Ga naar inhoud
GENEGEERD

Baofeng bf666s programmere


Gast gerbewoner

Aanbevolen berichten

Gast gerbewoner

Ik heb mijn porto bimnenben wilde deze meteen programmeren. Bf-480 software gedownload. Kabel aangesloen en porto in de programeermodus gezet. Dat ging goed maar ik krijg hem niet aan decpraat. Ik krijg steeds de melding dat er iets niet goed zit in de communicatie met de porto. Kabel getest met een Wouxun en bijbehorende software en dat werkt prima.

 

Heeft iemand ervaring met het programmeren can deze portos en heb je dan nog tips voor me?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast gerbewoner

Heb even door de mapjes gekeken maar daar is niks te zien wat lijkt op een versie aangeven. Heb nu drie verschillende soorten software liggen maar allemaal zeggen ze dat ik de communicatie instellingen moet nalopen. Nog maar ff spelen met de hardware instellingen van de com poort.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gerbewoner
Probeer het programma Chirp eens. Ik programmeer dan diverse zenders van wouxun tot kenwood mee.

 

Ga ik wel proberen al las ik dat alleen de UV3 en UV5 met dit programma te programmeren zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga ik wel proberen al las ik dat alleen de UV3 en UV5 met dit programma te programmeren zijn.

 

Zoiets had ik ook gelezen.

 

Ik zal vanavond thuis wel eens kijken hoe ik het bij mij voor elkaar heb gekregen.

 

Welk OS draai je?

Zelf had ik met Windows 8 minder problemen hiermee dan met Windows 7 (beide 64 bit).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gerbewoner

De kabel is gewoon een standaard Kenwood aansluitng. Die werkt ook op mijn Wouxuns. Het probleem is de software of de porto zelf.

 

Ik heb nu de volgende software gebruikt:

 

BF-480

BF-480plus

T6 of 9

ZT-V68

 

Ik ga ook toch maar even chirp proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gerbewoner

Toch ff op de site van Chirp gekeken en in de daily's wordt de BF-888 ondersteund en volgens mij zou er dan ook een goede kans moeten zijn dat de 666 werkt. Vanavond maar proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gerbewoner

De laatste beta versie van Chirp werkt als een zonnetje. Softwarematig nog niet helemaal top, maar de communicatie met de porto is een druk op de knop en retesnel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zal ik binnenkort ook eens Chirp gaan downloaden. Als die een beetje wordt doorontwikkeld, zal dat de software-to-go zijn, alles te programmeren vanuit één pakket.

 

Gisteravond niet meer aan toegekomen, daarom vanochtend: De software die bij mij het beste werkt is die van de ZT-V68.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gerbewoner

ZT-V68 werkt bij mij ook niet. Ben wel onder de indruk van Chirp. Mijn Wouxun porto's worden ook ondersteund en het uitlezen van de porto gaat enorm snel. Sneller dan wat ik op Youtube zie met de BF-480 software. Er zitten een paar nukken in zoals bijvoorbeeld het spontaan terugzetten van een instelling die je eerder hebt gedaan, maar daar is overheen te stappen. Gewoon nog even goed in de spreadsheet kijken of alles klopt voor je de instellingen naar de camera upload.

 

Ben wel blij want nu kan ik even testen hoe deze porto zich houdt. Voor €15,50 kun je niet veel verwachten maar het voelt allemaal heel degelijk aan. Knoppen draaien lekker, hij ligt heerlijk in de hand en het geluid lijkt ook goed te zijn. En, in de handleiding staat dat als er een externe microfoon aangesloten wordt de porto niet meer waterproof is omdat het klepje dan open staat. Nu verwacht ik niet die ie onderdompelbaar is, maar een klein buitje zou hij dus wel moeten kunnen hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, chirp kan ook ex en importeren, je kan eenvoudig "offline" bestanden bewerken en als database bijhouden.

Alleen een csv file in excel openen, bewerken en vervolgens weer in de radio laden lukte bij mij niet.

Let op, sommige radio's moet je eerst in de programmeer mode zetten voordat je ze uitleest, of progragrammeerd.

Bv de yaesu ft 897/875. Dat staat niet in de originele handleiding!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gerbewoner

Hetzelfde geldt voor de Baofeng. Als je die wilt programmeren moet je tijdens het aanzetten de monitor toets ingedrukt houden. Dat wordt nergens in de handleiding genoemd. Het schijnt dat de BF888 wel gewoon aangezet kan worden zonder hem speciaal in de programmeermodus te zetten.

 

@RoelCommunicate Excel sloopt toch vaak CSV bestanden tijdens het opslaan. Het zo zomaar kunnen dat je met een CSV editor, of bijvoorbeeld Notepad++ wel het bestand direct kan aanpassen en opslaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@gerbewoner, had ik ook aan gedacht. Maar ik heb verschillende frequentie lijsten in excel, en het is (te) veel werk om die allemaal aan te passen voor Chirp. Achteraf gebruik ik maar een paar freq in de amateur band. En luister geregeld op andere freq zoals rode kruis etc. Dat zijn er max 10. De meeste amateur porto's scannen niet snel genoeg, dus daar gebruik ik mijn scanners voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Gast gerbewoner

He wat stom, dacht dat ik hier al in gereageerd had.

 

Met Chirp werkte het als een zonnetje. Supersnel en zonder enig probleem. Wel met een daily versie maar dat maakt niet uit. Zitten een paar kleine bugjes in, maar dat mag de pret niet drukken. Portotje werkt zo goed dat ik er nog vier heb besteld. Voor 15,50 euro per stuk kun je niet gaan zitten tobben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...