Ga naar inhoud
GENEGEERD

Zelfverdedigingshandboeken


Rodin

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik was ook redelijk fanatiek met het inslaan van boeken, maar met meer dan 2.5 Gb aan boeken moet ik toch eens beginnen met lezen.

Kennis is handig; enkel op het gebied van zelfverdediging is dit wel gevaarlijk omdat je een stuk minder scherp denkt in een stressvolle situatie (als je op straat wordt aangevallen dan betekend dat meestal stress).

 

Dus zo'n boek; leuk, zeker lezen. Maar ga gewoon (al is het maar voor een half jaar) een toegankelijke vechtsport beoefenen (en dan geen complexe oosterse met een te lange learning curve maar iets wat je snel kunt oppakken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was ook redelijk fanatiek met het inslaan van boeken, maar met meer dan 2.5 Gb aan boeken moet ik toch eens beginnen met lezen.

Kennis is handig; enkel op het gebied van zelfverdediging is dit wel gevaarlijk omdat je een stuk minder scherp denkt in een stressvolle situatie (als je op straat wordt aangevallen dan betekend dat meestal stress).

 

Dus zo'n boek; leuk, zeker lezen. Maar ga gewoon (al is het maar voor een half jaar) een toegankelijke vechtsport beoefenen (en dan geen complexe oosterse met een te lange learning curve maar iets wat je snel kunt oppakken)

 

Klopt. Trainen - en dan met name realistisch sparren - is beter dan technieken leren. Technieken vormen slechts de basis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt. Trainen - en dan met name realistisch sparren - is beter dan technieken leren. Technieken vormen slechts de basis.

 

Ik kan mij nog herinneren van mijn taekwondolessen dat je een stuk of 10 beentechnieken kent en er tijdens het sparren hooguit 2 of 3 toepast. Ik zie hetzelfde terug bij mijn dochters tijdens sparren en wedstrijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...