Ga naar inhoud
GENEGEERD

[REVIEW] Hoofdlamp Princeton Tec Remix


Keyser Suze

Aanbevolen berichten

[ATTACH=CONFIG]6975[/ATTACH]

 

Van @Simurgh het verzoek deze lamp te testen. Beyond limits. Er zitten 'twee lampjes' op de kleine, handig te bedienen hoofdlamp. Drie ledjes aan de rechterkant en een Maxbright LED aan de linkerkant. Beide lampjes kennen een hoog en een laag stand, dus vier lichtstanden. Geen last van lekkend licht wat hinderlijk in je ogen schijnt oid.

 

In de verpakking zitten hoofdband en 3 Duracells AAA formaat. De hoofdband is naar mijn smaak wat minder fraai bedrukt. De lamp is niet zwaar, geeft een mooie bundel helder licht. Met één knop switch je tussen de lichtstanden. Zelf heb ik de knop nu standaard aan de onderkant zitten, voor de bediening maakt dat niets uit en zo heeft de knop minder te lijden van bijvoorbeeld vocht (waarover later meer).

 

In de felle stand kun je nog redelijk goed zien tot 15-20 meter in het donker. De zwakste stand is prettig als je alleen dichtbij goed moet kijken. Ik had laatst kleine pech met de auto en in het pikkedonker hup lampje op je kop en dan is het toch handiger dan die zaklamp achterin de auto om achter je wielen te kijken. In die stand kun je de lamp ook 200 uur laten branden volgens de fabrikant. Als die het zo lang uithoudt.

 

Want na de 'hoe ver kan ik gemakkelijk kijken' kwam de test op waterdichtheid. Volgens de fabrikant is het model wel water resistant maar dus niet waterdicht. Twee minuten in een emmer water en hij bleef WEL branden. Daarna wilde hij alleen niet meer uit. Daarna viel hij hard op de grond. Toen was hij uit.

 

Opengemaakt, batterijen eruit, langzaam gedroogd volgens het boekje waar dat in staat, batterijen er weer in en geen probleem. Toen de val test. Vier keer vanaf 150 cm hoogte op een houten vloer laten vallen. Twee keer vanaf 200 cm hoogte laten vallen. Alle keren met batterijen erin, maar zonder de eventueel valdempende elastische hoofdband. Mijn zoon in alle staten - 'papa, je nieuwe zaklamp !' ja hoe breng je ze respect voor hun spullen bij hè? De test van papa wordt glorieus doorstaan, gelukkig is zelfs het doorzichtig scherm niet gebroken.

 

[ATTACH=CONFIG]6976[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]6977[/ATTACH]

 

Official Site: http://www.princetontec.com/remix

REMIX

The Remix is equipped with an asymmetrical single arm bracket, easily accessible battery door enclosure, and large push button switch. Combine these features with a simple & lightweight design and you have a headlamp built to perform in any environment. Whether your requirements call for long distance spotting, or close range area light, the Remix is up to the task with a combination of a single Maxbright LED and 3 Ultrabright LEDs. The end result; true versatility in a compact, water resistant, and self-contained package.

 

Oordeel: met een winkelwaarde rond de 40 euro een prima lamp. Klein, felle maar ook subtiel in te stellen lichtopbrengst. Klein nadeel: niet waterdicht

 

 

POWER 100 Lumens

LAMP 3 Ultrabright LEDs, 1 Maxbright LED

BURN TIME 200 Hours

BATTERIES 3 AAA

WEIGHT 83 Grams

  • Leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Bedankt voor de review!!

 

Mooie hoofdlamp maar wel erg prijzig vindt ik.

Heb hier een aantal hoofdlampen van zo rond de 10 euro en die doen ook wat ze moeten doen. Zelfs het hoofdlampje van de action (3 euro) doet het prima. Zit zelfs een rood licht functie op wat ik erg fijn vindt.

Persoonlijk vindt ik de hoofdbanden waar een derde band over je hoofd heen loopt, prettiger om te dragen.

 

Zo een dure hoofdlamp zal ik dus niet zo snel kopen ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de review!!

 

Mooie hoofdlamp maar wel erg prijzig vindt ik.

Heb hier een aantal hoofdlampen van zo rond de 10 euro en die doen ook wat ze moeten doen. Zelfs het hoofdlampje van de action (3 euro) doet het prima. Zit zelfs een rood licht functie op wat ik erg fijn vindt.

Persoonlijk vindt ik de hoofdbanden waar een derde band over je hoofd heen loopt, prettiger om te dragen.

 

Zo een dure hoofdlamp zal ik dus niet zo snel kopen ;-)

 

Ik heb ook goedkope varianten. Daarvan is de helft al stuk zonder dat ik ze veel gebruikt heb. Misschien dat de Remix lamp goedkoper in de shop komt. $40 kwam ik tegen.

 

Dank en ik weet zeker als je deze hebt geprobeerd dat je die goedkopere links laat liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 1 jaar later...

@Keyser Suze Mooi man dat je deze thread bijhoudt. Komt maar al vaak voor dat er een lofzang over een product wordt gedaan en hierna nooit meer een update over komt.

Ik gebruik de Petzl Pixa2 voor wat ruiger werk en de Tikkina1 en Tikkina2 voor eenvoudig kampeer werk. Alle drie al jaren in gebruik en werken ook perfect. Geven een stuk minder licht dan de jouwe, maar ik kan er alles mee doen wat ik er van verwacht (en meer soms :D )

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Leuk om te lezen dat je de lamp echt er van langs gegeven hebt. Dat kan ik, als liefhebber, meestal niet over m'n hart verkrijgen :)

 

Want na de 'hoe ver kan ik gemakkelijk kijken' kwam de test op waterdichtheid. Volgens de fabrikant is het model wel water resistant maar dus niet waterdicht. Twee minuten in een emmer water en hij bleef WEL branden

 

Dit had je dus eigenlijk onder de douchekop of met de tuinslang moeten testen. Duidelijk dat de lamp wel spatwater kan hebben, maar de rubbers onder druk wel water doorlaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk om te lezen dat je de lamp echt er van langs gegeven hebt. Dat kan ik, als liefhebber, meestal niet over m'n hart verkrijgen :)

 

 

 

Dit had je dus eigenlijk onder de douchekop of met de tuinslang moeten testen. Duidelijk dat de lamp wel spatwater kan hebben, maar de rubbers onder druk wel water doorlaten.

 

En hij doet het nog steeds. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...