Pagina 6 van de 6 EersteEerste ... 456
Resultaten 51 tot 54 van de 54
    Survivor
    Ingeschreven
    Sep 2015
    En waarom je Mosterdzaad beter niet heel dicht op elkaar in een kweekbakje met potgrond kunt voor zaaien (had toch een leeg rijtje over)...
    Laat wel erg goed de groeikracht zien van mosterdzaad.

Er beweegt iets onder de grond:

14 uur later, totale aardverschuiving!!

En weer 10 uur later:

En een paar dagen daarna:

Verder heb ik ooit nog eens Mais voorgekiemd, dat moest ook erg lekker zijn... maar na proeven waren de intens zoete minimaisjes mij echt teveel van het goede. Denk wel dat het lekker door een salade oid is.

Kiemgroentes ook een goede manier om van het teveel aan (zelfgeoogst) zaad af te komen en werkt gelijk als kiemtest.

En tot de ontdekking gekomen dat het plaatsen van foto's op dit forum best wel wat tijd neemt...
    (Heb in de tussentijd naar 4 muziekdocu's "geluisterd" (zo af en toe even gegluurd...
    Van Procal Harum, naar Dusty Springfield naar Queens of Jazz tot Jimmy Hendrix nu.
    )
    Laatst gewijzigd door Erny; 02-12-15 om 04:39.

Adventurer
    Ingeschreven
    Mar 2015
    [MENTION=5384]Erny[/MENTION], hoe heb je het mais tot kieming gekregen?
    Ik las ooit eens de tip dat je gedroogde korrels -zoals uit de supermarkt voor popcorn- ook kan laten kiemen, maar mijn drie pogingen zijn op niets uitgelopen....

Survivor
    Ingeschreven
    Sep 2015
    [MENTION=4922]Aalawok[/MENTION] Toendertijd heb ik mais gebruikt die ik zelf geoogst had. Dus die was onbehandeld.

En had ze in zo'n glazen kiembakje met roostertje (roostertjes gaan wel erg snel kapot, kunnen blijkbaar niet tegen water.) waar ze ook steeds wat in het water liggen zodat ze kunnen wellen.
    Dat is toen op die manier gelukt. Werden mooie kleine mini maisplantjes met de zoetheid van een hele kolf.
    Maar misschien kan het ook op de "Pot met gaas" manier maar dan krijg je geen mooie rechte maiskiemen.
    Denk wel dat de mais ook het best eerst iets van 24 uur in water geweekt kan worden.

Of de popcornmais uit de winkel ook kiemt weet ik niet. En de maiskorrels die je koopt om te verbouwen is veelal met antischimmel behandeld waardoor je die ook beter niet kunt opeten. De nakomelingen daarvan kan je dan weer wel gebruiken.

Brengt me op het idee om straks ook wat mais te kiemen, gelijk weer een goede kiemtest voor de (zelf geoogste) blauwe popcornmais..

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Ik zie nu pas dat er twee draadjes over kiemen zijn. Deze en die andere.

Vergelijkbare onderwerpen

1. Werken aan energie-onafhankelijkheid
    Door lewieke in forum Vuur, verwarming en energie
    Reacties: 114
    Laatste Bericht: 08-08-15, 07:35
  2. Werken aan energie-onafhankelijkheid: Verwarming
    Reacties: 114
    Laatste Bericht: 12-03-15, 08:05
  3. Werken aan onafhankelijkheid : cressonnette/tuinkers
    Door lewieke in forum Eten en drinken
    Reacties: 29
    Laatste Bericht: 09-11-14, 10:13
  4. Werken aan energie-onafhankelijkheid: Auto.
    Reacties: 57
    Laatste Bericht: 18-07-14, 16:21
  5. Werken aan onafhankelijkheid : natuurlijke bemesting m2 tuin
    Door lewieke in forum Eten en drinken
    Reacties: 18
    Laatste Bericht: 18-01-14, 10:40

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten