Pagina 1 van de 55 1231151 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 546
    Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Apr 2013

Werken voor de bijstand

Beste mede-preppers,

Vanaf 1 juli 2014 volgend jaar moeten mensen werken voor hun bijstandsuitkering.

http://www.telegraaf.nl/overgeld/wer...ijstand__.html

Hoewel dit ongetwijfeld ongewenste neveneffecten heeft (verdringen van laag betaalde reguliere banen) vind ik het uitgangspunt wel goed. Wie een bijdrage kan leveren, moet dat ook doen. Persoonlijk vind ik het niet kunnen dat gezonde mensen het vanzelfsprekend vinden dat ze worden onderhouden.

Ben benieuwd hoe anderen dat zien.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Aug 2013
    slecht idee is nu al zo dat mensen ontslagen worden om vervangen te worden door Dit soort subsidie krachten
    helemaal leuk als je ook nog het verhaal van de straatveger erbij pakt die wegbezuinigd werd en toen voor behoud van zijn uitkering weer voor dat bedrijf moest gaan werken.

ik zie dat het gaat om maatschappelijk werk nu.
    juist heb ik ook gedaan vrijwiliigers werk met verstandelijk gehandicapten degene die dat van te voren deden waren wegbezuinigd
    Aannames over een persoon zeggen meer over jezelf dan over die ander.
    De zaken die je bij een ander zijn tekst verzint zijn jou ideen niet die van die ander.
    En als jij het op een bepaalde manier zou doen betekend dat niet dat de ander het zo zou doen.
    Projectie en aannames zijn bijna altijd fout
    Dus inplaats van alles erbij te verzinnen zou je ook een verduidelijking kunnen vragen

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Apr 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lindaja Bekijk Berichten
    slecht idee is nu al zo dat mensen ontslagen worden om vervangen te worden door Dit soort subsidie krachten
    helemaal leuk als je ook nog het verhaal van de straatveger erbij pakt die wegbezuinigd werd en toen voor behoud van zijn uitkering weer voor dat bedrijf moest gaan werken.

ik zie dat het gaat om maatschappelijk werk nu.
    juist heb ik ook gedaan vrijwiliigers werk met verstandelijk gehandicapten degene die dat van te voren deden waren wegbezuinigd
    Toch vind ik wel dat iemand die een bijstand kering daar iets terug voor mag doen. Maar natuurlijk, moet het oplossen van het ene probleem, niet een nieuw probleem creŽren.
    Maar, een ieder moet naar zijn/haar kunnen bijdragen.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Een moeilijke evenwichtsoefening.... Maar gratis onvoorwaardelijke financiŽle steun voor iemand die kan werken hoort ook niet.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Sep 2013
    In het geval van de stratenmaker zeg ik: Slechte uitvoering van een uitstekend plan.

Er zijn genoeg "banen" waar geen werkgever voor is. Ik denk aan klusjes die de mensen kunnen uitvoeren die de maatschappij dragelijker kunnen maken.

- Praten met eenzame bejaarden
    - Een dierentuintje onderhouden
    - Netjes houden van een tuin van iemand die dit niet kan
    - Buurtwachter
    - etc. Zolang het maar geen BANEN zijn waarvoor iemand anders normaal betaald zou worden.

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Ik ben absoluut voor werken voor je geld. Inderdaad worden anderen weer wegbezuinigd en blijft het een raadsel dat de overheid niet wil zien dat ze een vicieuze cirkel van creatie en instandhouding gaande houden.
    You can educate the ignorant, but you can't fix stupid

After all is said end done, AL LOT MORE will be said than done

Het is vaak beter iets te willen wat je niet hebt, dan iets te hebben wat je niet wilt.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Aug 2013
    tja ik weet wel een deel van de oplossing
    maar den haag durft niet.
    hoe vaak ik al niet mee heb gemaakt dat ik ergens weg moest omdat het werk op was terwijl de gastarbeiders gewoon door konden werken.
    De zaken die je bij een ander zijn tekst verzint zijn jou ideen niet die van die ander.
    En als jij het op een bepaalde manier zou doen betekend dat niet dat de ander het zo zou doen.
    Dus inplaats van alles erbij te verzinnen zou je ook een verduidelijking kunnen vragen

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Apr 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AndyJ_NL Bekijk Berichten
    In het geval van de stratenmaker zeg ik: Slechte uitvoering van een uitstekend plan.

Er zijn genoeg "banen" waar geen werkgever voor is. Ik denk aan klusjes die de mensen kunnen uitvoeren die de maatschappij dragelijker kunnen maken.

- Praten met eenzame bejaarden
    - Een dierentuintje onderhouden
    - Netjes houden van een tuin van iemand die dit niet kan
    - Buurtwachter
    - etc. Zolang het maar geen BANEN zijn waarvoor iemand anders normaal betaald zou worden.
    Er zal idd in kaart gebracht moeten worden welke banen hiervoor geschikt zijn. Extra bijstand (mooie woordspeling in deze ) van bestaand personeel van gemeentes om sneeuw te ruimen. Extra handen op plaatsen waar het nu blijft liggen zeg maar.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lindaja Bekijk Berichten
    tja ik weet wel een deel van de oplossing
    maar den haag durft niet.
    hoe vaak ik al niet mee heb gemaakt dat ik ergens weg moest omdat het werk op was terwijl de gastarbeiders gewoon door konden werken.
    Beste antwoord wat in de buurt komt = PVV

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AndyJ_NL Bekijk Berichten
    Beste antwoord wat in de buurt komt = PVV
    hekel aan die vent.
    als hij alleen zijn woorden wat beter zou kiezen en wat persoonlijke meningen voor zich zou houden zouden zijn stemmen een stuk vermeerderen

Vergelijkbare onderwerpen

1. Werken aan energie-onafhankelijkheid
    Door lewieke in forum Vuur, verwarming en energie
    Reacties: 114
    Laatste Bericht: 08-08-15, 07:35
  2. Reacties: 37
    Laatste Bericht: 17-04-15, 20:29
  3. Werken aan energie-onafhankelijkheid: Verwarming
    Door lewieke in forum Vuur, verwarming en energie
    Reacties: 114
    Laatste Bericht: 12-03-15, 08:05
  4. Reacties: 29