Ga naar inhoud
GENEGEERD

Het beste real life survivalboek ooit.


lewieke

Aanbevolen berichten

Ik heb er eigenlijk zelden bij stilgestaan, alleen op momenten dat je niet goed weet van welk hout pijlen maken, of als je niet weet welk recept best past bij welk product dat je net op de kop kon tikken voor een zacht prijsje. Het staat in elke Vlaamse -zichzelf respecterende- keuken. Het was het eerste boek wat ik kocht nadat ik alleen ging wonen, intussen 20 jaar geleden. Je krijgt pagina's leesplezier, tips over inmaken, over gelei, confituur, bakken, koken, slaatjes, ijs, ... alles wat eet- en drinkbaar is én gangbaar is in Vlaanderen. Misschien willen Nederlanders ook wel eens kennis maken met de Vlaamse keuken. Het gaat om het énige echte kookboek van de landelijke vrouwen (boerinnenbond). Het kookboek staat vol recepten, tips, stappenplannen, zelfs al ben je een kluns in de keuken, dan nog kan je daarmee aan de slag. Zowel voor een feestmaal als het gewone dagelijkse eten kan je bij dat éne boek terecht. Zelf gebruik ik het minimaal wekelijks. Al jarenlang.

 

No nonsen, correcte recepten, eenvoudig geschreven en niet duur voor zo een boekwerk. Misschien is dit wat voor onder de kerstboom. Dan krijgen jullie in Nederland ook eens fatsoenlijk eten. Vraag maar aan alle Vlamingen op het forum hier, wie het in huis heeft. Het kookboek van de boerinnenbond, de bijbel voor de keuken.[ATTACH=CONFIG]6778[/ATTACH]

Mijn exemplaar.

 

http://www.kvlv.be/NL/Nieuws/tabid/4320/articleType/ArticleView/articleId/309/Nieuw-Ons-Kookboek.aspx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ah, leuk. Bedankt voor de tip.

Past wel in het rijtje bij "Een geschenk voor de jonge huisvrouw, een klassiek Russisch kookboek" en "Kookboek van de Amsterdamse school" en "De Turkse kookboek" (inclusief taalfouten, superboek is dat) Alle drie boeken die dochters meekregen als ze uit huis gingen.

Hoewel, er was natuurlijk wel de strijd tussen kookboek van de Amsterdamse school en het kookboek van de Haagse school...

 

Ik kook graag en heb graag goede boeken, ik kan er erg van genieten.

In Amsterdam is al 35 jaar ofzo een kookboekenwinkel,"De Kookboekhandel" in de Haarlemerdijk. Ooit was het de winkel van Johannes van Dam, een begrip voor kook en eetliefhebbers.

 

Dit boek komt op mijn wensen lijstje (eerst even tweedehands zoeken natuurlijk)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, leuk. Bedankt voor de tip.

Past wel in het rijtje bij "Een geschenk voor de jonge huisvrouw, een klassiek Russisch kookboek" en "Kookboek van de Amsterdamse school" en "De Turkse kookboek" (inclusief taalfouten, superboek is dat) Alle drie boeken die dochters meekregen als ze uit huis gingen.

Hoewel, er was natuurlijk wel de strijd tussen kookboek van de Amsterdamse school en het kookboek van de Haagse school...

 

Ik kook graag en heb graag goede boeken, ik kan er erg van genieten.

In Amsterdam is al 35 jaar ofzo een kookboekenwinkel,"De Kookboekhandel" in de Haarlemerdijk. Ooit was het de winkel van Johannes van Dam, een begrip voor kook en eetliefhebbers.

 

Dit boek komt op mijn wensen lijstje (eerst even tweedehands zoeken natuurlijk)

 

Als je die éne Vlaamse hebt mag de rest mee met de papierslag. Wil j nu lekker eten of niet ? Elk huisgezin in Vlaanderen heeft deze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...