Ga naar inhoud
GENEGEERD

Cold Steel GI TANTO


arneheil

Aanbevolen berichten

De Gi tanto heb ik nou alweer een tijdje en hij bevalt zo goed dat ik dacht ik zet kleine review op het forum.

De eerste indruk van dit mes is lekker groot stevig en goed afgewerkt.

Ik heb hem gebruikt als mini machete, schaaf, mes, klein snijwerk, grof split werk, etc. en elke keer kijk ik weer vrolijk naar het mes.

Ik zal zsm meer foto's uploaden van het mes in actie.

Een echte aanrader voor elke BOB!IMG_20131111_121321.jpg.650bb104bb78da1d56d4b0860f6bba67.jpgIMG_20131111_122555.jpg.f4904490be8a345389190f03e48bb864.jpg

Prijs rond de €40

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 92
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast Heksenboot
Heeft ie nou een dubbele snijkant of is dat de lichtinval?

 

Weer wat geleerd. Dat heet een "Swedge" . Een versmalling die het mes meer penetrerent vermogen geeft. Tanto's zijn tactische messen, meer bedoeld als wapen eigenlijk, maar natuurlijk voor meer dingen bruikbaar.

Bij het bereiden van voedsel vind ik hem wat minder prettig, omdat het punt tussen de 2 snijvlakken altijd op je snijplank uitkomt. Die is eigenlijk ontworpen om snijwonden aan te brengen. En dat werkt prima. Kijk maar naar die Cold Steel filmpjes. :o

 

Hier een duidelijke foto van een swedge:

 

http://forthenrycustomknives.com/product/graham-knives/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Is idd ook een hele fijne, en voor die prijs en kwaliteit verhouding is het bijna een lachertje.

Zeker een aanrader om erbij te hebben !

 

Inderdaad, nou je het zegt...

Full tang, 1055 staal en 35 euro tot 40 euro. Nice.

Leuk met paracord handvat ook.

 

https://www.google.nl/search?q=cold+steel+gi+tanto+paracord+wrapped+handle&rlz=1C5CHFA_enNL503NL503&espv=210&es_sm=119&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=lzOPUp-8BIiu0QWG9YDgDw&ved=0CDsQsAQ&biw=1237&bih=668

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Dat kan een lastig conflict worden ja, maar niet geheel onmogelijk om op te lossen lijkt me. Ik heb het alleen nog nooit meegemaakt.

 

Voorkomen is beter dan genezen. ;)

 

Zelf, zou ik de dingen eraf slijpen (goed koelen steeds, dat het staal niet te heet wordt), zodat het meer op een ESEE gaat lijken.

Boven bij je duim een paar groeven voor grip en firesteel.

Maar dat is gewoon een kwestie van persoonlijke voorkeur. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voorkomen is beter dan genezen. ;)

 

Zelf, zou ik de dingen eraf slijpen (goed koelen steeds, dat het staal niet te heet wordt), zodat het meer op een ESEE gaat lijken.

Boven bij je duim een paar groeven voor grip en firesteel.

Maar dat is gewoon een kwestie van persoonlijke voorkeur. :)

 

Ik heb dit exemplaar ook in mijn bezit. Ik heb de bovenste 'guard' eraf geslepen ivm irritatie tijdens gebruik.

 

Nog maar even geleden heb ik het bij de messenslijper ingelevert om de swedge te doen veranderen in een ronde 'buik' en de snijkant iets schuiner voor maintenencegemak;-).

 

Nu ligt het hele geval bij de lokale schoenmaker/leerbewerker voor een adequate survivalschede.

 

Ik post wel een paar pics zodra het klaar is.:)

 

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Ik heb dit exemplaar ook in mijn bezit. Ik heb de bovenste 'guard' eraf geslepen ivm irritatie tijdens gebruik.

 

Nog maar even geleden heb ik het bij de messenslijper ingelevert om de swedge te doen veranderen in een ronde 'buik' en de snijkant iets schuiner voor maintenencegemak;-).

 

Nu ligt het hele geval bij de lokale schoenmaker/leerbewerker voor een adequate survivalschede.

 

Ik post wel een paar pics zodra het klaar is.:)

 

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2

 

Ah, ben benieuwd!

 

Dus niet alleen Changing the mindset, maar gelijk maar even de messenset, als je toch bezig bent. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, ben benieuwd!

 

Dus niet alleen Changing the mindset, maar gelijk maar even de messenset, als je toch bezig bent. :D

 

Zucht, okeee dat beloof ik. Inclusief functionele historische replica's van zwaarden en dolken die ik in een SHTF-situatie zie als trade items?

 

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Zucht, okeee dat beloof ik. Inclusief functionele historische replica's van zwaarden en dolken die ik in een SHTF-situatie zie als trade items?

 

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2

 

Nou..., als je toch bezig bent... :p

Graag met specs dan, want een blikken replica is niet interessant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou..., als je toch bezig bent... :p

Graag met specs dan, want een blikken replica is niet interessant.

 

Ik zal de specs erbij doen inclusief links naar de websites van de fabrikanten. Alles van mij is wat de historische replicas betreft van Carbon 1055 of 1065!:cool:

 

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Ik zal de specs erbij doen inclusief links naar de websites van de fabrikanten. Alles van mij is wat de historische replicas betreft van Carbon 1055 of 1065!:cool:

 

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2

 

Kijk.

Nou wordt ik echt nieuwsgierig. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...