Er zijn absoluut gevallen waarin abortus een goed iets is. Bijvoorbeeld in 't geval van een verkrachting waarbij de moeder er voor kiest dat kind niet te houden omdat ze bijvoorbeeld bang is dat ze 't niet de liefde kan geven die een kind verdient. Of wanneer tijdens de zwangerschap al duidelijk is dat het ongeneselijk ziek is. Als de ouders (of helaas maar al te vaak alleen de moeder, omdat de vader er niet meer is om wat voor reden dan ook) weten dat ze hun kind geen kwalitatief goed leven kunnen bieden, dan zie ik abortus absoluut als een uitkomst. Natuurlijk moet 't geen vervanger worden voor logisch nadenken en anti-conceptie. Een abonnement op de abortusboer om de hoek slaat natuurlijk nergens op.

En natuurlijk bedoel ik niet dat we alle gehandicapten maar "af moeten maken", absoluut niet!

Maar, evolutionair gezien, is het onverstandig om mensen met een genetisch overdraagbaar handicap met kunstgrepen te helpen om zich voort te planten. Defecte/slechte genen krijgen daardoor de mogelijkheid om te overleven en in de genenpoel te versprijden. Uiteindelijk gaat de kwaliteit van de menselijke genenpoel daardoor achteruit en daarmee doen we toekomstige generaties geen plezier. Dat is helaas een feit; het is keiharde (ijskoude) biologie... Als iemand zich niet zonder hulp kan voortplanten door een genetisch overdraagbare aandoening, dan ben ik er absoluut op tegen om deze mensen te helpen alsnog een kind te krijgen. Natuurlijk is 't een heel andere situatie als iemand door een ongeluk in een rolstoel terecht komt (bijvoorbeeld), daar is niets genetisch aan en dus is er geen reden om zulke mensen niet te helpen, als ze er voor kiezen om een kind te willen krijgen. Zo'n geval als je broer heeft gewoon heel duidelijk geen genetische oorzaak en natuurlijk is er niets mis mee als hij besluit dat 'ie kinderen wil krijgen.

Ik besef me dat dit een zeer moeilijk onderwerp is, ik heb absoluut niet de bedoeling om mensen hiermee pijn te doen. Ik probeer alleen een zo wetenschappelijk mogelijke kijk op dit probleem te geven... Ik ben namelijk wel echt van mening dat we als mensheid de evolutie deels buiten spel hebben gezet en dat dat waarschijnlijk op zeer lange termijn extreem onverstandig zal blijken te zijn.