Ga naar inhoud
GENEGEERD

Urban homeless shelter


larik

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast Heksenboot

Nag nag nag: kleine wieltjes. :p

 

Vraag aan @xinix de gebruikerservaringen van zijn constructie met een steekwagentje. :)

 

Die met de fietswielen is beter. En dan terreinbandjes.

Eigenlijk gewoon een kliko, dus weinig knutselwerk nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ding is egt awesome @larik! :) Hij is helemaal ideaal voor een bug-out voor de budgetprepper..

 

Ik zou bv die camo-versie graag combineren met die zonnepaneeltjes en dan met die fietswielen erop :). @Heksenboot als je wat verder naar beneden scrolt zie je dat hij ook is te verkrijgen met fietswielen ;)..

 

Dan rest de vraag...Kost dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Daar staan weer een paar leukerds tussen. Niet allemaal legaal op de Nederlandse weg overigens.

 

Stom dat ik die link niet heb opgeslagen met de regelgeving, kan hem nu zo snel niet vinden.

Breedte 1 meter max, lengte ben ik vergeten, alleen dat het gemeten wordt vanaf de as van het achterwiel van de fiets.

Dat wordt graven in de pm's, want we hebben het daar al een keer uitgebreid over gehad.

 

Er zitten zoveel voordelen aan de fiets als BOV.. alleen de kosten al.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Daar staan weer een paar leukerds tussen. Niet allemaal legaal op de Nederlandse weg overigens.

 

Stom dat ik die link niet heb opgeslagen met de regelgeving, kan hem nu zo snel niet vinden.

Breedte 1 meter max, lengte ben ik vergeten, alleen dat het gemeten wordt vanaf de as van het achterwiel van de fiets.

Dat wordt graven in de pm's, want we hebben het daar al een keer uitgebreid over gehad.

 

Er zitten zoveel voordelen aan de fiets als BOV.. alleen de kosten al.

 

http://nl.wikipedia.org/wiki/Fietskar

 

Maximale breedte 1 m, thats all. Je mag ook met een surfplank of kano achter de fiets.

Die andere maten gelden bij auto's.

 

Regel, Wet, Paal en Perk

Pasgeboren, School, Werk, Zerk.

 

:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://nl.wikipedia.org/wiki/Fietskar

 

Maximale breedte 1 m, thats all. Je mag ook met een surfplank of kano achter de fiets.

Die andere maten gelden bij auto's.

 

Regel, Wet, Paal en Perk

Pasgeboren, School, Werk, Zerk.

 

:D

 

Ja, die link had ik ook meteen te pakken. ;) Maar wiki is ook maar wiki, met al z'n beperkingen.

 

Bij een vorige zoektocht naar fietskarren heb ik een pagina gevonden met courante wetgeving. Ik was toen eigenlijk op zoek naar info over bromfietskarren, blijken dezelfde regels voor te gelden.

Daar stond ook een bepaling in voor de lengte en ook het gewicht van de kar t.o.v. het trekkend voertuig. Daar baalde ik wel van, want dat geeft meteen nogal beperkingen. Vandaar dat het me bij gebleven is.

 

Nog eens een keer goed uitzoeken dan maar.

Oh ja en een fiets regelen is ook een goed begin. :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Ja, die link had ik ook meteen te pakken. ;) Maar wiki is ook maar wiki, met al z'n beperkingen.

 

Bij een vorige zoektocht naar fietskarren heb ik een pagina gevonden met courante wetgeving. Ik was toen eigenlijk op zoek naar info over bromfietskarren, blijken dezelfde regels voor te gelden.

Daar stond ook een bepaling in voor de lengte en ook het gewicht van de kar t.o.v. het trekkend voertuig. Daar baalde ik wel van, want dat geeft meteen nogal beperkingen. Vandaar dat het me bij gebleven is.

 

Nog eens een keer goed uitzoeken dan maar.

Oh ja en een fiets regelen is ook een goed begin. :p

 

http://wetten.overheid.nl/BWBR0025798/Hoofdstuk5/Afdeling18/1/E/Artikel51829/geldigheidsdatum_10-11-2009

 

Artikel 5.18.29

 

1. Aanhangwagens achter tweewielige fietsen mogen in aangekoppelde toestand met inbegrip van de lading niet breder zijn dan 1,00 m.

2. Aanhangwagens achter fietsen op meer dan twee wielen mogen in aangekoppelde toestand met inbegrip van de lading niet breder zijn dan 1,50 m.

 

Tevreden? :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Idioot idee.

 

Homeless betekend toch dakloos ?

Hebben die een fiets ? Zitten die te wachten op een schotelantenne, laptop etc ?

 

Mischien wachten ze dara wel op ja maar is niet basisbehoefte.

Lijkt meer op een geldverslindende actie waarvoor een "nobel doel" gezocht werd. Was er jaren geleden ook niet zo iets met een kartonnen dozen wedstrijd ?

 

Overigens al eens gedacht over hoe een hagelbui gaat klinken als je er in zit/ligt ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hagel: iets er op leggen wat gescheiden is van de metalen behuizing (kartonnen doos die geplet is, plaat van eender welk materiaal, zeil...) helpt om de herrie te dempen.

 

Ja dat snap ik ook wel. Waar het om gaat is dat er niet over nagedacht is. Net zo als die ontbrekende isolatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...