Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 50
    Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Apr 2013

Deflatie in aantocht

Beste mede preppers,

Daar gaat ie dan. De rente is door de ECB naar beneden geschroefd en staat daarmee op 25 basispunten. Ik zie deflatie komen. Dat wordt echt naar.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Wat wordt het nu ? Deflatie of inflatie ? En wat is precies het problematische aan deflatie ? Ik heb een loon betaald door de overheid, als dingen dan goedkoper worden, daar kan ik best mee leven. Als ik naar de supermarkt ga, dan zie ik de dingen nog altijd duurder worden. Idem als ik tank, idem voor huisbrand, elektriciteit, belastingen, ... .

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Apr 2013
    Het wordt deflatie, daar ben ik van overtuigd. En natuurlijk stijgen de prijzen van specifieke goederen. Maar in z'n algemeen daalt het prijspeil.
    [MENTION=2429]lewieke[/MENTION], het klinkt misschien raar maar mijn raakt deflatie ook niet zo erg. Ik heb geen schulden en een inkomen. Maar voor velen zullen hun schulden niet meer kunnen dragen en die gevolgen raken allen.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Ik heb wel schulden, maar die schulden kan ik nog altijd betalen met mijn beschikbare middelen. Deflatie is vaak de voorloper van inflatie of tenminste dat heb ik me laten vertellen. Zolang je schulden betaald kunnen worden met je verworven inkomen is er geen probleem. De vraag is alleen : hoe sla je hier zo goed mogelijk een slaatje uit ? De veiligste optie lijkt me te wachten tot de mensen met veel schulden niet meer kunnen betalen en dan goedkoop hun vastgoed verwerven. Het is een feit dat de Euro inderdaad in vergelijking met JPY, GBP en USD bijzonder sterk staat. Als dat mijn koopkracht verhoogt vind ik dat prima.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Zeggen dat we deflatie of inflatie krijgen is ongeveer hetzelfde als voorspellen dat het droog weer wordt of dat we regen krijgen.

Het gaat erom om te weten wat de gevolgen zijn, wat de te verwachten periode en mate ven deflatie of inflatie die we krijgen en hoe je daar tegen te beschermen cq van te profiteren.

Er zijn genoeg draadjes over te vinden....

Prep ze,
    K a n s
    Kennis zonder wijsheid is (zelf)vernietiging.

Het is helaas gevaarlijk om gelijk te hebben, als de meerderheid het fout heeft.

Het gaat niet zozeer om te zien wat nog niemand heeft gezien.
    Maar om te bedenken wat nog niemand heeft bedacht over datgene dat iedereen kan zien !

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Apr 2013
    Deflatie kan lang duren, zie Japan.

En al die privť schulden??!! Oh man, dat gaat gelazer geven.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Apr 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kans Bekijk Berichten
    Zeggen dat we deflatie of inflatie krijgen is ongeveer hetzelfde als voorspellen dat het droog weer wordt of dat we regen krijgen.

Het gaat erom om te weten wat de gevolgen zijn, wat de te verwachten periode en mate ven deflatie of inflatie die we krijgen en hoe je daar tegen te beschermen cq van te profiteren.

Er zijn genoeg draadjes over te vinden....

Prep ze,
    K a n s

Ik zou zeggen, lees de draadjes eens. Wellicht wordt je er wijzer van.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Apr 2013
    Ik vrees deflatie meer dan inflatie. Niet veel animo voor dit onderwerp denk ik.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Ik heb best al wat maatregelen genomen. Cash, Bedrijfsoblibaties van sterke bedrijven, vastgoed, weinig schulden, voorraad aan energie, vast inkomen aan de overheid, ... .

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Bekijk Berichten
    Ik zou zeggen, lees de draadjes eens. Wellicht wordt je er wijzer van.
    Ik heb er aardig wat geschreven en in geschreven.
    Maar het is me nog nooit gelukt om er in slechts drie zinnetjes iets zinnigs over te zeggen, dus ik kan nog veel van je leren

Prep ze,
    K a n s
    Kennis zonder wijsheid is (zelf)vernietiging.

Het is helaas gevaarlijk om gelijk te hebben, als de meerderheid het fout heeft.

Het gaat niet zozeer om te zien wat nog niemand heeft gezien.
    Maar om te bedenken wat nog niemand heeft bedacht over datgene dat iedereen kan zien !

Vergelijkbare onderwerpen

1. 'Meer QE om "deflatie" te voorkomen'
    Door Sofie in forum Europa
    Reacties: 7
    Laatste Bericht: 29-05-13, 20:08
  2. Deflatie in de eurozone
    Door jobs in forum Europa
    Reacties: 1
    Laatste Bericht: 16-02-13, 10:36
  3. Preppers.nl blog: Deflatie en Japan
    Door Dr.Prepper in forum Blogs
    Reacties: 0