Pagina 2 van de 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 54
    Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lewieke Bekijk Berichten
    Troost je met het idee dat je in Nederland dan wel weer soep in plastic zakken kunt kopen en in Vlaanderen niet. Geen enkel normaal mens die dat koopt overigens. Door zelf te kiemen bespaar je 90% op de aankoopprijs. Ik zal er wat in een enveloppe doen. Krijg ik je adres ?
    Hehehe, dat blijft je verbazen he, soep in zak! 't Scheelt transport kosten en je hebt niet het nadeel van Bisphenol A, dat stofje wat niet zo gezond is en in de plastic coating van blikvoer zit.
    Als je ooit naar een meeting komt, neem ik er eentje voor je mee. Leuke gespreksstof voor je Vlaamse vrienden en familie.

In BelgiŽ heb ik me anders ook flink verbaasd in de Del Haize. Verse krokodil, steenbok en antilope, dat zien we hier niet veel!

Je krijgt zo een pm.
    Nieuw forum: preppers-shelter.nl (Bij aanmelden kijk voor de activatie mail in je spamfolder)

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Kangoeroe niet vergeten. En struisvogel.

Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Kangoeroe niet vergeten. En struisvogel.
    Klopt, maar die struisvogel vond ik niet te vreten! Krokodil kan ook nogal verschillen, als ze moddervet is ook niet lekker. Wel een keertje gruwelijk lekkere krokodil gegeten in een Noord-Afrikaans restaurantje in Brussel na de KŲrper Welten tentoonstelling aldaar. Ook weet ik pas jaren na het gegeten te hebben, dat Koekoek geen koekoek, maar een kip is in BelgiŽ.

Ik ben niet voor niks meer dan 30 kg aangekomen toen ik daar woonde, man wat een verwennerij! Wat een armoedig land op het gebied van eten is Nederland dan.
    Nieuw forum: preppers-shelter.nl (Bij aanmelden kijk voor de activatie mail in je spamfolder)

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raycoupe Bekijk Berichten
    Klopt, maar die struisvogel vond ik niet te vreten! Krokodil kan ook nogal verschillen, als ze moddervet is ook niet lekker. Wel een keertje gruwelijk lekkere krokodil gegeten in een Noord-Afrikaans restaurantje in Brussel na de KŲrper Welten tentoonstelling aldaar. Ook weet ik pas jaren na het gegeten te hebben, dat Koekoek geen koekoek, maar een kip is in BelgiŽ.

Ik ben niet voor niks meer dan 30 kg aangekomen toen ik daar woonde, man wat een verwennerij! Wat een armoedig land op het gebied van eten is Nederland dan.
    Zeg nooit kip tegen een mechelse koekoek. En inderdaad, je eet lekker in Vlaanderen.

Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Zeg nooit kip tegen een mechelse koekoek. En inderdaad, je eet lekker in Vlaanderen.
    Hoezo? Worden ze dan agressief? Geen idee dat het van die zombie kippen zijn.

Dan hak ik ze wel in de pan, komt die oude machete toch nog van pas.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raycoupe Bekijk Berichten
    Hoezo? Worden ze dan agressief? Geen idee dat het van die zombie kippen zijn.

Dan hak ik ze wel in de pan, komt die oude machete toch nog van pas.
    Kijk eens naar het verschil in formaat.
    Bijlage 6629

Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Kijk eens naar het verschil in formaat.
    Bijlage 6629
    Maakt niet uit, 'k heb grote pannen.

Deze lijken me ook wel leuk voor in de tuin, de Jersey Giant:

Naam:     jersygiant.jpg
Bekeken:  2144
Groote:   60,9 KB

Oh, om ontopic te blijven, smaken prima met spruitgroenten.....

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Ziet er heerlijk uit [MENTION=2429]lewieke[/MENTION]. Ik heb 3 dagen terug mijn vogelzaad uit de supermarkt in kiempotten gestoken, begint nu aardig te kiemen al. Ik heb er nog fenegriek, radijs, mosterdzaad en tarwe aan toegevoegd, ik ben benieuwd naar de opbrengst.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jul 2013
    De kiemen zijn alweer opstandig.Vanmorgen nog maar geoogst en er zijn alweer drie schaaltjes klaar. Ik heb de productie wat opgetrokken, maar we zullen er wat meer moeten eten ook.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Vorige week kwam mijn dochter thuis van school. Ze neemt -net als ik- haar boterhammetjes mee en belegt ze met sneetjes vlees of kaas, en meestal doet ze daar ook nog een flinke hap alfalfa of radijsspruit of cresonnette. Haar vriendjes vroegen wat er tussen haar brood lag. Alfalfa zei ze. Ze kenden het niet. Dus probeerde ze het uit te leggen door het te vergelijken met sojascheuten.

Laat dat me nu net op een idee gebracht hebben. Ik had hier nog een pot mungbonen staan die aan het kiemen waren. Die heb ik in een pot gegooid met een flinke scheut olijfolie, en eerlijk waar, ze smaakten heerlijk. Dat heb ik dan gecombineerd met gierst, een graangewas wat qua uitzicht een beetje lijkt op couscous. Daarna nog een eigen gekweekt ajuintje, een kampernoelie samen met de blokjes varkensvlees in de pan, goed gekruid met peper, zout en mediterrane kruiden. Daarbij nog een blikje tomaten blokjes. Lekker jongens.

Bijlage 7016
    Gekiemde mungbonen gebakken

Bijlage 7017
    Gierst, te veel en te weinig geroerd maar wel lekker.

Vergelijkbare onderwerpen

1. Werken aan energie-onafhankelijkheid
    Door lewieke in forum Vuur, verwarming en energie
    Reacties: 114
    Laatste Bericht: 08-08-15, 07:35
  2. Werken aan energie-onafhankelijkheid: Verwarming
    Reacties: 114
    Laatste Bericht: 12-03-15, 08:05
  3. Werken aan onafhankelijkheid : cressonnette/tuinkers
    Door lewieke in forum Eten en drinken
    Reacties: 29
    Laatste Bericht: 09-11-14, 10:13
  4. Werken aan energie-onafhankelijkheid: Auto.
    Reacties: 57
    Laatste Bericht: 18-07-14, 16:21
  5. Werken aan onafhankelijkheid : natuurlijke bemesting m2 tuin
    Door lewieke in forum Eten en drinken
    Reacties: 18
    Laatste Bericht: 18-01-14, 10:40

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten