Pagina 3 van de 7 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 63
    Administrator
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Mooie review [MENTION=472]Lekker[/MENTION] Prachtige foto's en zeer uitgebreid getest. Doet mij goed!
    Kwaliteit komt altijd boven drijven.

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Feb 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AWOL Bekijk Berichten
    [MENTION=1824]Gamble[/MENTION] denk er wel aan dat een lanyard (paracord lus) er ook juist voor kan zorgen dat, mocht je de grip op de machete verliezen, de machete in je eigen been zwaait.
    Uh....de lus zorgt juist voor een betere grip. Hoe gebruik jij hem dan???
    Slechts een reiziger in de tijd
    Si vis pacem, para bellum

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wodan Bekijk Berichten
    Als je goede handschoenen draagt, heb je geen last van blaren, althans ik toch niet, al ben ik geen "wasverzachter tester" natuurlijk
    Precies! bijvoorbeeld deze http://preppers.nl/forum/threads/784...x-handschoenen

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gamble Bekijk Berichten
    Dat klopt maar zorgt er tevens voor dat de machete aan je pols blijft hangen.
    Iedere persoon op deze aarde heeft evenveel recht op alles wat de aarde te bieden heeft als iedere andere persoon.
    Ongeacht etniciteit, ongeacht locatie, ongeacht grenzen, ongeacht cultuur, ongeacht politiek, ongeacht maatschappelijke positie.
    Forumregels

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Feb 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door prepass Bekijk Berichten
    ik vraag me af hoe je een verpeste harding kan wegslijpen met een schuurband?
    https://www.youtube.com/watch?v=fJKnc698jMY

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Feb 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zippo Bekijk Berichten
    whoo..dat ziet er cool uit daar zeg..net zoals je review..
    dat het handvat een blaren-trekker kan zijn heb ik al meer gehoord, maar ik heb van [MENTION=1847]carismo[/MENTION] op sc gilze een soort van tape gehad wat je gebruikt op het stuur van je race fiets..en het werkt perfect..meer grip..betere demping..

Het is een overgrip voor tennisrackets of hokeysticks, word ook gebruikt bij tafelvoetbal en ik draai ze rond alles wat grip moet hebben (schroevendraaiers, bijl, hamer,...)

Betreft de haktechniek van de kukri. Het is de bedoeling dat je het mes het werk laat doen met een soepele polsbeweging en de greep hou je eigenlijk soepel vast een truucje is je duim over je wijs en middelvinger leggen en een soort koker vormen. Hard knijpen zorgt voor enorme schokken in de pols onderarmen.
    Wat me aan de handvatten van de kukri's van cold steel beetje tegenvalt is dat het het beetje afwijkt van het originele ontwerp:aan het lemmet oorspronkelijk breed begint dan versmalt naar het midden en naar het einde toe terug breder wordt wat het comfort om te hakken imo ook positief beÔnvloed.

Over het herslijpen is een haakse slijper met laag toerental en een polierschijf of tafel-bandschuurmachine ideaal en daarna ff stroppen, na gebruik in the field even met een fijn schuurpapiertje over gaan en stroppen.
    Laatst gewijzigd door carismo; 20-11-13 om 15:05.
    If it looks stupid and it works, it ain't stupid.

Don't blame it on the tool while the user is a fool.

gerbewoner
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gamble Bekijk Berichten
    Het gat in het handvat kun je gebruiken om de machette op te hangen als je hem schoongemaakt en geolied hebt. Dit is ook de reden voor het gat in de steel van een bijl. Deze gebruik je dus niet om een touwtje doorheen te doen. Zoals gezegd beland de machette of bijl in je been als je de grip verliest terwijl je een touwtje om je pols hebt zitten.

Ik maak er goed gebruik van om mijn bijl na een weekend gebruik goed schoon te maken en dan het staal en de steel in de lijnolie te zetten ter bescherming. Daarna hang ik de bijl aan een spijker om lekker te drogen. Zo blijft hij in goede conditie.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Heb ik zo'n ding nodig in onze omstreken?

gerbewoner
    Guest
    Soms zijn de kiloknallers van de Appie wat taai. Dan kan een stevig mes wel handig zijn denk ik

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gerbewoner Bekijk Berichten
    Soms zijn de kiloknallers van de Appie wat taai. Dan kan een stevig mes wel handig zijn denk ik

Dus als 'ie goedkoop te krijgen is gewoon doen...

Vergelijkbare onderwerpen

1. Tora Blades - Camping Kukri
    Door kwakster in forum Reviews
    Reacties: 21
    Laatste Bericht: 16-12-13, 13:05
  2. Reacties: 17
    Laatste Bericht: 12-09-13, 07:05
  3. [Review] Primus Ignition Steel L
    Door prepper053 in forum Reviews
    Reacties: 4
    Laatste Bericht: 06-07-12, 20:50

Labels voor dit Bericht