Ga naar inhoud

Tom

Aanbevolen berichten

En dan zeggen "ze" dat wij preppers angstzaaiers zijn, maar bij nationalgeographic channel kunnen ze er ook wat van en dan is het entertainment, het gaat om dit programma;

 

(kan zo niet vinden of dit ook op de Nederlandse uitzending te zien is).

 

http://channel.nationalgeographic.com/channel/american-blackout/videos/american-blackout-trailer/

 

 

En nu we het er toch over hebben BLACKOUT

(Blackout, klink leuker dan in het nederlands "als de lichtjes uit gaan" daar wordt je toch niet echt bang van).

 

Report: Massive Vulnerability Detected In National Power Grids: “There Is No Way to Stop This”

 

Zal mijn aggregaat eens uit het vet halen, staat al 2 jaar stil geen tijd voor test runs. Zeg maar gewoon te lui:D

(En eerlijk gezegd geloofde ik zelf niet zo in een blackout dus een grote en langdurige stroomuitval, terwijl ik er anderen wel voor waarschuw).

Hoe ongelooflijk is het dan voor de niet prepper en als je een druk bestaan hebt dan is een blackout wel het laatste waar men je lastig mee moet vallen. Is toch nog nooit eerder gebeurt? Wat een angstzaaiers, Oja toch maar effe kijken naar NGC

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 90
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Het is niet alleen entertainment, het is ook nog eens gebaseerd op waarheid. Het hoogspannningsnetwerk in de VS is rampzalig verouderd en een echte terrorist kan die hele zooi zo platleggen.

 

In Nederland is het overigens ook kinderlijk eenvoudig. Nederland is stroom importeur; de centrales kunnen niet genoeg opwekken om 't land te voorzien. Door gelijktijdig een paar van de import-kanalen op te blazen met een simpele staaf dynamiet, veroorzaak je overbelasting op de andere import-kanalen waardoor die automatisch afschakelen om grote schade te voorkomen. De centrales kunnen de vraag niet aan en schakelen ook af. Binnen een paar minuten zit 't hele land zonder stroom.

 

Het opnieuw opstarten van het stroomnet is niet zo simpel als je zou denken. Een moderne electriciteitscentrale kan namelijk niet starten zonder een stevige bult stroom van 't net te gebruiken. Grote High Voltage DC interconnects met andere landen kunnen ook lang niet altijd starten als er op "onze" kant geen spanning staat.

 

Volgens mij was Essent begonnen met 't bouwen van een zogenaamde Black Start Facility; dit is een speciale centrale die wel zichzelf kan opstarten. Deze centrale wordt vervolgens gebruikt om bepaalde kritieke lijnen van spanning te voorzien en andere centrales op te starten waarna het landelijke net langszaam aan weer online gebracht kan worden. Daarna kunnen delen van 't land weer spanning krijgen, maar uiteraard beperkt tot wat we zelf kunnen opwekken en/of importeren. Het zal meerdere dagen duren voordat 't hele land weer spanning heeft. En meerdere dagen zonder spanning, levert enorme chaos op...

 

De meeste mensen hebben geen benul van hoe kwetsbaar de wereldwijde stroomnetwerken zijn, feit is dat ze continue in de gaten gehouden worden en centrales bij/afgeschakeld worden. De vraag en het aanbod moeten zo goed als 100% overeenkomen, continue.

 

Voor mij dus reden genoeg om, zodra 't financieel haalbaar is, een stapeltje zonnepanelen aan te schaffen in combinatie met een inverter die eiland-bedrijf ondersteunt en een kleine accubank. Heb ook interesse in 't bouwen van een micro-hydro dam in m'n mini beekje, houtgas generatoren en andere manieren om spanning op te wekken :)

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Toeval dat er op 13 en 14 November in Amerika de power grid tests vallen.

Hier 1 van de comments bij NGC:

Kinda strange that this is being shown right before the National Power Grid Test, November 13th and 14th.... News recently stated that Iran and North Korea are working on EMP weapons to use against the USA. There there is comet ISON also coming in November.... I am not a conspiracy nut, I am just saying all these stories are out there and all center around the USA losing it's power grid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Ik kijk het programma morgen vanuit de us, word VEEL reclame voor gemaakt. Ik ben benieuwd!

 

Ookal denk ik dat het meer angst zaaien is dan iets anders. Maar goed, toch wel nieuwsgierig.

 

Groetjes,

 

Appelflapje

 

Goeie reis Mr. A. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

...Het hoogspannningsnetwerk in de VS is rampzalig verouderd en een echte terrorist kan die hele zooi zo platleggen.......

 

Is dit nou niet precies hetgeen ze mainstream willen laten geloven?

 

Is zo'n powergrid failure niet gewoon een ideaal moment financiële bubbels te wissen, tegenstand te elimineren, angst te zaaien en zogenaamde "terroristen" hiervan de schuld te geven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

JaJa, de Amerikanen hebben nu de smaak van een Blackout echt te pakken, gaat Mainstream en voor de echte complotdenker is er natuurlijk ook wat bij

 

http://www.youtube.com/watch?v=ng8_TwStyXU

 

.

De grote Blackout oefening GridEx 11 op 13 en 14 november 2013 kan er natuurlijk van alles misgaan

The objectives of the NERC Grid Security Exercise (GridEx) series are to exercise the current readiness of participating Electricity Sub-sector entities to respond to a cyber incident and provide input for security program improvements to the bulk power system. GridEx is a biennial international grid security exercise that uses best practices and other contributions from the Department of Homeland Security, the Federal Emergency Management Agency, and the National Institute of Standards and Technology.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, verkeerd geïnterpreteerd. :)

 

Heb je het naar je zin?

 

Ja zekers! Wellicht vind je dit wel leuk om even te bekijken.

 

On topic:

 

Ik heb de show amper kunnen volgen. Ik voelde me op het moment niet al te lekker en was druk met inpakken van mn koffer. Er vielen mij een aantal dingen op die mij ontzettend irriteerde. Echter weet ik niet of ik ze al moet noemen, want ik wil ook niet gaan spoileren.... Is er niet een soort van "verberg" vakje zodat ik het daar in kan zetten? Anders zou het namelijk wel eens de beleving kunnen verzieken....

 

Groetjes,

 

Appelflapje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgelopen nacht heb ik de docu gekeken (Blackout.2013.1x01.HDTV.x264-FoV.mp4) en eerlijk gezegd denk ik dat er weinig gespeculeerd is over de gevolgen van een 6 daagse blackout. Ik geloof niet dat dit soort films geweld of plunderingen aanzwengelen of stimuleren; je kunt op drie vingers natellen dat bij het wegvallen van het vertrouwen in de overheid én het wegvallen van de natuurlijke (sociale) controle het eind zoek is. Het is indringend gefilmd, veelal vanuit 'smart phone' camera standpunt en natuurlijk: de focus ligt op de zaken die fout kunnen gaan.

 

PM me als je de documentaire ook wilt zien.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

In sommige staten zijn ze daar wel enigszins gewend aan blackouts. Als er weer eens een huricane is overgetrokken, gaat bij velen het licht (en de rest) uit, doordat de stroomkabels daar nog steeds vreemd genoeg boven de grond lopen!

 

Volgens mij 'lopen' stroomkabels (en telefoon, tv, etc) in het grootste deel van de wereld boven de grond, dat is schijnbaar goedkoper.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft iemand een link voor american blackout op piratebay????

 

mvg, MP

 

kickassssssssss

 

 

En potverpiellepap wat een bijzonder onverkwikkelijk beeld van USA zonder electro krijg je dan zeg. Met kromme tenen zitten kijken, petje af voor NatGeo, wat een sublieme docu. Ontzettend goed geacteerd, heel voorstelbare (domme) situaties, alles waar we bang voor zijn gebeurd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...