Ga naar inhoud

Gast tom666

Aanbevolen berichten

Ik denk dat deze topic hier wel kan staan.

Ik kan van mijn buur een vat kopen van 1000liter.

Zo een met een metalen bescherming rond.

Die heeft bij hem 1 x dienst gedaan om mazout te halen bij een vriend.

Nu staat ze in zn weg...is echt nog heel proper en nagelnieuw.

Nu wil ik die gebruiken om regenwater op te vangen maar er heeft mazout in gezeten.

Iemand een idee met wat ik dit best proper maak zodat mijn planten niet naar beneden hangen bij een volgende waterbeurt.?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Mazout als in het drankje neem ik aan bedoel je niet

ik zou als ik jou was het laten gaan mazout tanks worden normaal professioneel gereinigt omdat het nogal al een klus is en zeker als je het voor water wil gebruiken zou ik het niet aandurven

kijk eens op marktplaats als ik jou was

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel goed spoelen, ik heb een keertje 4 dagen moeten spoelen en schoonmaken eer en tank schoon was. En dan weet je nog niet zeker of het geschikt is voor drinkwater, maar ik neem aan dat je regenwater opvangt en dit filtert OF dat je dit voor de moestuin gaat gebruiken. Dan is het iets sneller schoon genoeg.

 

Is het een witte tank of zwart? Zwart is nl. beter i.v.m. aangroei van algen en dergelijke.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel goed spoelen, ik heb een keertje 4 dagen moeten spoelen en schoonmaken eer en tank schoon was. En dan weet je nog niet zeker of het geschikt is voor drinkwater, maar ik neem aan dat je regenwater opvangt en dit filtert OF dat je dit voor de moestuin gaat gebruiken. Dan is het iets sneller schoon genoeg.

 

Is het een witte tank of zwart? Zwart is nl. beter i.v.m. aangroei van algen en dergelijke.

 

Olie krijg je niet weggespoeld met water alleen. Het zal een hele oefening worden. Je gebruikt best detergenten om de olie af te breken, ik zou de tank helemaal vullen en het goedje een hele tijd laten weken.Eventueel de oefening overdoen met bleek. Daarna nog enkele keren goed spoelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik jou was zou ik even een prijs vergelijking maken . Wat betaal je aan uw buurman en wat kost een op marktplaats . Er is veel werk aan om hem proper te krijgen en zoals gezegd je heb detergenten nodig of iets dergelijk . Aan de andere kant heb je transport nodig om een gekochte op marktplaats thuis te krijgen. Aan jou de keuze .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het goed kuisen zal je meer kosten dan een ander vat kopen. Tenzij je er ook een minerale brandstof of vergelijkbaar in wilt bewaren,

laten voor wat het is.

 

Schoonmaken van vetten moet je doen met een basisch product.

In dit geval een zeer geconcentreerd detergent en koudontvetter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja...

Detergenten om uit te spoelen kan ik meebrengen van mijn werk.

Ik moet maar 45 euro betalen aan mijn buur dus dat is echt heel goedkoop. Dat vat staat echt in zijn weg dus....

Ja het is een wit vat...soit ...het is goedkoop. Misschien idd met goede detergent en wat warm water kan ik een heel eind verder geraken...

Ik zal het proberen...

Als opslagtank voor benzine wil ik het neit gebruiekn want de benzine mag je toch geen jaar laten zitten en 1000liter wordt wel wat gevaarlijk.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 euro is een hele normale prijs.

Soms is het afval voor een bedrijf en kan je ze voor 5 euro ophalen.

Ik zou alle moeite niet doen en op 2dehands of marktplaats een IBC kopen die voor voedsel is gebruikt en is schoongemaakt.

Huisbrandolie is niet het een eenvoudig uitgangspunt voor water oplag

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja...

Detergenten om uit te spoelen kan ik meebrengen van mijn werk.

Ik moet maar 45 euro betalen aan mijn buur dus dat is echt heel goedkoop. Dat vat staat echt in zijn weg dus....

Ja het is een wit vat...soit ...het is goedkoop. Misschien idd met goede detergent en wat warm water kan ik een heel eind verder geraken...

Ik zal het proberen...

Als opslagtank voor benzine wil ik het neit gebruiekn want de benzine mag je toch geen jaar laten zitten en 1000liter wordt wel wat gevaarlijk.....

 

Goedkoop?

Voor een IBC waar (diesel)olie in gezeten heeft zou ik nooit 45 euro betalen.

http://www.marktplaats.nl/z.html?query=vaten+1000+liter&categoryId=0&postcode=&distance=0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat deze topic hier wel kan staan.

Ik kan van mijn buur een vat kopen van 1000liter.

Zo een met een metalen bescherming rond.

Die heeft bij hem 1 x dienst gedaan om mazout te halen bij een vriend.

Nu staat ze in zn weg...is echt nog heel proper en nagelnieuw.

Nu wil ik die gebruiken om regenwater op te vangen maar er heeft mazout in gezeten.

Iemand een idee met wat ik dit best proper maak zodat mijn planten niet naar beneden hangen bij een volgende waterbeurt.?

 

ik heb een schone staan voor 25?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja idd...ik heb eens gezien en schone IBC 's kosten idd niet veel....

Hmmmm dan zoek ik en propere niet te ver...heb nog geen aanhangwagen dus...........ik zou moeten meten maar kan zijn dat het achteraan in mn Chevy kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...