Pagina 13 van de 13 EersteEerste ... 3111213
Resultaten 121 tot 124 van de 124
    SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2012
    So Long, and Thanks for All the Fish

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    http://www.stopdebankiers.eu/mensen-...-dan-koelkast/

Mensen die leven in armoede kopen liever en flatscreen dan een koelkast als deze kapot is. Ook zie je dat arme mensen meer geld steden aan roken.

Naam:     Naamloos.jpg
Bekeken:  226
Groote:   118,6 KB

Survivor
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Paar jaar terug ook in een ontslagsituatie terechtgekomen. Uiteindelijk voor mij een positieve ervaring geweest. Tot die tijd leefden we er op los, het kon niet op en het geld vloog de deur uit zonder erbij na te denken.
    tijdens de procedure en vlak erna was er paniek in huis. Vragen als moeten we het huis verkopen en kunnen we alles nog wel betalen staken de kop op. Ik ben als een malle op zoek gegaan naar werk en ben daarbij niet kieskeurig te werk gegaan dus vond op tijd weer nieuw werk. Pfoe zeg, wat een opluchting was dat. Ondertussen zijn natuurlijk bij mij wel de ogen open gegaan. Ik was me altijd wel al bewust dat we een lekker leven hadden maar nu werd ik met de neus op de feiten gedrukt en ga je de zaken toch anders bekijken. We hebben rigoureus gestreept in de uitgaves, denk aan boodschappen bij de aldi ipv de AH, switchen van energieleverancier, telefoonabbo en zorgverzekering, onnodige abonnementen (behalve van de quest (kennis is macht)). We hebben de prioriteiten anders gelegd en zijn veel bewuster bezig met onze uitgaven. Minder onnodige rotzooi kopen. Ondertussen zijn we nog een keer op vakantie geweest naar Gambia, als je daar bent geweest weet je pas wat echte armoede is. Alles was onderdeel van een onbewust proces van bewustwording, wat is nu werkelijk belangrijk in het leven? Een zorgenvrij bestaan was de conclusie. Hoe gaan we dat bereiken? We hebben ons doelen gesteld, we gaan ons meer focussen op kwaliteit van leven, m.a.w. we geven liever geld uit aan de dingen die het leven leuk maken, weekendjes weg, lekker uit eten e.d. Ik heb mijn dure auto weggedaan en heb er een goedkope voor teruggekocht, Wat dat al scheelt per jaar kunnen we lekker van op vakantie. Ook zijn we aan het sparen voor een pelletkachel (verhoogd het comfort, tegen lagere maandelijkse kosten dan C.V.) we hebben vorig jaar extra afgelost op de hypotheek en dat willen we dit jaar weer doen, en ga zo maar door. Ik loop al weken op afgetrapte sneakers, ze zijn echt aan vervanging toe maar ik vind dat dan weer zonde, die gaan nog makkelijk een paar weken extra mee

Conclusie, we hebben geen armoede, dat ongeluk is bij ons voorbij gegaan. Sterker nog, ik voel me rijker dan ooit. De dreiging van financiŽle armoede middels ontslag, heeft ervoor gezorgd dat we actie hebben ondernomen. uiteindelijk hebben doorzettingsvermogen en een stukje geluk ervoor gezorgd dat we gewoon een normaal inkomen houden tegen lagere maandelijkse lasten waardoor we meer bestand zijn tegen financiele tegenvallers. We hebben onze prioriteiten verlegd en zijn met een stuk minder dik tevreden, we weten middels de vakantie dat het nog veel slechter kan.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Amerikaanse bankier probeert Mexicaanse visser vooruit te helpen:

Op de pier van een klein vissersplaatsje in Mexico stond een Amerikaans bankier. Hij zag een klein vissersbootje in de haven aanmeren met alleen de visser aan boord. Zijn vangst van die dag was een aantal tonijnen en die lagen op het dek. De Amerikaan complimenteerde de visser met de kwaliteit van de vis en vroeg hem hoe lang hij er over had gedaan om de vis te vangen.

Naam:     gannanalist-mexicaan-bankier.jpg
Bekeken:  97
Groote:   32,1 KB

De visserman antwoordde: “Och, een paar uurtjes, niet langer.” De bankier vroeg hem vervolgens waarom hij dan niet wat langer bleef vissen, zodat hij wat meer zou kunnen vangen. De visser zei, dat deze vangst ruimschoots voldoende was om in het onderhoud van zijn familie te voorzien. De Amerikaan vroeg verbaasd: “Maar wat doe je dan in ‘s hemelsnaam met de rest van je tijd?”

Het antwoord van de Mexicaanse visser luidde als volgt:

“Ik slaap iedere dag uit, vervolgens ga ik wat vissen en als ik terug ben, speel ik met mijn kinderen, voordat ik met mijn vrouw een siŽsta neem. Iedere avond wandel ik door mijn dorpje naar mijn vrienden, met wie ik een wijntje drink en met wie ik gitaar speel. Zo ziet mijn dagschema er ongeveer uit. Ik leid dus een druk bezet leven.”

Lees verder: http://www.gannanalist.com/over-gann...an-en-bankier/

Al mijn berichten zijn samengesteld uit 100 % gerecyclede elektronen.

Vergelijkbare onderwerpen

1. Armoede in Nederland
    Door Rodin in forum Binnenland
    Reacties: 10
    Laatste Bericht: 01-11-15, 17:14
  2. Reacties: 11
    Laatste Bericht: 16-03-13, 13:23
  3. Reacties: 3
    Laatste Bericht: 06-03-13, 22:19

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten