Pagina 1 van de 23 12311 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 223
    Administrator
    Ingeschreven
    Jan 2012

Zilver of goud kopen?

Zitten jullie ook vaak met het dilemma tussen de keuze qua goud of zilver kopen? Ik zeg: allebei Maar heb net een interessant filmpje zitten kijken van zilverguru David Morgan van http://www.silver-investor.com/ en hij noemt een hele rits voordelen van zilver boven goud. O.a. de scheefheid in de waardeverhouding, die momenteel rond de 1:50 ligt (zilver:goud) maar welke historisch gezien rond de 1:15 was. Om dat hersteld te krijgen zou of goud naar beneden moeten, of zilver omhoog. En aangezien de verwachting is dat goud nog wel een tijdje doorstijgt, zijn er mensen die verwachten dan zilver nog harder gaat stijgen. David Morgan zelf geeft in dat filmpje aan (rond 26'15") een prijs van $100 per troy ounce te verwachten, dus pakkumbeet 300% van de huidige koers. Okay, laat maar komen!

Ook leuk feitje: In 52 landen is het woord voor geld: "zilver". Hier het filmpje:

Adventurer
    Ingeschreven
    Feb 2012
    Het ligt er aan waarom je het wilt kopen denk ik. Als je denkt dat er een situatie komt waarbij je je huis moet verlaten en op pad moet naar een veiligere plek dan is zilver nu 1 kilo per 1000 euro dus op pad met 20.000 euro spaargeld en je loopt al snel een beetje scheef. In dat geval is 500 gram goud makkelijker te vervoeren. Ga je voor een belegging dus een koerswinst dan is het moeilijk te voorspellen en lopen de meningen zeer sterk uiteen van allerlei zogenaamde kenners. Op basis van het verleden zijn er voor beide vele voorspellingen mogelijk die gebaseerd zijn op uiteen lopende data. Inderdaad wordt de verhouding dan ook gebruikt. Probleem voor velen kan dan wel zijn dat de verhouding zoals die nu is wel 15 jaar zo kan blijven en dan pas weer misschien 1:5. Gemiddeld klopt het dan misschien weer maar veel heb je er dan op korte termijn niet aan. Vanuit het oogpunt dat je het koopt als bescherming van je vermogen zou ik van beide wat kopen. De prijs is dan niet zo belangrijk. Gaat alles goed in de wereld en gebeuren er geen gekke dingen dan daalt de koers van beide misschien wel maar als je niet voor 100 procent instapt ben je wat geld kwijt als een soort verzekering. Loopt het echter wel flink uit de hand dan kunnen beide enorm stijgen zeker als het papiergeld/digits minder waard worden als het papier waarop het gedrukt is. Ik denk dat in het geval er geen enorme crash komt het nog vele jaren onzeker blijft gezien de enorme digits die erbij getoverd zijn. Hierdoor zal de koers wel op een redelijk hoog niveau blijven. De rente zie ik in deze situatie niet snel oplopen naar zeg 6 procent, want dat is in de huidige situatie fataal voor veel instellingen en regeringen dus die zal wel lang laag gehouden worden. Goud inwisselen omdat bij een lening een hoger rendement wordt gehaald zit er voorlopig niet snel in dus kopen en rustig afwachten met deze verzekering

Administrator
    Ingeschreven
    Jan 2012
    In mijn (in)directe omgeving zitten veel mensen long (koop) in zilver maar voornamelijk op papier. Ze verwachten allemaal dat de koers uit zal breken en nieuwe records breekt. Vorig jaar zagen we zo n uitbraak naar de 50$. Ik heb veel over zilver gelezen en vind die waardeverhouding van nu ook erg interessant echter geloof ik meer in goud omdat dit zo in onze genen lijkt te zitten. Het bovenstaande voorbeeld van Mr. Bruin dat je al snel een beetje scheef loopt met zilver vind ik een mooie vondst en had deze zelf niet verzonnen maar wel een hele interessante. Zelf denk ik dat de koers van zilver binnen de aankomende maanden in een range zit van 40-50$ maar het blijft allemaal koffie dik kijken en zilver is ook heel erg bewegelijk. Zelf raad ik mensen (investeerders) altijd aan om te middelen. Stel je hebt 10.000 te besteden dat je het in 5 of 10 batches aankoopt in een periode van zeg 3 jaar. Die periode zou ik nu persoonlijk wel verkorten omdat ik denk dat we over 3 jaar heel ergens anders staan waar we nu staan.

Adventurer
    Ingeschreven
    Feb 2012
    Goud in euro is wel erg hoog nu, 1341, is dat een record mr Gold ?

Administrator
    Ingeschreven
    Jan 2012
    http://www.thebulliondesk.com/freech...6-b3e50d528f85 (linkje met grafiek)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mr bruin Bekijk Berichten
    Goud in euro is wel erg hoog nu, 1341, is dat een record mr Gold ?
    Goud heeft in augustus en september de 1900$ barriere beslecht en toen stond was de dollar minder waard dan dat die nu is t.o.v. de euro.

Ik zit nu naar een goud grafiekje te kijken in de waarde van goud in euro's en we hebben nu een record te pakken.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Feb 2012
    Wow, was een leuk spectakel afgelopen dagen met goud! Weliswaar inmiddels grotendeels gecorrigeerd maar mooi plaatje.

Maar dan zilver! Prachtig :-)

Die is echt vol door de $35 gebroken (sorry, plaatje is in EUR ipv $). En vandaag ook nog opklimmend.
    Kleine troost voor het zilver dat ik vorig jaar augustus heb gekocht, voordat ie in 2 dagen tijd keihard (maar dan ook echt keihard!) naar beneden stortte, met maar liefst 25%. Dus kom maar op, zilver! Op naar de $50 ...
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen   
    Survival rule #1: Keep having fun!

Elementary prepper
    Ingeschreven
    Feb 2012
    Hoi preppers, ik heb nog een interessant stuk gelezen over de zilverbewegingen van afgelopen vrijdag, het lijkt er namelijk sterk op dat er met brute force getracht is om opzettelijk zilver te laten klappen. Een categorietje manipulatie van de bovenste plank. Het betrof zilvercontracten voor een totaal van ruim 100 miljoen ounce (!!) die in een tijdsbestek van 7 minuten (!!) werden gedumpt. Maar de actie mislukte, het werd ook direct weer gekocht HA!

Lees het hier: SilverDoctors: "Cartel Dumps 102.5 Million Ounces of Paper Silver in 7 Minutes, Yet RAID FAILS!"

Ik raad met name aan de video toelichting te zien (vanaf ongeveer 15'00")

"Gold is the money of kings; silver is the money of gentlemen; barter is the money of peasants; but debt is the money of slaves."

Survivor
    Ingeschreven
    Mar 2012
    Nog een goed idee om zilver in te kopen is Colloidal Silver.
    In het kort door stroom door zilver dat in gedisteleerd water ligt te sturen krijg je een soort van "wonder drankje"
    Naam:     zilver.JPG
Bekeken:  2277
Groote:   14,4 KB

Kijk maar eens hier naar!
    http://www.youtube.com/watch?v=Acpvp...layer_embedded
    Een pessimist ziet een probleem in elke mogelijkheid. Een optimist een mogelijkheid in elk probleem.
    Winston Churchill.

If nothing goes right, look left

Survivor
    Ingeschreven
    Mar 2012
    Kan iemand mij vertellen waar ik zilver kan kopen en waar op te letten.
    Ik heb hier geen ervaring mee dus alles is welkom.
    Alvast bedankt
    Een pessimist ziet een probleem in elke mogelijkheid. Een optimist een mogelijkheid in elk probleem.
    Winston Churchill.

If nothing goes right, look left

Administrator
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Preppy Bekijk Berichten
    Kan iemand mij vertellen waar ik zilver kan kopen en waar op te letten.
    Ik heb hier geen ervaring mee dus alles is welkom.
    Alvast bedankt
    Jazeker, zie http://preppers.nl/producten/investe.../zilver-kopen/ voor een overzicht van online verkopers (met een goede reputatie) in Nederland.

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten