Ga naar inhoud
GENEGEERD

Luxe preppen


Fryslan boppe

Aanbevolen berichten

Ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar kon niet vinden wat ik zocht.

Als hierover al gesproken is, dan graag een link :)

 

 

Ik vraag me namelijk af of er meer preppers zijn die graag hun luxe leventje ook na een SHTF zien doorgaan.

Ik heb in mijn voorsteltopic wel gezegd dat ik een avondje ga kamperen, maar eerlijk gezegd zie ik hier als een berg tegenop. Kamperen is in mijn ogen creperen (of kramperen) en niet nodig totdat het echt zou moeten. Ik zou mijn waterbed missen, en de tv om bij in slaap te vallen :o Dan nog niet eens gesproken over de kou, kriebelende beesten en nare geluiden die je niet direct kunt thuisbrengen.

 

Ik ben me suf aan het preppen (= verzamelen) aan luxere goederen. Zo ook persoonlijke hygiëne. Ik heb inmiddels al een paar dozen Andrelon droogshampoo staan. Niet om reclame te maken, maar wel de ideale manier om zonder water je haar weer fris en in model te krijgen. Als je haar maar goed zit, toch :D Zo ook mondwater, zodat ik nog iets kan doen aan mondhygiëne als er geen water voorhanden is.

Misschien zijn er meer preppers die gaan voor douchegel en deo, maar hebben jullie ook een voorraadje parfum? Ik moet er heel eerlijk gezegd niet aan denken om een dag niet minstens 1x te douchen, laat staan mezelf te ruiken. Dus ook hiervan verzamel/prep ik veel. Verder heb ik echt 1000en wegwerp washandjes en dozen vol pakken snoetepoetsers. Onnodig, luxe preppen of verstandig hygiënisch preppen???

 

Zoals ik al eerder ergens plaatste, drink ik liever fris en sap dan water. Dus heb ik daarvan liever een grote voorraad dan van water. Tuurlijk zijn er regentonnen aanwezig en ook flessen en pakken water in overvloed. Maar zijn er meer van jullie met een grotere voorraad frisdrank dan water, gewoon, omdat je het lekker vindt?

 

Als ik een voorraad rijst of macaroni aanleg, wil ik er ook direct potten met lekkere saus, ham in blik, kruiden en knakworst bij hebben. Droge macaroni is geen eten, daar moet een lekkere saus bij. Zijn er meer mensen die daar aan denken? Of denken jullie echt alleen in 'eten = overleven, maakt niet uit hoe en wat'?

 

Er is een behoorlijke topic over budget preppen, maar zijn er meer mensen die ervoor durven uit te komen liever luxe te preppen en dit leventje zo lang mogelijk door te zetten?

Niet om dan per se te smijten met geld, maar wel om te gaan voor wat veel zullen zien als extraatjes of ronduit onnodig.

Ik vraag me namelijk af of ik wel echt een prepper ben, of gewoon een dolgedraaide verzamelaar :p :cool:

 

Als ik op de wc zit (of tzt wellicht een noodtoilet) wil ik wel mn gameboy hebben. Dus een wereld aan (diverse) batterijen en ook reserve gameboys (die Nintendo ds dingen) binnen handbereik voor als er eentje stuk gaat. Zo ook stapels puzzelboekjes.

 

Verder heb ik dozen snoep zoals wine gums, werther's original, drop en anta flu's. Want ja, ook na een SHTF wil deze prepper nog wel eens wat snoepen.

 

Veel zaken kan in prima begrijpen hier op het forum. Maar het enige wat ik tot nu toe aan luxe ben tegen gekomen, is een knuffelbeer in een BOB. Ik zou er direct een extra manicureset, droogshampoo, gameboy, snoep, vochtinbrengende crèmes en pastasaus bij doen...om het vervolgens te laten dragen door een muilezel :cool: :rolleyes:

 

Is verder niemand bezig met luxe en extraatjes, of ben ik gewoon een 'mooiweer-prepper'?

 

Verder kan ik me prima vinden in het prepper-idee: selfsupporting leven en liefst off grid, maar dan wel luxe ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 107
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

en een aardig budget

 

maar om toch te reageren. Ik ga bug in. dus omring mij met aardig wat luxe zoals ik de gewent ben.

En verder zoek ik het in een goede voorraad (e) boeken en de noodzakelijkheden om gezond (lichamelijk en geestelijk) te blijven en zo een zekeren periode door te komen

als gezond blijven lukt dan is dat de luxe die ik zoek. Ik verwacht niet zo veel tijd te hebben voor luxe zoals we die nu kennen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je niet kunt overleven heb je weinig aan luxe?

Dus als je weet/denkt dat je alles wat je voor je voeten krijgt geworpen kunt overleven met je huidige prep situatie waarom dan niet aan luxe gaan denken?

 

Betwijfel natuurlijk wel die stelling :confused: al kan ik er naast zitten :o

 

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prima idee van je, het is belangrijk om comfort stuff te hebben. Aller eerst voor het moraal, daarnaast zijn luxemiddeltjes handig ruilwaar! Maar bedenk wel dat naast (luxe) levensmiddelen er nog genoeg andere belangrijke prepspullen zijn;)

 

En vergeet natuurlijk je skills niet, ook (luxe) prepmiddelen raken een keer op!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie preppen als een soort totaalplaatje.

 

- spullen

- lichaam

- mindset/kennis

 

Zonder oefenen/trainen ben ik geneigd te zeggen verzamelaar. Maar luxe preppen is prachtig verwoord. :)

 

Zoals ik al eerder ergens plaatste, drink ik liever fris en sap dan water. Dus heb ik daarvan liever een grote voorraad dan van water. Tuurlijk zijn er regentonnen aanwezig en ook flessen en pakken water in overvloed. Maar zijn er meer van jullie met een grotere voorraad frisdrank dan water, gewoon, omdat je het lekker vindt?

 

Ja, doe ik ook, ook omdat ik het van plan ben te gebruiken voor drinken. Nergens anders voor.

 

Ik heb je post met veel verbazing gelezen en ben heel benieuwd naar de reacties.

Maar wat Piroska zegt, gewoon doen !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar kon niet vinden wat ik zocht.

Als hierover al gesproken is, dan graag een link :)

 

Is verder niemand bezig met luxe en extraatjes, of ben ik gewoon een 'mooiweer-prepper'?

 

Verder kan ik me prima vinden in het prepper-idee: selfsupporting leven en liefst off grid, maar dan wel luxe ;)

 

Ik kan je best wel volgen. Alleen dat van die ezel was met niet duidelijk. Is dat de andere helft van je trouwboek ? Ik heb 150 flessen wijn geprept, gefermenteerd sap. Een paar flessen whiskey single malt 12 jaar tegen tandpijn, een 500 GB harde schijf met films, een kast vol gezelschapsspellen en nog wel een paar dingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

gezien ik vooral een economische prepper ben heb ik ook aardig wat "luxe" items op voorraad. ( luxe is wat je zelf als luxe ziet ik betwijfel of jij dit als luxe ziet )

Omdat ik een probleem heb met mijn tandvlees heb ik dus een speciale duurdere tandpasta . daar heb ik een jaar voorraad van

andrelon gebruik ik de shampoo en conditioner van en daar heb ik ook een jaarvooraad voor normaal gebruik van. te rekken naar 3 jaar

maar mijn pasta enz sauzen maak ik vooral op basis van groenten en kruiden

nu heb ik net mijn ingevroren groenten en vlees even naar mijn vriends diepvries verplaats zodat ik mijn vriezer eens goed kan ontdooien en weer opnieuw kan vullen ( ja zijn vriezer zat normaal alleen wat friet en pizza in )

en daardoor eens goed kunnen zien hoeveel ik had en bleek dus dat ik iets van 200 zakjes had van ongeveer 100 gram per stuk ( prei,tomaat,wortel, bamboe, paprika,pepertjes )

en dat is dus mijn "vers"voorraad

dan ga ik regelmatig boeken halen bij de kringloop er is hier een die zelfs eens schap heeft met gratis boeken

daarnaast spaar ik puzzelboeken ( ps mooi alternatief voor je gameboy voor op de wc :p )

maar ook wil ik een grotere voorraad gezelschapsspellen die je dus ook mooi bij kaarslicht kan spelen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahahaha, ik vind het eigenlijk wel verhelderend, weer eens wat anders dan allerlei kooktoestelletjes, gasmaskers, messen en dergelijke. Of je er veel verder mee door het leven kan, na shtf betwijfel ik, maar je kan er wel je laatste dagen, wellicht maanden, comfortabel het einde mee uitstellen dacht ik zo.Zeker met al die lekkere luchtjes val je wel op tussen alle ongewassen en stinkende medemensen.Keep up the good work ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties.

Leesboeken en gezelschapsspellen heb ik inderdaad ook. Toch nog iets van ontspanning na een dag hard survivallen ;)

 

Voor de skills heb ik mn man, die vrijwel alles kan met gereedschap en materiaal. Ook is hij jager en vist hij graag.

Toegegeven, als hij er niet meer is, sta ik toch wel ff met mn bek vol tanden.

Ik wil wel gaan oefenen met skills; fikkie stoken, koken op een gasstelletje, vissen met een draadje en dat soort dingen.

Ik heb inmiddels een mooie voorraad survivalboeken en ook nog wat in bestelling. Mijn skills zijn dus nog vooral theoretisch maar daar ga ik wel aan werken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is mijn hele filosofie. Ik wil straks off the grid zoveel mogelijk zelfvoorzienend leven, maar wel met de luxe die we momenteel ook hebben. Het zwembad krijgt en dubbele functie dan. Lekker ontspannen en een beetje sporten EN je hebt een extra watervoorraad voor calamiteiten. Rijkdom hoeven we niet, maar als je voldoende eten en drinken hebt, ontspanning, vermaak etc.

 

Wat versta je onder luxe? Voor de ene is dat een douche en de ander een complete badkamer met whirlpool. Wij houden het eenvoudig maar wel van alle gemakken voorzien. En als de pleuris uitbreekt, dan moeten we maar zien wat er van de "luxe" nog overblijft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Bedankt voor de reacties.

Leesboeken en gezelschapsspellen heb ik inderdaad ook. Toch nog iets van ontspanning na een dag hard survivallen ;)

 

Voor de skills heb ik mn man, die vrijwel alles kan met gereedschap en materiaal. Ook is hij jager en vist hij graag.

Toegegeven, als hij er niet meer is, sta ik toch wel ff met mn bek vol tanden.

Ik wil wel gaan oefenen met skills; fikkie stoken, koken op een gasstelletje, vissen met een draadje en dat soort dingen.

Ik heb inmiddels een mooie voorraad survivalboeken en ook nog wat in bestelling. Mijn skills zijn dus nog vooral theoretisch maar daar ga ik wel aan werken!

 

Daar hebben we hier @DutchSurvival101 voor. :)

 

Die ondertiteling van het filmpje op je website is hilarisch DS101. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja wat is luxe ? De luxe die ik nu heb zal voor een deel weg vallen . Maar ik prep . Bij een bug in zal de luxe nog even aan blijven . Gij een bug out zal ik het met iets minder moeten doen . Maar in mijn BOT zit al het een en het ander om net een beter leven te hebben als de doorsnee prepper . Een buiten keuken een degelijke tent (voor 10 pers.) het betere gereedschap en de luxe te hebben van een klein beetje ervaring . En nog veel meer .

Dat is ook met luxe preppen .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...