Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wat zijn must have bushcraft/survival skills


Gerbenvink

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@Gerbenvink,

 

Dyslexie. Ok Dat is een gave!

Daar kun je wat mee. Beelddenken, creeren en doen.

Gewoon omdat je het kan.

 

Maak een lijst van zaken die je belangrijk vind en struin Youtube af.

Als je wat ziet dan kun je het ook (oefenen) doen.

Flexibel zijn en vaardig worden.

 

Kunnen voorstellen en creeren is een bijzondere eigenschap die bij Dyslexie horen.

 

Begin:

Ik ga op vakantie (SHTF) en ik neem mee.....

 

Analyseer op verschillende momenten van de dag wat je echt nodig hebt.

Bekijk wat je zelf kan en waar je anderen voor nodig hebt. Breng dit in kaart

 

Wat voor mij werkte was bekijken hoe men 100 jaar geleden leefde.

Dit was het uitgangspunt. Vervolgens alle mogelijkheden en vaardigheden kunnen aanpassen met de materialen en mogelijkheden van nu.

In het achterhoofd houden dat je niet kan vertrouwen op de technologie van nu.

 

Zo creeer je een enorme database van mogelijkheden die je met de materialen van DAT moment kun inzetten.

 

Ik ben eigenlijk een soort wandelende database van voor mij nuttige kennis die ik dynamisch in kan zetten op het moment dat het nodig is.

Vele vaardigheden heb ik me eigen gemaakt.

Ik weet eigenlijk van alles wel wat in plaats van alles van één ding.

 

Succes,

 

Driehart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke skills moet je echt beheersen voor survival en bushcraft dus echt de basis?

Je moet een boek kunnen dragen met plaatjes en uitleg over eetbare planten en paddestoelen. En natuurlijk vuur kunnen maken en liefst ook een onderkomen. Water uiteraard. Ikzelf heb echt wel mijn BOB nodig om met mijn gezin een kans te maken in een bos. Strikken zetten, hopelijk een meer of rivier om te vissen.

Ik maak me sterk dat ik het in een bos lang uithoudt met het gezin. Tenzij het er wemelt van de dieren en er van alles groeit wat eetbaar is. Beter ga ik op zoek naar een boer. Nog beter, naar de PH.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
ja zo dacht ik ook al dan maar een weekje langer lezen

heksenboot bedoel je zo :)

heb jij nog tips

 

Jazeker. :)

 

1. Gebruik mention (@ met goed gespelde naam erachter, zonder spatie, gebruik copy/paste, dat scheelt stoeien met dyslexie.. :)) of Citaat.

2. Blijf bij dat lijstje dat je kreeg, maar OEFEN daar mee.

 

Maak vuur (op verschillende manieren).

Maak een shelter (met een tarp of alleen met wat je vindt).

Zorg voor voedsel in je BOB.

Eet brandnetels en ander voedsel uit de natuur (waarvan je zeker weet, dat het veilig is).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke skills moet je echt beheersen voor survival en bushcraft dus echt de basis?

 

Precies wat @DRD28 zegt.

 

Leer ook alleen te kunnen zijn, dat kan goed uitkomen en is vaak lastiger dan je denkt.

Leer vissen, leer planten en paddoos eten uit de natuur.

Leer onder ALLE omstandigheden vuur maken.

OEFEN! Ook met buiten slapen met ELK weertype

 

Je kan altijd bij Piroska een van de workshopweken volgen om bovenstaande zaken te leren ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Precies wat @DRD28 zegt.

 

Leer ook alleen te kunnen zijn, dat kan goed uitkomen en is vaak lastiger dan je denkt.

Leer vissen, leer planten en paddoos eten uit de natuur.

Leer onder ALLE omstandigheden vuur maken.

OEFEN! Ook met buiten slapen met ELK weertype

 

Je kan altijd bij Piroska een van de workshopweken volgen om bovenstaande zaken te leren ;)

Bovenstaande en leer je mes goed te slijpen en jezelf te onderzoeken op teken.

Je wilt niet de ziekte van Lyme oplopen dus koop een tekentang!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Basic needs?

 

Onderdak: (zeiltje/tarp spannen is al wereld van verschil tov blote hemel),

Vocht: regenwater (koken), lifestraw

Voedsel: kikkerpootjes (s'morgens vangen ivm traagheid, kop eraf, doorsteken met scherpgemaakt stokje, roosteren totdat het er een beetje gedroogd uitziet, pootjes erafsnijden (zijn de eetbare delen), evt ontvellen, Smullen maar!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Basic needs?

 

Onderdak: (zeiltje/tarp spannen is al wereld van verschil tov blote hemel),

Vocht: regenwater (koken), lifestraw

Voedsel: kikkerpootjes (s'morgens vangen ivm traagheid, kop eraf, doorsteken met scherpgemaakt stokje, roosteren totdat het er een beetje gedroogd uitziet, pootjes erafsnijden (zijn de eetbare delen), evt ontvellen, Smullen maar!)

 

Zoals bij de meeste dieren kan je kikkers beter schoonmaken voordat je ze roostert, maag/darminhoud is niet het lekkerste aan een dier.

Maar verder is een kikker compleet eetbaar.

 

Graaf ook eens naar regenwormen in de tuin, maak deze schoon en bak ze met wat paprikapoeder en peper. Mix ze met een goentestamppot die je zelf bij elkaar gesprokkeld hebt.

 

Vroeger wel eens sprinkhanen gevangen in het lange gras? Gefrituurd met cayennepeper zijn ze best een lekkere en supergezonde snack.

 

Jagen/stropen klinkt allemaal erg leuk maar met 17mio mensen in NL zijn er binnen 2 maanden geen dieren meer over, zelfs al gaat de helft dood tijdens een SHTF, regenwormen en insecten zijn dan goedkope en goed toegankelijke proteïnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Buiten dat survival/bushcraft leuk is om te doen als je een buitenmens bent, en omdat je nooit genoeg kennis kan hebben als mens, zie ik overleven in de natuur vanuit prepper oogpunt als een allerlaatste optie.

Je mag je natuurlijk voorbereiden op wat er komen gaat zoals je wilt en bushcraft is wat dat betreft ook een gedeelte van preppen maar in mijn ogen niet het belangrijkste.

 

Zoals ik al zei is het leuk om een weekendje te kamperen en door met stokjes te draaien een vuurtje te maken maar het idee dat ik dat vanaf nu tot aan mijn 80e zo zou moeten doen om te overleven trekt mij niet.

 

Door lang genoeg op dit forum rond te hangen en alles te lezen wat deze prepper-community je te leren heeft ga je vanzelf inzien wat de hoofdzaak en wat de bijzaak van preppen is. Verder wil je niet de les lezen want ik ken je niet persoonlijk, dit is puur informatief bedoeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...