Ga naar inhoud
GENEGEERD

CV vraag


jobs

Aanbevolen berichten

SHTF begint.

Het gas valt uit.

Het is vlak voor de winter.

De winter valt in.

 

Ik kan minder stoken en dus niet voorkomen dat delen van het huis onder nul komen bij vorst.

Wat doe ik om bevriezing van het CV-systeem te voorkomen in zo'n situatie?

Leeg laten lopen?

Of zijn er alternatieven c.q. betere methoden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

zorgen dat je alternatieven hebt om je huis enigszins warm te houden?

 

Ik zou hem dan inderdaad gedeeltelijk leeg laten lopen zodat het water de ruimte heeft om te bevriezen zonder de buizen te beschadigen.

 

Als je een goede alternatieve kachel beneden hebt staan, en je deuren open laat, hou je de vorst toch ook wel buiten? Zeker in Nederland!

Ramen goed isoleren met eventueel extra dekens/gordijnen etc... Als je rolluiken hebt, dicht houden ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@jobs: Ik stook uitsluitend de woonkamer met CV of petroleumkachel. Ook als 't 20 graden vriest. De rest van de woning wordt dan wel wat kouder, maar niet in de buurt van de 0 graden en dan staan de ramen nog op een kier.

 

Als je een vorm van alternatieve verwarming hebt, zou ik mij geen zorgen over bevriezing in huis.

Anders inderdaad de CV gedeeltelijk of geheel aftappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De straatstenen moeten al uit de grond vriezen om in een modern huis de vc te laten bevriezen . Als je een petrolium vuurtje dicht bij de buizen kan plaatsen ben je veilig volgens mij , warmte gaat altijd naar boven . Dit telt ook met warm water .

 

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dua antivries er in. (uitzoeken hoe...)

En ergens een radiator warm stoken met alle kranen open en ik ben veilig?

 

En hoort het zo preppen van de installaie bij een goed voorbereide BIL?

 

Nu nog een adres voor die CV-antivries want ik vermoed dat mijn verwarmingsboer het niet heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je nog stroom hebt, de centrale verwarming aan laten, den werkt de circulatiepomp nog en dat maakt dat het minder snel bevriest.

Antivries is inderdaad handig, zeker deze met een blauwe kleur, dan zie je het blauwsel verschijnen als je ergens een lek hebt

plus het smeert het systeem nog wat, ook wel zo handig.

Je zou kunnen zorgen dat je een Propaan gasfles in huis hebt + ontspanner + aangepaste nippel(s) voor Propaan,

dan kan je je brander ombouwen en op Propaan laten werken. (Of winter LPG)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...