Pagina 1 van de 12 12311 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 112
    In overleg met hogere entiteiten
    Ingeschreven
    Apr 2012

Homeopathie? Sukkel!

Deze tekst is niet bedoeld om te kwetsen. Het is WEL bedoelt om duidelijk te maken dat homeopathie niet werkt. Iemand die WEL beweerd dat het werkt, begrijpt waarschijnlijk niet, hoe het lichaam en de geest werkt en hoe men een bepaald effect meet.

Er was eens een Duitse man, Samuel Hahnemann (1755 Ė 1843), die BEDACHT, dat als je van een stof ziek kon worden, je door het heel sterk te verdunnen, er ook beter van kon worden. Daarvoor BEDACHT hij een reeks verdunningen van bepaalde extracten van planten, dieren en mineralen. Die oplossing MOEST krachtig geschud worden, liefst op een paardenleren kussen. Dat klinkt al bijzonder geweldig. Daardoor zou de oplossing (water, alcohol) onthouden, wat er voor stofje ooit was geweest, aan het begin van de verdunning. Dat zou betekenen, dat water alles zou onthouden waarmee het ooit in aanraking is geweest. Maar enfin, misschien dat door het krachtig schudden op een paardenleren kussen er iets nieuws herinnerd wordt door het water. De oplossingen zijn zo verdund, dat het vergelijkbaar is met ťťn molecuul in een hoeveelheid water die zo groot is, als de afstand van aarde tot zon.....De homeopathische, lachwekkende verklaring is deze: Het doel van het krachtig schudden is om de geneeskrachtige werking van minimale doses te "ontsluiten", vrij te maken. De eigenschappen van de werkzame stof wordt waarschijnlijk overgedragen op de "drager" in de meeste gevallen is dat alcohol of melksuiker. Waardoor de hele hoge verdunningen toch hun werking behouden. Nogmaals, dat zou betekenen dat water prima onthoudt, met welke moleculen het in contact is geweest. Natuurkundig gezien, wetenschappelijk gezien en logisch bekeken, is dat uiteraard je reinste flauwekul.

Dan komen we op het vlak van de pseudowetenschap. Mensen die willen reageren op mijn tekst, dienen zich aub op de hoogte te stellen van deze link naar Wiki, alvorens we weer verzanden in allerlei geloofsovertuigingen ten aanzien van homeopathie. Want GELOVEN dat iets werkt, werkt genezing in de hand, dat noemen we Placebo. Dat ook graag lezen alvorens je wenst te reageren. En vermoei je aub niet met het aandragen van verwijzingen naar teksten waarin wordt beweerd dat homeopathie WEL een bepaald positief effect heeft, wetenschappelijk gezien zijn die teksten (geen studies!) van geen en nullerlei waarde. Gelukkig voor de mensen die WEL geloven in homeopathie hieronder een mooie uitspraak van een beroemde homeopaat. Dat klinkt inderdaad zů zweverig en lachwekkend, dat het wel bijna waar moet zijn (Kuche kuche kuche....proest!).

ďDid you know that Jacques Benveniste, one of the world's leading homeopathic "scientists," now claims that you can *email* homeopathic remedies? Yeah, see, what you do is you can take the "memory" of the diluted substance out of the water electromagnetically, put it on your computer, email it, and play it back on a sound card into new water. I mean, that could work, right? (Nick's thoughts after reading Francis Wheen's book "How Mumbo-Jumbo Conquered the World")Ē
    keyserpreppersuze@gmail.com

Survivor
    Ingeschreven
    Oct 2013
    Ieder zijn eigen mening. Ik heb gezien en ondervonden dat het wel kan werken. Ook bij mijn kinderen die toen zo klein waren dat ze nog niks konden begrijpen van medisch handelen.
    Regulier en complementair zouden elkaar veel meer moeten aanvullen dan nu het geval is in Nederland.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Sep 2013
    M.a.w. handig voor artsen die met een patient zitten die er op staat iets voorgeschreven te krijgen.

IsaBo
    Guest
    Ik ben het met je eens als je zou zeggen dat Dr. Vogel rommel niet werkt maar...
    ik heb zelf meegemaakt dat een klassiek homeopaat (voormalig huisarts overigens) mij een middel gaf wat verkeerd viel. Ik werd er erg agressief van (voor mij vreemd). Na een paar dagen teruggegaan en ik kreeg iets anders. Hier werd ik zo lief en vriendelijk van (helemaal out of character) dat ik zelfs mijn aso, dom, schreeuwerige, vloekende buurmeisje aardig vond. Welke middelen hij mij gaf weet ik niet maar het deed beide keren wat bijzonders met me. Gelukkig is het nu uitgewerkt.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Aug 2013
    homeopathie
    geneeswijze waarbij middelen aan de patiŽnt worden toegediend, die normaal juist de betreffende ziekte(verschijnselen) zouden doen ontstaan

vaccinatie
    inspuiten van verzwakte ziekteverwekkers om het lichaam aan te zetten tot actieve immunisatie.

hmm ?
    Aannames over een persoon zeggen meer over jezelf dan over die ander.
    De zaken die je bij een ander zijn tekst verzint zijn jou ideen niet die van die ander.
    En als jij het op een bepaalde manier zou doen betekend dat niet dat de ander het zo zou doen.
    Projectie en aannames zijn bijna altijd fout
    Dus inplaats van alles erbij te verzinnen zou je ook een verduidelijking kunnen vragen

Ingeschreven
    Apr 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mar Miet Bekijk Berichten
    Ieder zijn eigen mening. Ik heb gezien en ondervonden dat het wel kan werken. Ook bij mijn kinderen die toen zo klein waren dat ze nog niks konden begrijpen van medisch handelen.
    Regulier en complementair zouden elkaar veel meer moeten aanvullen dan nu het geval is in Nederland.
    Dat noemen we: Regressie naar het gemiddelde (Eng: regression to the mean)

Dit is een statistisch fenomeen en betekent dat opeenvolgende metingen in een populatie meer naar de gemiddelde waarde zullen neigen.

Met andere woorden, waarschijnlijk zijn je kinderen gewoon gezond. Als ze dan tijdelijk bepaalde klachten hadden, waren ze zonder homeopatische (lees: placebo)middelen ook 'beter' geworden.

Banned
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Where the unstoppable force meets the immovable object
    Homeopatische middelen werken als een placebo bij sommige mensen wat op zich prima is.

Vind het zelf niet echt de meest economische manier om water in te kopen.

Ingeschreven
    Apr 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lindaja Bekijk Berichten
    homeopathie
    geneeswijze waarbij middelen aan de patiŽnt worden toegediend, die normaal juist de betreffende ziekte(verschijnselen) zouden doen ontstaan

vaccinatie
    inspuiten van verzwakte ziekteverwekkers om het lichaam aan te zetten tot actieve immunisatie.

hmm ?
    Ja, en? Nog Steekhoudende argumenten? Vaccinatie veroorzaakt MEETBARE antistoffen in het bloed met een Statistisch significante afname van het aantal ziektegevallen in een populatie. Homeopathie (ten onrechte door jou aangeduid als geneeswijze, maar dat is een kwestie van definitie) vertoont geen van beide. Ook op individueel niveau is er geen meetbaar verschil tussen placebo en homeopathische middelen. Dat mensen SUBJECTIEF melden 'iets positiefs' te ervaren van homeopathie is wederom een Regressie naar het gemiddelde. Dit is een statistisch fenomeen en betekent dat opeenvolgende metingen in een populatie meer naar de gemiddelde waarde zullen neigen.

Administrator
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vladimir Bekijk Berichten
    Homeopatische middelen werken als een placebo bij sommige mensen wat op zich prima is.
    Ik gebruik al mijn hele leven Nisyleen voor als ik net een verkoudheid voel aankomen en gevoelsmatig werkte dat tot zekere hoogte. Toen [MENTION=62]Keyser Suze[/MENTION] een aantal maanden geleden mij hierop wees is het hele (placebo) effect weg! Bedankt he. 3 weken geleden voelde ik een verkoudheid opkomen en ik weer naar de kast om de VSM tabelletjes in te nemen (elke paar uur) en wat denk je......loop nog steeds te snotteren. Soms kan je dingen gewoon beter niet weten ;-)
    Kwaliteit komt altijd boven drijven.

Ingeschreven
    Apr 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Gold Bekijk Berichten
    Ik gebruik al mijn hele leven Nisyleen voor als ik net een verkoudheid voel aankomen en gevoelsmatig werkte dat tot zekere hoogte. Toen [MENTION=62]Keyser Suze[/MENTION] een aantal maanden geleden mij hierop wees is het hele (placebo) effect weg! Bedankt he. 3 weken geleden voelde ik een verkoudheid opkomen en ik weer naar de kast om de VSM tabelletjes in te nemen (elke paar uur) en wat denk je......loop nog steeds te snotteren. Soms kan je dingen gewoon beter niet weten ;-)
    Probeer eens pipellepine extract. Werkt ook niet, maar doet misschien wel wat!

Vergelijkbare onderwerpen

1. Homeopathie voor hen die hierin geloven.
    Door Simurgh in forum Gezondheid, medisch en verzorging
    Reacties: 43
    Laatste Bericht: 28-12-12, 20:05
  2. Homeopathie
    Door Vlinder in forum Gezondheid, medisch en verzorging
    Reacties: 55
    Laatste Bericht: 31-05-12, 20:00

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten