Pagina 2 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 32
    Survivor
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vdwalle Bekijk Berichten
    Hmm,
    Niet gelijk bashen, dit is mijn ervaring en weet dat dit subjectief is.
    Bedankt, zo als jij het ziet zag ik het inderdaad ook wel een beetje

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Communicator Bekijk Berichten
    'denken' dat je genoeg technische kennis hebt is niet voldoende [MENTION=506]Prepping76[/MENTION]. Dat je geen intenties hebt om je apparatuur nu te gebruiken is prima. Maar onderwerp jezelf en het materiaal wel regelmatig aan een test. vergewis jezelf ervan dat je weet wat voor antenne je voor welke banden wilt gebruiken.
    Ja je hebt inderdaad gelijk. Alleen als ik zeg dat ik nu weet dat ik de kennis heb omdat ik het al heb geprobeerd, ben je illegaal bezig, zonder licentie
    Gezien deze moraal-spagaat, heb ik het dus zo verwoord.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Jan 2013
    [MENTION=672]Communicator[/MENTION]
    beter geen verzonnen call gebruiken en ook niet een van iemand anders.
    1 het is niet netjes
    2 je kan het on line na kijken

toen ik de eerste keer in de lucht was werd ik gefeliciteerd met het behalen van mijn licentie. Die dude aan de nadere kant had mijn call opgezocht en zag de datum van uitgifte.
    En er kwam al voorbij, alle communicatie wordt door 7 masten in NL geautomatiseerd uit de lucht gehaald. Dus als je storingen of andere ergenissen veroorzaakt kan je bezoek verwachten. Dus gewoon niet doen.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    May 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door OBL-Rien Bekijk Berichten
    Overigens, de bewaking van de frequenties is volledig geautomatiseerd. Maar in het algemeen wordt geen actie ondernomen wanneer er geen klachten zijn. Toch is het ongelicenseerd gebruiken van frequentie ruimte (HAM of andere) niet aan te bevelen. Daarmee zet je jezelf (nog meer dan met een registratie) in de kijker.
    Ik ben benieuwd hoe dat laatste werkt, kunnen 'ze' (automatisch) exact je adres uitpeilen en koppelen aan de registraties N/F licenties? Als je de materie goed kent en netjes volgens 'de regels' met je zender speelt, dan kunnen klachten toch eigenlijk alleen van mensen met licentie komen?

Mijns inziens levert zo'n licentie net als een paspoort/rijbewijs/visbewijs etc niet meer op dan het voorkomen van boetes en ander lastig gedoe door de overheid. Kennis en ervaring krijg je niet door zo'n 'papiertje' te halen maar door te leren.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Ik ben benieuwd hoe dat laatste werkt, kunnen 'ze' (automatisch) exact je adres uitpeilen en koppelen aan de registraties N/F licenties?
    Dat is exact wat ze nu dus doen. Ze weten precies wie, waar zit, met welke licenties. En alles daar buiten wordt automatisch gesignaleerd. Bij een regelmatig misbruik van deze frequenties word er een mobiele eenheid op afgestuurd, nadat ze al een drie-punts meting hebben gedaan en zijn de gevolgen niet mals...
    -=<>=-
    Wat een ramp lijkt, blijkt vaak een kans.
    (Lao-Tse - Chinees filosoof +/- 600 v.C.)
    -=<>=-
    September 2014 Nieuwste PodCast:

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Zie ook DIT topic wat ik daarover heb geplaatst.
    -=<>=-
    Wat een ramp lijkt, blijkt vaak een kans.
    (Lao-Tse - Chinees filosoof +/- 600 v.C.)
    -=<>=-
    September 2014 Nieuwste PodCast:

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    May 2012
    Dat is exact wat ze nu dus doen. Ze weten precies wie, waar zit, met welke licenties. En alles daar buiten wordt automatisch gesignaleerd. Bij een regelmatig misbruik van deze frequenties word er een mobiele eenheid op afgestuurd, nadat ze al een drie-punts meting hebben gedaan en zijn de gevolgen niet mals...
    Dat 'misbruik', zijn dat niet altijd amateur radio zenders?

Zie ook DIT topic wat ik daarover heb geplaatst.
    Ja die had ik al gezien, en het promo filmpje bekeken. Vandaar ook mijn opvatting hierboven.

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dR3 Bekijk Berichten
    Dat 'misbruik', zijn dat niet altijd amateur radio zenders?
    Dat is iedere zender die zonder licentie gebruikt wordt in een frequentiegebied dat licentieplichtig is.
    www.overbeterleven.nl - Overleven in slechte tijden, Beter leven in goede tijden.

Spambot hunter
    Ingeschreven
    Mar 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kans Bekijk Berichten
    Advies is soms moeilijk te geven.

Met zenders omgaan kost oefening, wil je echt met je multibander om kunnen gaan dan zul je ermee moeten werken en dus nu je licentie halen.
    Met een licentie sta je ook officieel geregistreerd.

Op zich is deze registratie niks mis mee.
    Alleen als je ook sportschutter bent en amateurzender, en je koopt als particulier regelmatig voor honderden euro's rijst, PM koopt, enz enz, dan heb je wel snel een redelijk specifiek digitale handtekening.

Als je een groep hebt is het dus beter om dit soort specifieke zaken te spreiden binnen je groep......

Prep ze,
    K a n s
    veel schutters zijn ook zendamateurs (sommige mensen hebben gewoon een liefde voor technologie/eigen grenzen verleggen)

Survivor
    Ingeschreven
    Dec 2014
    Zo na lange tijd ga ik zelfbegeleid wonen bij Philadelphia vanwege mijn autisme, en jawel ik mag een antenne kwijt. Het huisje is al bewoonbaar, a.s. Maandag m'n eerste nachtje. Eindelijk een eigen stekkie. Antenne hangt 2m hoog een langdraad met 1:9 en het werkt goed, mijn eerste QSO was met Aziatisch Rusland xD

73 de PD0MV
    Ik laat even wat van mij horen. Ook een Windows Phone en tapatalk app waarmee ik het forum kan benaderen xD
    Ik als zendamateur ben door de draad genomen contact gestoord

Survivor
    Ingeschreven
    Dec 2014
    Ik heb N licentie en bezig voor F. Ik ben terug van weg geweest
    Ik als zendamateur ben door de draad genomen contact gestoord

Vergelijkbare onderwerpen

1. 35 redenen om niet te preppen (voor niet preppers):
    Door Lekker in forum Koffiecorner
    Reacties: 4
    Laatste Bericht: 29-01-15, 00:29
  2. Griekenland niet ok