Pagina 3 van de 22 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 212
    Senior Prepper
    Ingeschreven
    Sep 2012
    isolatie voor de ramen, leuk idee, net geprobeerd, maar het blijft niet plakken :-) zal het met afplaktape moeten doen

http://www.builditsolar.com/Projects...bubblewrap.htm
    De krekel en de mier
    De jongen die wolf riep

Senior Prepper
    Ingeschreven
    May 2013
    Zou het een optie kunnen zijn om een soort verborgen ruimte te maken in bijvoorbeeld je garage waar je voedselvoorraad in zit?

Ik denk dan aan bijvoorbeeld gyproc wanden.

tom666
    Guest
    Tja dat zou kunnen natuurlijk maar dan zou ik zeker geen gyproc nemen.
    Uiteindelijk is dit een ''zwak'' materiaal waar je direct doorzit en dat gaat trekken bij vocht (ook de groene !!!! )
    Als je werkelijk plaats hebt in de garage of eender waar en je bent in de mogelijkheid zou ik eerder een ruimte maken met ytong steen. Die lijmen heel gemakkelijk op elkaar. Je zaagt ze naar maat en zijn 24 u bestand tegen 1000įc als je die neemt van 15cm dik.
    Ik bedoel maar...ik hoor veel van triplex wanden ed maar dat is materiaal dat totaal geen vocht mag hebben. Bv een ruimte maken met betonplex is ook heel sterk maar niet onbrandbaar. Er zijn zo veel materialen waar zo veel kan met gedaan worden...natuurlijk zo een zaken hebben allemaal een prijs maar als je iets maakt dat je NU gebruikt en ook WTSHTF dan is het een perfecte investering...vind ik natuurlijk.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dontor Bekijk Berichten
    Ik weet niet hoe het zit in NL, maar hier in den Belgique is het alleszins verboden om niet aangesloten te zijn op het stroomnetwerk, in gevolge daarvan is het ook verboden om je panelen volledig zelfstandig te laten werken. Een jammerlijk zelfs beschamend iets volgens mij.

Er moet toch een manier om energie op te wekken zonder "de grote jongens" nodig te hebben?

Je reinste BS. Als je geen nutsvoozieningen wilt, dan heb je er geen. En waarom zou je geen zonnepanelen mogen hebben die niet netgekoppeld zijn,
    maar bvb een accu opladen of zo?

Hoe brainwashed kan je zijn vraag ik me soms af. Hoe kom je aan zulke gedachten eigenlijk en heb je ergens gezocht om dit te ontkrachten?
    Dit zomaar als waarheid poneren, is pas erg.

Het is wel een feit dat je 'recht' hebt op een deel gratis elektriciteit, maar niets zegt dat je die moet opnemen of zo he?

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zwellever Bekijk Berichten
    The same here!
    Die zonnepanelen zijn vrij duur,gecompliceerd qua energie opslag en hebben een laag rendement en capaciteit.
    Ben al jaren bezig met een aggregaat aangedreven op diesel als eerste opvang waarna er een motor op houtvergassing voor de backup moet zorgen,hopelijk kan ik deze winter eindelijk eens aan de gang met dit project.
    Hier hetzelfde idee, ook vallen zonnepanelen erg op, je kan ze moeilijk verstoppen immers en omdat het dure en gewilde dingen zijn zijn ze erg jat-gevoelig. Je laat in elk geval zien dat je geld hebt en dat is niet handig. Liever een aggregaat een beetje geluidloos opstellen ergens..kost ook veel minder.

Verder is als genoemd bomen planten als je een tuin hebt een goed idee alsook een kas voor planten, zo kan je vrijwel het hele jaar door je eigen groente eten. Zorg voor veel blusmiddelen, brandblussers dus. Rolluiken zijn handig, hier in Hongarije heeft iedereen stalen rolluiken, je kan er niets doorheen zien en je komt er ook niet heel snel doorheen.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dontor Bekijk Berichten
    Denk niet mijn wederhelft daar akkoord mee gaat zijn. En ik vermoed dat de installatie moet gekeurd worden na plaatsing om enig voordeel te kunnen ontvangen, mr. dat ben ik nu niet zeker, ik denk dat [MENTION=2429]lewieke[/MENTION] hier meer over weet betreffende keuring?

Als ik ze aanschaf wil ik er natuurlijk wel gebruik van maken, zonder netstroom.
    Het is in BelgiŽ niet verboden om een pv-panelen installatie te hebben die niet is aangesloten op het net. Het betekent wel dat je de energie ofwel onmiddellijk moet verbruiken of opslaan in batterijen. Je mag in dat geval niet aangesloten zijn op het stroomnet.

Wil je PV panelen die het net gebruiken als 'buffer' en stroom terugleveren, dan ben je verplicht om een gekeurde installatie te hebben. Dit houdt onder andere in dat de omvormer automatisch uitschakelt als het net plat gaat. De reden hiervoor is dat het net ook doelbewust kan platgelegd worden om werken uit te voeren. De werknermers van het elektriciteitsbedrijf mogen in dat geval geen schok krijgen door stroom die op het net wordt geplaatst.

Tot vorig jaar was er een gunstige regeling voor PV panelen. Deze werden vrij behoorlijk gesteund door de overheid dmv een belastingaftrek ťn GSC's (groene stroom certifikaten). Intussen heeft de overheid beslist om een belasting in te voeren (ze omschrijven het anders). Deze heet de netvergoeding. De netvergoeding varieert in functie van de streek waar je woont en van de netbeheerder. Alle Begen zijn gelijk voor de wet geldt niet voor de particuliere producenten van groene stroom. De particulier betaalt een netvergoeding die kan oplopen tot 83€ per megawat geÔnstalleerd vermogen. Dit maakt dat je voor een kleine installatie van 4 KWp tot 332€ per jaar kunt betalen. De GSC's zijn zo goed als waardeloos geworden en betekenen niet veel meer. Anderzijds is het wel zo dat de prijzen voor pv installaties flink zijn afgenomen. Bij je keuze kies je best voor merkmateriaal bij een degelijke leverancier. Meer dan 70% van de installatiebedrijven zijn intussen van de markt verdwenen net als heel wat merken. Mijn producent ťn mijn installateur bestaan nog. Het is belangrijk om goed je huiswerk te maken voor je met een bedrijf in zee gaat.

De netvergoeding wordt geÔnd via de stroomleveranciers. Sommige leveranciers rekenen de vergoeding al aan, anderen nog niet en ze vechten de netvergoeding aan,niet in het belang van de consument maar enkel omdat ze niet willen opdraaien voor de inningskosten.

Er bestaan mogelijkheden om een systeem te ontwerpen dat kan omschakelen naar eilandbedrijf. Dit systeem heet een backupsysteem dat eventueel ook zou kunnen gebruikt om het nachtverbruik te dekken. Het struikelblok hier is de kostprijs.

Voor meer informatie kan je bij mij terecht. Ik heb al enkele vrienden geadviseerd en de beste deal uit de markt gehaald.

Hopelijk krijg je hiermee antwoord op je belangrijkste vragen.
    [MENTION=1411]Wiener68[/MENTION]
    Laatst gewijzigd door lewieke; 11-11-13 om 20:43.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    May 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wodan Bekijk Berichten
    Je reinste BS. Als je geen nutsvoozieningen wilt, dan heb je er geen. En waarom zou je geen zonnepanelen mogen hebben die niet netgekoppeld zijn,
    maar bvb een accu opladen of zo?

Hoe brainwashed kan je zijn vraag ik me soms af. Hoe kom je aan zulke gedachten eigenlijk en heb je ergens gezocht om dit te ontkrachten?
    Dit zomaar als waarheid poneren, is pas erg.

Het is wel een feit dat je 'recht' hebt op een deel gratis elektriciteit, maar niets zegt dat je die moet opnemen of zo he?
    Beste [MENTION=425]wodan[/MENTION], ik heb zes jaar geleden een huis gebouwd en het is VERPLICHT om je aan te koppelen op alle nutsvoorzieningen in BelgiŽ.
    Geloof het of niet, als je niet aangesloten bent dan wordt de elektrische installatie los afgekeurd en heb je er nog een hoop sh*t bovenop.

En deze staat trouwens op de site van vreg:
    "Iedereen is verplicht om een energiecontract af te sluiten indien hij een woning huurt of eigenaar is van een woning. Ga hiervoor tijdig naar de website van een energieleverancier."

Sent from my iPad using Tapatalk HD

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jul 2013
    PV panelen zijn tegenwoordig helemaal niet meer duur. Voor 6KWpiek betaal je voor een volledige installatie tegewoordig plaatsing, btw, en materiaal inclusief ongeveer 9000€. Voor kleinere installaties betaal je relatief gezien iets meer. Voor onafhankelijkheid is de winterperiode altijd een probleem en in die periode kan je bijna niet zonder noodstroom als je een beetje comfortabel wil leven. Ga er van uit dat een volledige set panelen die je verbruik dekt ongeveer overeen komt met de prijs voor 10 jaar stroom. De levensduur van een installatie is ongeveer 20j wat betekent dat je een rendement behaalt na 20j met samengestelde intrest van ongeveer 20%/jaar. Geen enkele belegging levert zoveel op. Anderzijds is investeren in een technische installatie ook een risico omdat er altijd dingen stuk kunnen gaan.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Piroska Bekijk Berichten
    Hier hetzelfde idee, ook vallen zonnepanelen erg op, je kan ze moeilijk verstoppen immers en omdat het dure en gewilde dingen zijn zijn ze erg jat-gevoelig. Je laat in elk geval zien dat je geld hebt en dat is niet handig. Liever een aggregaat een beetje geluidloos opstellen ergens..kost ook veel minder.

Verder is als genoemd bomen planten als je een tuin hebt een goed idee alsook een kas voor planten, zo kan je vrijwel het hele jaar door je eigen groente eten. Zorg voor veel blusmiddelen, brandblussers dus. Rolluiken zijn handig, hier in Hongarije heeft iedereen stalen rolluiken, je kan er niets doorheen zien en je komt er ook niet heel snel doorheen.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lewieke Bekijk Berichten
    PV panelen zijn tegenwoordig helemaal niet meer duur. Voor 6KWpiek betaal je voor een volledige installatie tegewoordig plaatsing, btw, en materiaal inclusief ongeveer 9000€. Voor kleinere installaties betaal je relatief gezien iets meer. Voor onafhankelijkheid is de winterperiode altijd een probleem en in die periode kan je bijna niet zonder noodstroom als je een beetje comfortabel wil leven.
    Uh ja, van dat bedrag kunnen wij hier minimaal 3 jaar leven.... dus " niet duur" is nogal relatief. En inderdaad wat je zegt, de winterperiode blijft ook altijd wel een probleem dus moet je iets anders verzinnen.

Los daarvan, blijft prachtig hoor die zonnepanelen, maar voor mij niet weggelegd.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Er is geen wet of amendement dat dit verplicht.
    Het is wel zo dat er energierichtlijnen zijn voor nieuwbouw en vanaf 2014 voor alle woningen.

Er staat van alles op de VREG site, dat wil nog niet zeggen dat dit wettelijk ondersteund is.

Als ik morgen geen elektriciteit meer wil, laat ik die afsluiten en de kous is af, punt.
    (Als je je rekening niet betaalt, zal je zien dat dit vrij snel gaat).

Je punt qua keuring van de installatie, daar heb je een punt.

Als je geen stadswater wilt, dan betaal je gewoon niet en je wordt afgesloten.

Je aansluiting op afvalwater, dat is wel verplicht, je mag je eigen afvalwater niet gaan zuiveren en zomaar lozen, dat klopt wel.

Vergelijkbare onderwerpen

1. Wat zit er in jouw BOB ?
    Door Amber in forum Rugzakken en tassen
    Reacties: 99
    Laatste Bericht: 27-07-15, 17:08
  2. Zelf Energie maken of opwekken (windgenerator maken)
    Door hamster in forum Do it yourself (DIY)
    Reacties: 27
    Laatste Bericht: 30-06-13, 23:19
  3. Bier brouwen, wijn maken, kaas maken
    Door Pg23 in forum Eten en drinken
    Reacties: 10
    Laatste Bericht: 22-05-13, 06:42
  4. jouw'n edc
    Door medan in forum Koffiecorner
    Reacties: 23
    Laatste Bericht: 22-05-12, 18:59

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten