Resultaten 1 tot 4 van de 4
    SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jul 2013

Het beste real life survivalboek ooit.

Ik heb er eigenlijk zelden bij stilgestaan, alleen op momenten dat je niet goed weet van welk hout pijlen maken, of als je niet weet welk recept best past bij welk product dat je net op de kop kon tikken voor een zacht prijsje. Het staat in elke Vlaamse -zichzelf respecterende- keuken. Het was het eerste boek wat ik kocht nadat ik alleen ging wonen, intussen 20 jaar geleden. Je krijgt pagina's leesplezier, tips over inmaken, over gelei, confituur, bakken, koken, slaatjes, ijs, ... alles wat eet- en drinkbaar is ťn gangbaar is in Vlaanderen. Misschien willen Nederlanders ook wel eens kennis maken met de Vlaamse keuken. Het gaat om het ťnige echte kookboek van de landelijke vrouwen (boerinnenbond). Het kookboek staat vol recepten, tips, stappenplannen, zelfs al ben je een kluns in de keuken, dan nog kan je daarmee aan de slag. Zowel voor een feestmaal als het gewone dagelijkse eten kan je bij dat ťne boek terecht. Zelf gebruik ik het minimaal wekelijks. Al jarenlang.

No nonsen, correcte recepten, eenvoudig geschreven en niet duur voor zo een boekwerk. Misschien is dit wat voor onder de kerstboom. Dan krijgen jullie in Nederland ook eens fatsoenlijk eten. Vraag maar aan alle Vlamingen op het forum hier, wie het in huis heeft. Het kookboek van de boerinnenbond, de bijbel voor de keuken.Bijlage 6778
    Mijn exemplaar.

http://www.kvlv.be/NL/Nieuws/tabid/4...-Kookboek.aspx

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Ah, leuk. Bedankt voor de tip.
    Past wel in het rijtje bij "Een geschenk voor de jonge huisvrouw, een klassiek Russisch kookboek" en "Kookboek van de Amsterdamse school" en "De Turkse kookboek" (inclusief taalfouten, superboek is dat) Alle drie boeken die dochters meekregen als ze uit huis gingen.
    Hoewel, er was natuurlijk wel de strijd tussen kookboek van de Amsterdamse school en het kookboek van de Haagse school...

Ik kook graag en heb graag goede boeken, ik kan er erg van genieten.
    In Amsterdam is al 35 jaar ofzo een kookboekenwinkel,"De Kookboekhandel" in de Haarlemerdijk. Ooit was het de winkel van Johannes van Dam, een begrip voor kook en eetliefhebbers.

Dit boek komt op mijn wensen lijstje (eerst even tweedehands zoeken natuurlijk)
    So Long, and Thanks for All the Fish

tom666
    Guest
    Hahahahahahaa super mijn vrouwke haalt die hier net uit de kast...Super!!
    Tja daarom krijg ik ook elke dag zo een lekkere maaltijd he van mijn vrouwke..

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stuudje Bekijk Berichten
    Ah, leuk. Bedankt voor de tip.
    Past wel in het rijtje bij "Een geschenk voor de jonge huisvrouw, een klassiek Russisch kookboek" en "Kookboek van de Amsterdamse school" en "De Turkse kookboek" (inclusief taalfouten, superboek is dat) Alle drie boeken die dochters meekregen als ze uit huis gingen.
    Hoewel, er was natuurlijk wel de strijd tussen kookboek van de Amsterdamse school en het kookboek van de Haagse school...

Ik kook graag en heb graag goede boeken, ik kan er erg van genieten.
    In Amsterdam is al 35 jaar ofzo een kookboekenwinkel,"De Kookboekhandel" in de Haarlemerdijk. Ooit was het de winkel van Johannes van Dam, een begrip voor kook en eetliefhebbers.

Dit boek komt op mijn wensen lijstje (eerst even tweedehands zoeken natuurlijk)
    Als je die ťne Vlaamse hebt mag de rest mee met de papierslag. Wil j nu lekker eten of niet ? Elk huisgezin in Vlaanderen heeft deze.

Vergelijkbare onderwerpen

1. Survival Life Hacks
    Door Vantazzy in forum Survival Algemeen
    Reacties: 3
    Laatste Bericht: 01-09-13, 15:45
  2. The real Flipper story !
    Door Chinaka in forum Koffiecorner
    Reacties: 8
    Laatste Bericht: 31-07-13, 19:09
  3. Get a life
    Door Mrsjones in forum Survival Algemeen
    Reacties: 18