Ga naar inhoud
GENEGEERD

Netwerk eetbaar Nederland van start


Mr. Gold

Aanbevolen berichten

We zijn benaderd om aandacht te geven aan het netwerk eetbaar Nederland. Uiteraard dragen wij ons steentje hieraan bij en bieden we voor onze bezoekers de mogelijkheid om hierover mee te praten.

 

Eetbaar Nederland is een platform in ontwikkeling om Nederland eetbaarder te maken.

 

Eetbaar Nederland gelooft in toegang tot lokaal, gezond en vers voedsel voor iedereen. Voedsel wat met respect voor de mens en de aarde is gegroeid.

 

Eetbaar Nederland wil mensen inspireren, ondersteunen en motiveren om zelf zo lokaal mogelijk te beginnen om Nederland eetbaarder te maken.

 

Op deze website staat het een en ander uitgebreid beschreven. Maak Nederland eetbaar.

 

Hopelijk kunnen we hier een mooie discussie starten over dit onderwerp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik ga dit binnenkort met mijn buurvrouw doen, we gaan eetbare dingen in de gemeenteperken zetten. Nu maar hopen dat de groenwerkers niet alles kortraggen zoals ze normaal altijd blind doen.

 

Hieronder een (engelstalig) filmpje van een voorbeeld hoe ze het in Engeland doen. Erg inspirerend! Deze keurige, maar rebelse Engelse dame is gewoon begonnen met het aanplanten van groenten en fruit in gemeenteperken. Het leukste is dus dat ze geen toestemming hebben gevraagd, maar gewoon zijn begonnen.

 

Hier het filmpje van 13 minuten, erg inspirerend

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil nog even het verschil maken tussen een gezamenlijke tuin, bijvoorbeeld bewoners die zoiets creëren tussen de flats in. Of het her en der plaatsen van eetbare groen in bestaande gemeenteperken. Dat laatste komt een beetje neer op Guerilla Gardening, beiden zijn mogelijk..... en leuk natuurlijk. :cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor mijn huis tegen mijn voortuin aan lelijke gemeente struiken een weg en dan een grasveld die alleen gebruikt word door honden.

dan een flat en dan een heel stuk land waar alleen onkruid groeit dan een weg en bos(je )

als je de andere kant op loopt een veldje met 2 doelen waar nooit word gevoetbald

en niet te vergeten tussen die lelijke struiken in staat er per tuin 1 boom

om te beginnen vragen of ik die boom niet kan vervangen met een fruitboom ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...