Ga naar inhoud
GENEGEERD

Alternatief voor stormlucifers


prepass

Aanbevolen berichten

Het is weer zover. Oud & Nieuw incl alle vuurwerk aanbiedingen.

 

Ook hier kan je eens goed door het eea heen lopen opzoek naar ZINVOLLE aanvullingen en/of alternatieven mbt "preppen". Ik heb het dan niet over knalvuurwerk, cakeboxen, fakkels etc. (hoewel fakkels mogelijk best handig kunnen zijn)

 

Ik koop al jaren deze bengaalse lucifers ipv de vaak duurdere (outdoor) storm lucifers.

[ATTACH=CONFIG]7022[/ATTACH]

Deze zijn vrij te koop (haast het hele jaar) en branden langer én beter dan de reguliere storm lucifers. Waaien niet uit, blijven branden als er een dikke laag met vochtige tondel op wordt gegooit.

 

De BCB nato storm matches zijn de enige "concurrent" van bovenstaande bengaalse lucifers.

[ATTACH=CONFIG]7023[/ATTACH]

Maarja die zijn weer iets duurder, worden dan wel weer geleverd in plasticdoosje....:D

 

Dus voor de "preppert" die nog goedkoop stormlucifers zoekt.....vraag er eens naar als je de vuurwerkwinkel binnenloopt....:D

  • Leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@Heksenboot

 

Dit werkt wel voor gewone lucifers. Voor bengaalse heb ik het al een paar keer meegemaakt dat dit kaarsvet het kruit wat aan het luciferhoutje zit aantast na verloop van tijd, totdat ze niet meer of niet goed meer werken.....

 

Oja ik heb regelmatig een batch gehad die was voorzien van een soort dun laklaagje. Dus let erop als je deze koopt. Dat is beter dan kaarsvet...:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
@Heksenboot

 

Dit werkt wel voor gewone lucifers. Voor bengaalse heb ik het al een paar keer meegemaakt dat dit kaarsvet het kruit wat aan het luciferhoutje zit aantast na verloop van tijd, totdat ze niet meer of niet goed meer werken.....

 

Oja ik heb regelmatig een batch gehad die was voorzien van een soort dun laklaagje. Dus let erop als je deze koopt. Dat is beter dan kaarsvet...:D

 

Oei, dat had ik niet verwacht. Ik had al wat klaarliggen om ze te behandelen. Gewoon een waterdicht kokertje gebruiken dus (schrapertje moet toch ook in zoiets).

 

Laklaagje, hmm. Gewone verf? :p

 

Die Bengaalse Lucifers zijn wel erg bros trouwens.

 

Zilver: geeft ook nog licht.

Groen: komen klodders af die op je vingers kunnen vallen.

Rood: agressief vuur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Heksenboot

 

Dit werkt wel voor gewone lucifers. Voor bengaalse heb ik het al een paar keer meegemaakt dat dit kaarsvet het kruit wat aan het luciferhoutje zit aantast na verloop van tijd, totdat ze niet meer of niet goed meer werken.....

 

Oja ik heb regelmatig een batch gehad die was voorzien van een soort dun laklaagje. Dus let erop als je deze koopt. Dat is beter dan kaarsvet...:D

 

haarlak of blanke lak zou ook kunnen werken?

als je een heel klein potje blanke lak haalt kan je een paar miljard lucifers indopen volgens mij

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik koop al jaren deze bengaalse lucifers ipv de vaak duurdere (outdoor) storm lucifers.

[ATTACH=CONFIG]7022[/ATTACH]

Deze zijn vrij te koop (haast het hele jaar) en branden langer én beter dan de reguliere storm lucifers. Waaien niet uit, blijven branden als er een dikke laag met vochtige tondel op wordt gegooit.

 

De BCB nato storm matches zijn de enige "concurrent" van bovenstaande bengaalse lucifers.

[ATTACH=CONFIG]7023[/ATTACH]

Maarja die zijn weer duurder

Wat zijn de prijsverschillen dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat zijn de prijsverschillen dan?

 

Die BCB lopen tot zo'n €2,25-€4 per doosje. De Bengaalse tot hooguit €0,50-€1,25

 

Het gaat me ook om het "out of the box" denken..... Kijk om je heen en probeer af en toe eens wat? Niet alles uitgekauwd aannemen.....

 

Google werkt vandaag zeker niet? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

En hoe werken ze? Goed? Slecht? Is dat nou handig zo'n strijkvlak aan de buitenkant van je kokertje? Inderdaad een nette prijs (als ze goed werken)

 

Als het strijkvlak nat is (ik heb het niet uren in water laten liggen) werkt ie alsnog.

Bij de duurdere varianten zit ook het strijkvlak aan de buitenkant. bij jou voorbeeld zit het aan de bovenkant van de deksel.

 

Nadeel van stormlucifers is wel dat ze vrij snel opbranden en zolang de wind hard genoeg waait gaan ze uit. Als het even wat minder waait springt de vlam weer aan.

 

Ik heb de lucifer zelf nog niet nat gemaakt of laten weken.

 

20 stuks per doosje.

Doosje heeft geen schroefdeksel en geen waterproof seal, als je de deksel er op doet klemt het zich vast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Pico,

 

Dat bedoel ik ook. Ook bij de duurdere zit het strijkvlak aan de buitenkant. En ook bij die Bengaaalse lucifers zit het aan de buitenkant. Ik stop er altijd een dubbelgevouwen strijkvlak in het kokertje. Dit om per ongeluk afgaan tegen te gaan.....

 

Ook jou optie is een betaalbare en handige aanvulling! Waar komen die van jou vandaan? dx.com?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Pico @prepass als je toch een vervanger wilt voor stormlucifers kun je beter deze bengaalse lucifers kopen ze zijn gecoat met een was/verf laag

wat ze veel beter tegen beschadigen en vocht beschermen .Als je de aanstrijk kop met nagellak instrijkt is hij helemaal waterdicht

Ze branden niet zo heel snel op en werken goed . Ze verkopen met oude jaar ook van deze lucifers net als die van jou Pico maar die beschadigen

makkelijk en zijn vocht gevoelig (als ze wat ouder worden doen ze het niet meer . Die van mij doe ik samen met een aanstrijk stripje in zo'n groen kunststof kokertje

(voor outdoor gebruik van lucifers )

DSCF8471.JPG.f2031923f550fe2b572a7c7b94165772.jpg

 

DSCF8475.JPG.65857d8f5ba0f0086f968391783a65fc.jpg

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

@PicoWaar komen die van jou vandaan? dx.com?

eBay

 

eBay blijkt vaak velen malen goedkoper, maar let wel op de verzendkosten!! Kan zijn dat iets voor $5 goedkoop lijkt, maar het tegendeel blijkt waar als je de verzendkosten van $89 ziet. Ik sorteer de zoekresultaten altijd op "prijs + verzendkosten: goedkoopste bovenaan".

Zolang je met PayPal betaald, via eBay, heb je ook koper-bescherming, dus mocht je niet het product ontvangen dat geadverteerd staat, krijg je je geld terug. (zie: link)

 

[ Voorbeeld ]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...