Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wie neem je mee?


MyronPrps

Aanbevolen berichten

Naar aanleiding van @Keyser Suze,

 

Mijn vraag aan iedereen is: Wie neem je mee WSHTF.

 

Iedereen heeft natuurlijk zijn plan voor de Bug-Out allang klaar, maar hoe ga je dan om met je familie die nooit hebben geprept en misschien wel hebben gelachen om jou wanneer je jouw voedselvoorraad liet zien.

 

Ik zou het erg moeilijk hebben met het feit dat ik eigenlijk het lot van mijn familie bezegel door ze achter te moeten laten bij een SHTF vooral wanneer ik in hun gezicht nee moet zeggen en dit ook moet verantwoorden bij anderen.

 

Ik heb wel besloten om bijv. mijn opa en oma mee te nemen wegens hun talent voor tuinieren en jarenlange ervaring met groente tuinen maar ook vanwege hun skills in naaien en kleding herstellen.

 

maar wanneer ze naar mij toe zouden komen vraag ik ze wel om al hun voedsel mee te nemen maar ook al hun "tools" die van pas zouden in een groep zoals bij PH.

 

Ik vroeg mij toch af hoe anderen hiermee omgaan of dat je bepaalde eisen stelt aan mensen die mee willen gaan, hebben ze een erg handige skill/kwaliteit, hebben ze een erg grote voedselvoorraad of hebben ze erg veel handige tools/ ruilmiddelen. Of heb je al een plan wie je meeneemt WSHTF?

 

(Een ex-militair met bijv. een paar buksen en veel munitie is erg handig voor zowel jacht als verdediging maar ook survivalskills)

 

Ik ben erg benieuwd wat jullie reacties zijn:)

 

mvg, MP

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik neem alleen mijn hond mee. Goed getrained en beresterk. Mijn ouders zijn hartpatient en diabetes, mijn moeder is slecht ter been. Verder heb ik geen familie van belang. Ik duik alleen onder en zoek terzijner tijd wel aansluiting. Een prepper in de directe omgeving is uiteraard altijd welkom. Verschillen van inzicht werken we wel uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij gaan met ons gezin naar de BOL en daar blijft het bij. De familie moet zichzelf zien te redden en voor zover ik weet kunnen ze dat ook wel.

Ik heb een goede vriend die ook prepper is maar hij heeft een eigen BOL en gaat daarheen met zijn gezin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn minder valide moeder. ze kan misschien niet meer fatsoenlijk lopen maar haar kennis en wat ze zittend kan doen weegt daar ruimschoots tegenop.

mijn ex/ mijn dochters vader. sportshutter en niet bang voor vuil werk.

mijn dochter 5jaar

mijn vriend mag ook mee hij heeft de kennis dan niet maar heeft al aangegeven dat hij dan gewoon wel aan mij vraagt wat hij moet doen .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij zijn met 2 volwassenen 1 kind en 1 hond. Daar willen we het in principe ook bij laten, mijn familie zit wel vol skills moet ik zeggen, mijn ouders (begin 50jaar) zitten beiden bij de overheid, maar alweer 24 jaar gescheiden, kunnen elkaar niet uitstaan, maken elkaar af hier waar ik dan niet op zit te wachten. En dan zou ik moeten kiezen. Mocht ik toch moeten kiezen zou ik voor mijn pa, stiefmoeder en 2 tiener zusjes gaan. Daarnaast ook nog een broer bij luchtmobiel, altijd handig. Nu zie ik t zo dat wanneer SHTF autoriteiten gewoon orders krijgen, en aangezien mijn familie daarbij werkt zullen zij tegen beter weten in gewoon orders opvolgen ipv te zorgen voor hun eigen, in het begin altans. Dan kon bijkomend feit dat we best ver van elkaar wonen, zei zouden een afstand van 130km moeten rijden naar ons. Wat niet veel is normaal gesproken maar ga ervan uit dat wegen gewoon afgesloten of vast staan. En dan ook nog de vraag of ze blindelings ons vertrouwen wanner gezegd word datzelfde hier heen moeten komen, omdat t hier "Wel" veilig zou zijn en genoeg te eten .... Dus nee gewoon wij, en heeeeeel misschien mijn pa en familie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je er beter van uit kunt gaan dat er niks te kiezen valt tijdens een shtf ,aangaande degene die je mee wilt nemen.

Je mag blij zijn als je je eigen gezinnetje mee kunt nemen.Zeggen dat je oma in d'r rolstoel wel mee neemt heeft ook niet zoveel zin als je alleen een BOB hebt en weet dat je 150 km moet lopen tot je BOL bv.

Op voorhand zeggen wie je mee neemt heeft alleen nut als je dat ook daadwerkelijk hard kunt maken,als je dus voor ze geprept hebt,de ruimte en de omstandigheden hebt om het tot een succes te maken.

Denk niet over wie je mee WIL nemen,denk er over wie je mee KAN nemen,en dat kon nog wel eens heel vervelende beslissingen op leveren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem alleen mijn hond mee. Goed getrained en beresterk. Mijn ouders zijn hartpatient en diabetes, mijn moeder is slecht ter been. Verder heb ik geen familie van belang. Ik duik alleen onder en zoek terzijner tijd wel aansluiting. Een prepper in de directe omgeving is uiteraard altijd welkom. Verschillen van inzicht werken we wel uit.

 

maar stel je even voor dat je ouders jou bellen wanneer je op het punt staat om te vertrekken naar je bol, zeg je dan alsnog nee? (of begrijp ik je nu verkeerd haha)

 

ik weet niet of ik dit zou kunnen, echt iemand weigeren en aan zijn lot overlaten.

 

mvg, MP

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je er beter van uit kunt gaan dat er niks te kiezen valt tijdens een shtf ,aangaande degene die je mee wilt nemen.

Je mag blij zijn als je je eigen gezinnetje mee kunt nemen.Zeggen dat je oma in d'r rolstoel wel mee neemt heeft ook niet zoveel zin als je alleen een BOB hebt en weet dat je 150 km moet lopen tot je BOL bv.

Op voorhand zeggen wie je mee neemt heeft alleen nut als je dat ook daadwerkelijk hard kunt maken,als je dus voor ze geprept hebt,de ruimte en de omstandigheden hebt om het tot een succes te maken.

Denk niet over wie je mee WIL nemen,denk er over wie je mee KAN nemen,en dat kon nog wel eens heel vervelende beslissingen op leveren.

 

Precies en dan ook kunnen leven met die vervelende beslissingen want, kun je het met jezelf goed krijgen dat je arme oma achter laat in dr rolstoel??

 

mvg, MP

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Myron Prps ea hangt een beetje van de situatie af. Bij een burgeroorlog zou ik ze hun week medicatie in 1 keer laten slikken. Als je op de loop moet dan is het met hen erbij een kansloze missie en dan is het beter te weten dat ze er niet meer zijn dan je afvragen hoe het ermee gaat. Daarbij ben ik niet behept met empathie ( tot op het psychopatische af)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarbij ben ik niet behept met empathie ( tot op het psychopatische af)

 

 

Nou, bij jou zou ik mij dan alvast niet aansluiten, zie ook je andere posts...pfff, ik zou maar op je moeten kunnen terugvallen als ik eens wat pech heb in welke zin dan ook.

 

 

 

funny-I-team-hidden-letter.jpg.0a4f5a8e19f0cdcbe7262fdee7cda37f.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn moeder mee nemen net 40. En misschien haar vriend. De anderen weten niet eens dat ik een peppers ben. Mijn opa.overleeft het gewoon niet hij heeft het altijd héél benauwd. Mijn oma kan niet goed lopen.

De rest weet niet waar mijn bol is.

Mijn broer lacht me altijd.uit om het preppen dus hem laat ik gewoon achter. En de rest heeft gewoon geen skills. Behalven mijn oom die kan wel veel dingen.

 

Sent from my LG-P760 using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk om over te philosoferen...

Als je maar niet vergeet dat het anders zal zijn dan je denkt.

 

Bikkels zullen staan te huilen

Het stille rustige buurvrouwtje zal zonder te knipperen met haar ogen een plunderaar om leggen

Er zullen kinderen zijn die hun ouders zullen vragen om rationeel te worden.

En waarschijnlijk zal alles wat je nu denkt te doen anders uitpakken, en alles wat je niet dacht te doen werkelijkheid worden.

 

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem niemand mee en ben veranderd van Bug Out naar Bug In. Wel zijn er een aantal mensen in mijn leven die welkom zijn, ook al preppen zij niet. Vele handen maken ligt werk natuurlijk.

Daarnaast zitten bij mij in de buurt een aantal preppers waarmee ik samenwerk en dat geeft een heerlijk gevoel :).

 

Iedereen kan een schep vasthouden, onkruid trekken of oogsten. Ook kun je dit natuurlijk samen doen. Met meerder mensen kun je elkaar beter warm houden enz.

Er zijn veel mogelijkheden als je meerdere mensen om je heen hebt. Famillie is gewoon welkom maar ik neem ze niet mee. Ze zullen wel zelf deze kant op moeten komen hoe hard dat ook klinkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk wel dat sommige mensen te snel oma een last zien en daarmee heel wat handige punten over het hoofd zien.

het grote verschil is natuurlijk ook hoe je iemand ziet. wat je al gewend bent kwa rolverdeling en of je denkt dat het gras echt groener is bij de buren en je daarom ver weg moet trekken..

 

bv ik pluk het fruit en oogst de groente en zij zit in de keuken ze in te maken

ik zaai terwijl zij mijn dochter bezighoud en dingen leert.

ik sjouw alles mee en mijn dochter slaapt in haar armen

ik scheer de schaap zij spint de wol

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk wel dat sommige mensen te snel oma een last zien en daarmee heel wat handige punten over het hoofd zien.

het grote verschil is natuurlijk ook hoe je iemand ziet. wat je al gewend bent kwa rolverdeling en of je denkt dat het gras echt groener is bij de buren en je daarom ver weg moet trekken..

 

bv ik pluk het fruit en oogst de groente en zij zit in de keuken ze in te maken

ik zaai terwijl zij mijn dochter bezighoud en dingen leert.

ik sjouw alles mee en mijn dochter slaapt in haar armen

ik scheer de schaap zij spint de wol

 

Ik vind echt dat je dat erg mooi hebt gezegd, iets wat ik zelf over het hoofd heb gezien als ik heel eerlijk ben:) maar inderdaad iets wat wij misschien wel heel erg onderschatten dat je ook een huis situatie moet creeren.

 

mvg, MP

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het niet kunnen dat hij mij nu uit lacht. En als de WSHTF gebeurd dan vraagt iedereen aan je om eten onderdak en bescherming. Dan zeg ik echt tegen hem ja ik moest je maar ook proppen in de plaats alleen maar games kopen. Oja en een goede vriend die ook peppers is mag ook mee.

 

Sent from my LG-P760 using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het niet kunnen dat hij mij nu uit lacht. En als de WSHTF gebeurd dan vraagt iedereen aan je om eten onderdak en bescherming. Dan zeg ik echt tegen hem ja ik moest je maar ook proppen in de plaats alleen maar games kopen. Oja en een goede vriend die ook peppers is mag ook mee.

 

Sent from my LG-P760 using Tapatalk

 

Nee daar heb je helemaal gelijk, het zal uieindelijk wel zwaar zijn om die beslissing te maken maar soms moet iets gebeuren.

 

mvg, MP

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...