Ga naar inhoud
GENEGEERD

Je eigen BOL aan de Costa Del Sol?


Rodin

Aanbevolen berichten

Je eigen BOL aan de Costa Del Sol?

 

Via Beursbox: 'Met huizenprijzen die tot wel 70% onder de top van enkele jaren geleden liggen is het niet gek dat de eerste koopjesjagers zich laten zien. Het zijn vooral Russen, Chinezen en Duitsers die zich laten zien. Erg happig zijn ze nog niet. Deels omdat de onzekerheid nog groot is, maar ook omdat het huidige aanbod nog altijd niet top is. De huizen waarop de grootste afwaarderingen zijn gedaan voldoen vrijwel nooit aan de moderne standaarden. De prijsdaling is dus geen overdrijving als we kijken naar wat een veeleisende consument met geld tegenwoordig wil. Natuurlijk, Spanje is goedkoper dan een paar jaar geleden, maar Spanje en haar economie en vooruitzichten zijn ook veranderd. Willen de koopjesjagers ook massaal gaan kopen, dan moet er waarschijnlijk nog wel wat meer van de prijs af, of de kwaliteit van het aanbod moet fors worden verbeterd. Dat laatste vergt investeringen en dat geld hebben Spanjaarden dus niet. Het zal dus verder afwaarderen moeten worden.'

 

http://www.beursbox.nl/nieuws-beleggen/laatste-nieuws/sla-toe-aan-de-costa-del-sol.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik volg dit soort nieuwsbericht op de voet en ben ook regelmatig in Spanje vanwege onze BOL en andere onroerend goed project(jes) Persoonlijk denk ik ook dat we verder aan afzakken de aankomend tijd, totdat er een balans in vraag en aanbod is en dan zal je zien dat locatie en kwaliteit de belangrijkste factoren zijn om iets te kunnen verkopen. Er moet in Spanje nog een enorme slag gemaakt worden en iedereen die ik daar spreek zegt, het trek wel weer aan of andere smoezen. Ze steken massaal de kop in het zand en onderhandelen met Spanjaarden is ook een vak apart. Veel mensen leven nog in hun gedachten van een paar jaar geleden en als je koopjes zoekt moet je die halen bij mensen of banken die moeten verkopen.

 

De aankopen die wij gedaan hebben zijn relatief gezien erg goede "deals" geweest maar als we misschien 4 jaar verder zijn en Spanje weer de Peseta heeft weet ik een ding zeker en dat ik dat ik te veel betaald hebt nu :) Voor mij is de BOL ook geen probleem en zie ik niet als een financiële investering maar puur voor onze gemoedsrust en in vruchtbare grond en als een verzekering voor plezier en in geval van te veel ellende als een BOL.

 

Ik blijf mij verbazen hoeveel aanbod er nu is en wat sommige prijzen nog doen in Spanje maar goed ik verbaas mij ook over de Nederlandse prijzen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar ik vandaag aan moest denken, je hebt een BOL en daar ga je dus heen als er in Nederland een SHTF situatie is en hup in onze BUV en rijden maar.

Echter we komen dan langs veel mensen die dus niet aan preppen hebben gedaan je kunt rustig stellen bijna niemand.

Dus men ziet de Nederlandes preppers met hun grote gele nummerborden aankomen, waarschijnlijk goed gevuld met 1 of meer BOB's en contanten en misschien wel zilver of...Goud.

Dus wat doe je als je wanhopig bent je probeert de BOV te laten stoppen en hoe dat gaat laat zich alleen maar raden.

Nee geen deur opentrekken als het voertuig stilstaat de meesten hebben wel iets om te verdedigen.

Dus meest voor de hand liggende succesvolle manier is wat dus nu ook al gebeurd, juist bombaderen met stenen en tegels van de ontelbare viaducten waar we onderdoor rijden naar het zuiden moeten er duizenden gepaseerd worden.

Dus wat is wijsheid een gepanserde BOV, zit al langer hier aan te denken maar wat is een betaalbare gepanserde BOV.

Het goedkoopste is denk ik deze voorzien van een soort tralie-rooster zoals de Mobiele eenheid heeft voor hun bussen.

En dan de banden wat is hier voor de oplossing wie weet dat?

 

[ATTACH=CONFIG]444[/ATTACH]

 

 

 

Dus de wanhopige vaders in het buitenland zien de goedgevulde auto's rijden en dan wat doe ja dan als jee vrouw en kinderen hongerig rondlopen?

Ja dan wordt het jagers-instinct wakker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe kun je nu aan de buitenkant zien wat er binnenin zit? Ik zou eerder kiezen voor camouflage (lees: zogenaamd rottige ouwe roestbak) in plaats van overduidelijke bescherming - die gaat je toch niet helpen als je een tankstop moet maken en men wil even met je komen 'praten'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe kun je nu aan de buitenkant zien wat er binnenin zit? Ik zou eerder kiezen voor camouflage (lees: zogenaamd rottige ouwe roestbak) in plaats van overduidelijke bescherming - die gaat je toch niet helpen als je een tankstop moet maken en men wil even met je komen 'praten'.

 

Juist iedereen weet dat sloebers in zo-een rijden:

ford__transit_1996_1_lgw.jpg

 

dus heb ik er ook maar zoeen aangeschaft.

 

Kosten nog geen 3.000 euro, op roest na vrijwel onverwoestbaar (90% vergaat door roest van deze bakken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De stad waar ik in de buurt woont heeft een jaar of wat geleden een 80 tal dure appartementen gebouwd (tegen de half miljoen).

Daarbij zitten ze voor een tiental miljoen in de schulden.

Nu worden ze die appartementen niet meer kwijt. Temeer omdat bekend is geworden dat de onroerend goed belasting flink omhoog gaat om de schulden te kunnen betalen.

 

Voordat ik ergens een huis zou kopen zou ik eerst kijken hoe het met de schulden gesteld is van het land, of stad / dorp waar het goedkope optrekje staat.

Uiteindelijk kan jij, als rijke buitenlandse kapitalist, in Spanje de rekening moeten betalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom zou je het in je BOL in een vreemd land, waar ook al de SHTF, beter hebben als hier?

Waarom maak je het er thuis niet het beste van, in plaats van voor de StHTF te vluchten?

En als het daar dan zoveel beter zou zijn, kun je toch veel beter nu al gaan?

Verwacht je onderweg nog ergens te kunnen tanken, of wat te eten te kunnen scoren, of de peaje te kunnen betalen, terwijl je de zombies van je lijf houdt onderweg naar Spanje?

Of misschien vond iemand anders jou BOL ook wel goed als ZIJN BOL.

 

Zomaar mijn idee :)

Daarom blijf ik hier, lekker thuis

Mij krijgen ze hier met geen leger weg.

Onderweg daarheen, terwijl de wereld op instorten staat, ga je naar mijn idee een onzekere toekomst tegemoet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom zou je het in je BOL in een vreemd land, waar ook al de SHTF, beter hebben als hier?

Waarom maak je het er thuis niet het beste van, in plaats van voor de StHTF te vluchten?

En als het daar dan zoveel beter zou zijn, kun je toch veel beter nu al gaan?

Verwacht je onderweg nog ergens te kunnen tanken, of wat te eten te kunnen scoren, of de peaje te kunnen betalen, terwijl je de zombies van je lijf houdt onderweg naar Spanje?

Of misschien vond iemand anders jou BOL ook wel goed als ZIJN BOL.

 

Zomaar mijn idee :)

Daarom blijf ik hier, lekker thuis

Mij krijgen ze hier met geen leger weg.

Onderweg daarheen, terwijl de wereld op instorten staat, ga je naar mijn idee een onzekere toekomst tegemoet.

 

 

Zo denk ik er ook over, maar ik kan me voorstellen dat wanneer je op een appartementje in een grote stad zit dat je dan naar iets anders wilt verplaatsen. (rustiger, tuin, enz...Maar waarom dan buiten Nederland?

bob

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom niet je BOL maken op een recreatiepark waar je sowieso 11 van de 12 maanden mag verblijven. Als de SHTF uitbreekt dan zal niemand het ook maar een f*ck schelen of je langer blijft. Daarnaast heb je meteen een strot gestrande lotgenoten die direct bereidt zijn om hun lijf en leden met alles te verdedigen.

 

Enige wat ze nodig hebben is een groepje Preppers die weten hoe te handelen :p

 

Dus, in welk recreatiepark gaan we gezamenlijk onze BOL opslaan ? :D Suggesties graag hieronder aub !

 

gr. Tymy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo denk ik er ook over, maar ik kan me voorstellen dat wanneer je op een appartementje in een grote stad zit dat je dan naar iets anders wilt verplaatsen. (rustiger, tuin, enz...Maar waarom dan buiten Nederland?

bob

 

Ik zag ooit een programma op de televisie.

Was ook in Spanje.

Die huizen de daar stonden waren ook van buitenlanders maar moesten weg.

Ze hadden een paar weken van tevoren een bekendmaking op de deur geplakt of iets dergelijks.

Las natuurlijk geen hond. Maar toen de eigenaar daar aankwam, met hun aanhangertje vanuit Nederland, was er niks meer van een huis te vinden :)

 

Waarom denkt iedereen dat je een huis aan de andere kant van de wereld hebben, en alles nog precies zo aan te treffen als je na een half jaar de sleutel weer in het slot steekt?

En dan hebben we het nog niet eens over een SHTF situatie.

 

Als ik in een appartementje woonde zou ik daar zo snel mogelijk vertrekken, en mijn part op een camping op het platteland gaan wonen, of bij vrienden die plaats hebben (liefst ook een prepper. die begrijpt je tenminste)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn er op dit moment preppers die een chalet hebben op een vakantiepark en waar de kosten redelijk meevallen? Als ik zo op de websitehttp://www.koopchalet.nl/ kijk dan zou naar mijn mening een prima BOL locatie kunnen zijn, waar je ook nog wat aan hebt als de SHTF (nog) niet is uitgebroken.

 

Mooiste zou zijn een park waar je 11 maanden mag verblijven en alleen een stuk grond hoeft te huren. Chaletjes zijn er al vanaf 10K Euro. Hoeveel van jullie zouden dit kunnen en/of willen ?

 

gr. Tymy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn er op dit moment preppers die een chalet hebben op een vakantiepark en waar de kosten redelijk meevallen? Als ik zo op de websitehttp://www.koopchalet.nl/ kijk dan zou naar mijn mening een prima BOL locatie kunnen zijn, waar je ook nog wat aan hebt als de SHTF (nog) niet is uitgebroken.

 

Mooiste zou zijn een park waar je 11 maanden mag verblijven en alleen een stuk grond hoeft te huren. Chaletjes zijn er al vanaf 10K Euro. Hoeveel van jullie zouden dit kunnen en/of willen ?

 

gr. Tymy

 

Een kritische vraag die je jezelf moet stellen is 'wat is de meerwaarde van een BOL in Nederland?'

Klein land, grotendeels onder de zeespiegel, als de gemalen stoppen hebben we een probleem. Veel chemische industrie, als er wat ploft hebben we een probleem. Kerncentrales idem (Denk ook buiten de grenzen wat dat betreft). Hoge bevolkingsdichtheid, veel culturen, kan een probleem worden. Wat voegt een BOL in een recreatiepark in Nederland toe aan je huidige woonplaats? Als je 3 hoog achter woont in Spangen kan ik me nog voorstellen dat je een BOL zoekt, maar de gemiddelde Nederlandse Vinex-bewoner, is die nou echt beter af in een vakantiechalet 30 km verderop? Waarom?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een kritische vraag die je jezelf moet stellen is 'wat is de meerwaarde van een BOL in Nederland?'

Klein land, grotendeels onder de zeespiegel, als de gemalen stoppen hebben we een probleem. Veel chemische industrie, als er wat ploft hebben we een probleem. Kerncentrales idem (Denk ook buiten de grenzen wat dat betreft). Hoge bevolkingsdichtheid, veel culturen, kan een probleem worden. Wat voegt een BOL in een recreatiepark in Nederland toe aan je huidige woonplaats? Als je 3 hoog achter woont in Spangen kan ik me nog voorstellen dat je een BOL zoekt, maar de gemiddelde Nederlandse Vinex-bewoner, is die nou echt beter af in een vakantiechalet 30 km verderop? Waarom?

 

Mmmh, klopt. Maar kerncentrales zijn overal een probleem.

Er hoeft er maar 1 de lucht in te gaan, en Europa is onbewoonbaar.

 

kaart_kerncentrales_europa.jpg.fcd674962f361a5847ee5ced07c40162.jpg

 

Boven: kaartje met Europese kerncentrales.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie eigenlijk helemaal niets in heel dat BOL verhaal;waarom zou je ergens gaan wonen waar je bang moet zijn voor;

-overstroming

-nucleaire ellende

-urban gang aanvallen

-bij de eerste de beste shit geen water,geen electra,geen verdediging mogelijk etc etc.

Er zijn duizend redenen te bedenken waarom je eigen woonhuis geen goede BOL zou kunnen zijn en dan is er maar een oplossing;ga ergens wonen waar je jezelf wel een veilige plek kunt bezorgen,nog afgezien van het feit dat het op de door jou gekozen BOL plek ook mis kan gaan,plus de kans dat bij SHTF de kans groot is dat je BOL al ingepikt is door iemand die net iets eerder op die plek is als jij en net even iets valser het spelletje speelt als jij.

Bovendien vraag ik me af waar de ideale BOL dan wel niet zou moeten zijn in NL bij een SHTF,alsof de hele Randstad dan rustig zou blijven zitten wachten tot ze langzaam gecrepeerd zijn en niet zouden proberen jou uit je BOL te jagen,wat gezien de NL OG prijzen waarschijnlijk ook niet meer zal zijn als een slecht verdedigbaar vakantie huisje of een stacaravan op de camping.

En dan die gemeenschappelijke BOL;wie gaat er in Gods naam nou met mensen die hij niet kent,nooit gezien heeft en verder ook niets van weet een in een buitenlands project investeren om gezamenlijk de SHTF te overleven.Ik zie het al voor me;kom je wegens wat strubelingen onderweg wat later aan in je gemeenschappelijke BOL in de Costa Del Sol,zit jouw appartement al vol met het vriendje van de dochter van je mede eigenaar,want dat jong konden ze toch ook niet aan z'n lot over laten,of een extra schoonmoeder die na dreigement met zelfmoord toch ook maar mee is gesleept etc etc.

Nee,als SHTF is het ieder voor zich en God voor ons allen en blijkt die aardige man die je nog geleerd heeft hoe een konijn te slachten ineens z'n nieuwe vriendin toch heel wat belangrijker te vinden als de met jouw gemaakte afspraak over het eerlijk verdelen van het toch al schaarse bronwater en/of gemeenschappelijk gekochte kachelhout voorraadje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een kritische vraag die je jezelf moet stellen is 'wat is de meerwaarde van een BOL in Nederland?'

Klein land, grotendeels onder de zeespiegel, als de gemalen stoppen hebben we een probleem. Veel chemische industrie, als er wat ploft hebben we een probleem. Kerncentrales idem (Denk ook buiten de grenzen wat dat betreft). Hoge bevolkingsdichtheid, veel culturen, kan een probleem worden. Wat voegt een BOL in een recreatiepark in Nederland toe aan je huidige woonplaats? Als je 3 hoog achter woont in Spangen kan ik me nog voorstellen dat je een BOL zoekt, maar de gemiddelde Nederlandse Vinex-bewoner, is die nou echt beter af in een vakantiechalet 30 km verderop? Waarom?

 

Voor iedere buitenlandse locatie die je pikt, kun je net zo makkelijk afvragen wat de meerwaarde is t.o.v. een BOL in Nederland. Er is altijd wel een bezwaar te bedenken.

 

Waarom zou ik trouwens er voor kiezen om b.v. naar Spanje te rijden als ik een kort stukje kan afleggen naar een gecentraliseerde Nederlandse BOL op vakantiepark met medepreppers ? Daarnaast zal na een SHTF nationalisme hoogtij vieren. Ik wil onder die omstandigheden niet eens naar een ander eurozone land. De haat tussen volkeren onderling zal mij te groot zijn om mij veilig te voelen, laat staan dat ik überhaupt veilig overkom.

 

Mijn enige idee achter een recreatiepark is dat het voor velen veel dichterbij en betaalbaarder is dan een BOL in het buitenland en je als preppergroep vertrouwd kunt raken met de omgeving en elkaar. Pluspunt is dat dit ook nog eens vaak onder het genot van een biertje en BBQ kan worden gedaan :D

 

Voor kennis en kunde omtrent preppen is inmiddels al veel gepubliceerd en ook op internetfora terug te vinden. De weg die we elk afzonderlijk afleggen is anders, maar na een SHTF is naar mijn mening de beste manier om te overleven het opzoeken van gelijkgestemden - bij voorkeur in de eigen straat of buurt of anders een herkenbare plek (vakantiepark) - en daar een `stand` maken of samen als groep verder te trekken. Ik ben bang dat diegene die nu in het buitenland kijken naar een BOL, daar nooit en te nimmer aankomen dan wel lang zullen overleven a.g.v. nationalistische gevoelens.

 

Voor mij persoonlijk staat een BOL in het buitenland gelijk aan emigreren. Als ik wegga dan doe ik het ook meteen rigoureus. En dat zeker NIET naar een zuidelijk eurozone land !

 

gr. Tymy

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Mooi weer daar :)

Maar ik spreek geen woord Spaans, dus voor mij zou een BOL in Spanje geen optie zijn. Je moet natuurlijk wel kunnen communiceren met de omgeving als shtf en als je de taal niet spreekt ga je het niet redden. Mijn Duits is dan wel weer vloeiend, dus dat opent genoeg perspectieven :)

 

Ja PrepperdePrep.

 

 

dan zal een stukje land, of een huisje over de grens 300-400 km misschien iets voor jou zijn, PLANNEN ?

 

dan deel je gewoon een stuk terrein of huis time sharing, ben je ook zo uit de kosten, minder aanschaf eerlijk verdeeld !

 

 

 

Groetjes B5141975 ps die link van portugal is alleen als voorbeeld. ik kijk nog overal in europa voor een leuke Bol, betaalbaar, rond de 10-15000 euro max. is dus rond de 30-50 euro per dag in time sharing begrippen, betaal je eenmalig 30-50 euro per dag, en kun je de rest van je leven, (als ons bedrijf land zo lang bestaat tenminste) heb je recht op elke jaar 1 dag per jaar, met in het begin natuurlijk wel stunt prijzen , aanbiedingen om de mensen te lokken, maar standaard zou het eigenlijks dan voor 1 week per jaar nu op vakantie gaan 200 euro kosten eenmalig.!.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja PrepperdePrep.

 

 

dan zal een stukje land, of een huisje over de grens 300-400 km misschien iets voor jou zijn, PLANNEN ?

 

dan deel je gewoon een stuk terrein of huis time sharing, ben je ook zo uit de kosten, minder aanschaf eerlijk verdeeld !

 

 

 

Groetjes B5141975 ps die link van portugal is alleen als voorbeeld. ik kijk nog overal in europa voor een leuke Bol, betaalbaar, rond de 10-15000 euro max. is dus rond de 30-50 euro per dag in time sharing begrippen, betaal je eenmalig 30-50 euro per dag, en kun je de rest van je leven, (als ons bedrijf land zo lang bestaat tenminste) heb je recht op elke jaar 1 dag per jaar, met in het begin natuurlijk wel stunt prijzen , aanbiedingen om de mensen te lokken, maar standaard zou het eigenlijks dan voor 1 week per jaar nu op vakantie gaan 200 euro kosten eenmalig.!.

 

 

 

 

Dit is natuurlijk heel iets anders als waar dit draadje over gaat, BOL in Benidorm. !

 

Maar goed, heb wel een chalet gezien in de ardennen, met een schuur, waar je voor 800 euro per jaar staat, en 2 huisjes in duitsland voor 10.000 bijelkaar . geen geld toch !!!

 

Groetjes BENjamin

 

 

ps ik zou denken dat 200-300 km ver genoeg is, kun je nog wel fietsen in 1 week of wandelen in 1 maand.,

 

maar goed

Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien toch maar Swiss dan soort preppers paradijs daar. Wel prijzig.

 

http://www.swissinfo.ch/eng/specials/switzerland_for_the_record/world_records/Bunkers_for_all.html?cid=995134

 

Damn wat een preppernation dat man! En ik dacht dat alleen geld/bankzaken daar veilig weggestopt werden! Toch stiekem is ff spieken na prijsjes daaro...

 

Wat betreft camouflage van je BOV, vergeet deze niet XD: http://www.autoblog.nl/archive/2007/10/02/anti-diefstal-roest-stickers

 

 

Voor mij persoonlijk staat een BOL in het buitenland gelijk aan emigreren. Als ik wegga dan doe ik het ook meteen rigoureus. En dat zeker NIET naar een zuidelijk eurozone land !

 

gr. Tymy

 

Gezien mijn leeftijd en het feit dat ik na mijn studie nog vrij ben om mijn eigen 'toekomst' in te plannen is dat voor mij momenteel nog zeker een optie om open te houden. Dat geluk heb ik in tegenstelling tot vele anderen die wellicht aan baan etc vast zullen zitten. De vraag is altijd wel hoelang je nog denkt te hebben voor SHTF..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...