Pagina 8 van de 8 EersteEerste ... 678
Resultaten 71 tot 73 van de 73
    Adventurer
    Ingeschreven
    Nov 2013
    Leuke hond!! Heel veel plezier met deze mooie rooie
    Ik ben opgegroeid met o.a. een Ierse setter. Hoewel ik zelf meer van de doggen en mastiffs ben, blijf ik een Ierse setter een geweldig mooie hond vinden!

Dat van epilepsie wat al genoemd is, ga er gewoon van uit dat Django het vroeg of laat gaat krijgen. Er is een periode geweest dat een Ierse setter zonder epilepsie echt een uitzondering was... En aangezien de fokker zich nu niet echt aan de welzijnseisen mbt fokken heeft gehouden, zullen de erfelijke gebreken bij de ouderdieren ook niet onderzocht zijn. Die van ons had het ook, maar is er toch nog 13jr mee geworden. De eerste paar jaar met medicatie, maar de laatste 6-8 jaar van zn leven zonder met slechts gemiddeld 1x per maand een aanval.
    Begin alvast wat info te zoeken over bijvoorbeeld Pexion. Dit is een epilepsiemedicijn met nagenoeg geen bijwerkingen in tegenstelling tot 'ouderwetse' medicijnen.
    Overleg even met je dierenarts waar je op moet letten en wanneer je moet gaan ingrijpen.
    Zo'n CD met vuurwerkgeluiden is sowieso een aanrader, voor veel honden. Zeker als je wilt gaan jagen met Django zal hij schotvast moeten worden.
    Mocht hij nu echt heel nerveus zijn, overleg met je dierenarts eens iets als Zylkene. Zo goed als een voedingssupplement om je hond wat kalmer te krijgen. Begin dan wel al een week of 4 voor oud&nieuw met dit te geven, het moet even inwerken.

Een puppycursus is heel leuk voor Django, maar zou vooral een leerschool voor jezelf moeten zijn. De eigenaar, zeker een 'verse' zoals jij, leert er vaak meer dan de pup. Een pup is van nature al sociaal naar andere pups (de een is dominanter dan de ander, de een is schuwer dan de ander, de een is lomper dan de ander, allemaal heel normaal) en trucjes (aan de riem lopen, zit, blijf) leert een hond niet in 30min op een veld met veel afleiding, maar in de thuissituatie. Ga vooral door met cursussen, je zult er veel van leren en hopelijk een goede band opbouwen met Django.

Voor wat betreft de link tussen honden en preppen...
    Als dierenliefhebber, kynoloog (= hondenliefhebber), dierenartsassistent en hondengedragstherapeut zie ik juist veel overeenkomsten tussen het hebben van een hond en preppen.
    Als het goed is ( ;-) ) denk je na voordat je over gaat tot de aanschaf van een hond. Ga je uitvogelen welk ras bij jou en jouw situatie past en wat je een hond kunt bieden. Nadenken is preppen. Preppen is nadenken.
    Je moet voor je hond zorgen, hij is volkomen afhankelijk van jou voor alles wat hij in zijn leven nodig heeft. Ook dat is weer preppen: zorg ervoor dat je de hond (goed) voert, dat je ziektes herkent of in elk geval ziet wanneer je hond zich niet goed voelt. Ook dat zul je moeten in kunnen schatten bij de mensen in jouw omgeving na een SHTF: wie is te zwak om mijn groep te komen versterken, wie heeft er in mijn groep medische hulp nodig?
    Daarbij zullen, zoals al genoemd, zeker kinderen een luisterend oor en een gevoel van troost en geborgenheid vinden in het gezelschap van een hond. Dit geldt natuurlijk ook gewoon voor volwassenen.
    Nu is een Ierse setter niet direct mijn eerste keuze als prep-hond ivm hun neurologische afwijkingen, maar honden zijn nuttig als waakhond (ik heb hiervoor boerboels rondlopen, betere waakhonden ga je niet vinden!) en jachthond. Mijn honden attenderen me op ongewenst bezoek en regelen dat verder zelf wel. Zo beschermen ze mij, mn man en onze prepspullen. Een retriever kan een geschoten eend voor je halen uit een terrein dat voor een mens misschien moeilijk begaanbaar is. Een stabij bijvoorbeeld zal je erf vrij houden van ongedierte als ratten en mollen. En zo zijn er tal van voordelen te vinden voor het hebben van een hond.

Natuurlijk. De hond moet eten en water hebben. Al eeuwen lang redden honden zich prima zonder onze tussenkomst wat dat betreft. Er zijn rassen gefokt enkel en alleen als schoothond, die moet je even niet meetellen als prepper-hond. Regenwater voldoet prima voor een hond. Een beetje hond kan zelf een prooi vinden, restjes eten van mensen (zoals botjes bij een kampvuur), bessen en ander wild fruit eten. Ik heb zelf een voorraadje hondenbrokken (10x 15kg zak met lange houdbaarheid tot in 2015-2017) en ook blikken hondenvlees (in blik blijft alles nagenoeg eeuwig houdbaar, toch?). In uiterste nood kun je hier ook prima zelf van eten en op overleven.

Zit je alleen nog met de hondenpoep. Dan is een formaat schoothondje weer makkelijker, die kun je leren om op een kattenbak zindelijk te worden. Wanneer je met een flinke hond nog op straat kunt lopen, eventueel met iets van een wapen erbij als extra, is uitlaten geen probleem, zeker niet in de uitgestorven omgeving waar ik woon. Is dit niet langer veilig, is er een al afgesproken plek op het erf waar de honden moeten poepen zodat wij er geen last van hebben. Hondenpoep is niet geschikt als compost, dus het mag niet te dicht bij mijn moestuin zijn. Is zelfs dit niet veilig of mogelijk, tja, dan heb ik pas echt een SHIT hits te fan situatie ;-P

En als alle opties voorbij zijn en het hebben van een hond is echt niet meer mogelijk, gaan ze op de BBQ. Met hun 50kg en 65kg kunnen we daar wel een paar dagen van eten ;-)

Eigenlijk zou elke prepper dus een hond moeten hebben ;-)

tom666
    Guest
    Mooie hond...Proficiat.
    Ik heb zelf een Engelse Cocker Spaniel. Genaamd FRODO
    Heel lieve hond..zeker met kinderen.
    MAAR heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel aanhangkelijk. Hij wil echt dat ik bij hem ben en daar geniet hij extreem van.
    Veel wandelen en laten lopen,lopen lopen. Het is een jachthond...
    En als waker ....wel ik heb dus een alarm systeem op 4 poten.. En eten en drinken...eten krijgt hij nu wel eukanuba brokken maar als het er op aan komt vreet hij alles...en drinken ...tja als ik ga wandelen drinkt hij gewoon uit een plas water dus das zeker geen probleem.
    Nu is het wel dat je zo een hond niet neemt als afschrikmiddel want daarvoor is het niet het juiste ras .......hoeft ook niet voor mij natuurlijk...

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Er zijn nog andere honden die niet goed zijn als afschrikmiddel. Zeehonden en zo.

Vergelijkbare onderwerpen

1. [Vraag] Hoe bescherm jij je huis en je gezin?
    Door Cyberbeer in forum Huisvesting
    Reacties: 419
    Laatste Bericht: 26-11-14, 22:35
  2. Jong gezin weigert langer hypotheek lasten te betalen.
    Door Mr. Gold in forum Binnenland
    Reacties: 91
    Laatste Bericht: 14-02-14, 06:23
  3. Bob's voor het gezin! + survival materiaal
    Door Communicator in forum Survival uitrusting algemeen
    Reacties: 27
    Laatste Bericht: 19-03-13, 19:11
  4. Hoe verzamel jij je gezin?
    Door Communicator in forum Survival Algemeen
    Reacties: 10
    Laatste Bericht: 07-12-12, 21:12
  5. Preppen en je omgeving (ouders, partner, gezin)
    Door Vault 101 in forum Koffiecorner
    Reacties: 23
    Laatste Bericht: 08-11-12, 09:18

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten