te bedenken wat nog niemand heeft bedacht over datgene dat iedereen kan zien !

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Waarom geen kamervragen over waarom zulke domme vauden die de situatie gespannen maken toegestaan worden?
    Er moet kennelijk wat geld bij voor een beetje kwaliteit.

Als een arrestatieteam ofzoiets op bezoek komt heb je aardig wat gedaan is bij normale burgers het geval.
    (dit was niet een normaal setje agentjes)
    Dus was hier een normaal contact vooraf door een lokaal bekende agent?
    Was men op de hoogte van de status van de verdachte?
    Was men in staat te begrijpen wat hij bij aanhouding communiceerde?
    Was men in staat ruggespraak te houden bij besef van de situatie en twijfel daarover?
    Was er een onderliggend politiek doel?

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Aug 2013
    http://nos.nl/artikel/560093-borodin...-kinderen.html

Meer info

en ik zet hem eruit met zijn diplomatieke onschendbaarheid dan als hij idd zijn kinderen mishandeld
    Aannames over een persoon zeggen meer over jezelf dan over die ander.
    De zaken die je bij een ander zijn tekst verzint zijn jou ideen niet die van die ander.
    En als jij het op een bepaalde manier zou doen betekend dat niet dat de ander het zo zou doen.
    Projectie en aannames zijn bijna altijd fout
    Dus inplaats van alles erbij te verzinnen zou je ook een verduidelijking kunnen vragen

Vergelijkbare onderwerpen

1. Multi-tool... doet zijn naam eer aan!
    Door Communicator in forum Survival uitrusting algemeen
    Reacties: 67
    Laatste Bericht: 15-01-14, 12:17
  2. Hoeveel preppers zijn er nu in Nederland?
    Door Azteca in forum Perspectieven algemeen
    Reacties: 6
    Laatste Bericht: 04-08-13, 16:42
  3. Nederland doet auto weg!
    Door Communicator in forum Voertuigen
    Reacties: 24
    Laatste Bericht: 05-05-13, 20:53
  4. Ray Mears doet slijpen voor
    Door jobs in forum Messen
    Reacties: 2
    Laatste Bericht: 01-05-13, 12:51
  5. Vraagje over commando broek