Pagina 3 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 39
    SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013

Als je de auto alleen als BOV gaat gebruiken dan zou ik een plek of garage zoeken voor een oude Landrover. 9 jaar geleden kocht een kennis van me een oude Landrover (aluminium) uit 1962 voor 600 pond in Engeland. Stuur zat nog aan de goede kant ook. Die auto rijdt echt altijd en het is auto zo sterk als een tank.

Hij is dus niet verzekerd maar de auto wordt op eigen terrein gebruikt en heel soms op wat onverharde wegen in Spanje. In NL betaal je voor een nu nog oldtimer best veel terwijl ze in Engeland voor 500-1000 pond te koop zijn. Ook heeft hij een paar donor auto's op de kop weten te tikken (gratis) van mensen die hem wegdeden of Spanje hebben verlaten.

Survivor
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Als je je auto alleen op eigen terrein gebruikt en ten tijde als TSHF, kan je in Nederland de auto gewoon schorsen. Kost je geen verzekering en belasting. Regelmatig even testen op eigen grondgebied (lees: de straat om je huis) en je BOV is altijd klaar voor noodgevallen

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FincaInSpanje Bekijk Berichten
    ...... Die auto rijdt echt altijd en het is auto zo sterk als een tank....
    Dit mag je echt wel met een dikke Ton zout nemen.... De vele LR rijders die ik ken, hebben continue wel een mankement met hun LR...
    Een defender is beetje sterker gemaakt dan een kleine personenwagen, maar daar stopt het dan ook echt wel....

En de aluminium rot weg door contacterosie doordat hey tegen het ijzeren frame is gerivetteerd...

In AustraliŽ zeggen ze het al langer, als je naar de outback wil gaan, neem een defender. Als je nog wil terugkomen, neem een toyota... Zegt genoeg zeker?

Survivor
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Heb je die aflevering gezien van fifth gear dat ze die toyota proberen stuk te krijgen? Op een gebouw opgeblazen, een tijdje in de zoute zee laten weken, en hij bleef het maar doen. Ze hebben hem als trofee altijd in de opnameruimte staan

Banned
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Bedoel je soms Top Gear, [MENTION=779]Ulco[/MENTION]?

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Ja Toyota's zijn erg goed, maar als je een redelijke BOV zoekt voor weinig geld zonder allerlei elektronica dan heb je meer aan een oude LARO. Zorg er alleen voor dat je wat donor onderdelen hebt EN je goed onderhoudt pleegt.

Survivor
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Ach ja, Top Gear natuurlijk

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Toyota's zal ik niets over zeggen, maar zijn erg duur. LARO's koop je voor 500 pond, geen elektronica en reserve onderdelen zat.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FincaInSpanje Bekijk Berichten
    Toyota's zal ik niets over zeggen, maar zijn erg duur. LARO's koop je voor 500 pond, geen elektronica en reserve onderdelen zat.
    Dat is zeer zeker juist, volledig mee eens.

Survivor
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door houthe Bekijk Berichten
    Ik heb zelf geen oldtimer, maar ik zou deze als ik er een had niet wegdoen. Bij bepaalde SHTF scenario's (EMP bijv.) zijn juist oude analoge voertuigen de enige die nog zullen rijden.
    Er zijn zat auto's die emp proof zijn die niet oldtimer of jongtimer zijn. Vaak zijn dit atmosferische diesels .
    But what if the trolls get hungry

Vergelijkbare onderwerpen

1. Oldtimer regeling..
    Door Sofie in forum Voertuigen
    Reacties: 4
    Laatste Bericht: 26-04-13, 09:34
  2. Wat zou jij doen?
    Door Chinaka in forum Koffiecorner
    Reacties: 23
    Laatste Bericht: 16-04-13, 20:27
  3. mag ik mee doen?
    Door paularagebol in forum Voorstelronde