Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Gratis/DIY] Brandstof voor de kachel (papier briketten)


prepperpappa

Aanbevolen berichten

Hallo,

ik wilde geen geld uitgeven aan een brikettenmaker dus heb zelf maar iets verzonnen.

Eerst wilde ik hier de oude cakebak voor gebruiken maar dat mocht niet van mevrouw prepperpappa dus is het een blikje van de kat geworden.

Het gaat vrij makkelijk en snel .

Doordat het kleine briketten zijn drogen ze ook snel.

Ik maakte ook verschillende maten , de kleintjes als aanmaakblokjes en de reast voor het gewone vuur.

De theezakjes hoeft niet maar dat geeft een lekker geurtje.

  • Leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 126
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

@johnVonSchultz Ja ik heb het juist zo simpel mogelijk gehouden met een blikje en een stukje hout om te laten zien dat het ook in elke situatie gedaan kan worden.

Het water in de emmer is trouwens echt regenwater dus het geheel is helemaal gratis( op de theezakjes na maar dat is dan ook een extraatje als overbodige luxe)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot

Haha, barba- eh- @prepperpappa, Leuk filmpje. En nuttig.

Was al bezig dit soort briketten-youtubes te verzamelen.

Er was ook een tip bij om het in een ouwe kit-koker, met een kit-spuit te doen.

Zelf wil ik eens met een ouwe boorstandaard aan de slag, want ik wil die Holey Rocket Stove wel eens proberen, met holle briketten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Kaat ik heb een hele trouwe krantenbezorger.

Zelfs op zondag gooit hij reclamerommel door de bus dus volgens mij blijft hij tijdens elke SHTF situatie gewoon doorwerken :D

Nee, ik maak de briketten ook nu. heb al een zak vol die gewoon in de schuur ligt te wachten totdat ik ze nodig heb.

Doe het samen met m'n zoontje dus is ook een beetje voor de lol natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@tijgertje19 Een goede vraag juist want het is belangrijk dat als je de gaatjes in het blik prikt dat je de uitstekende puntjes die je dan aan de binnenkant krijgt zoveel mogelijk weg krijgt zodat de briketten er niet aan blijven hangen tijdens het eruit halen.

Eruit halen doe ik door ze met een harde klap op de grond te klappen.

Dat is inderdaad een lastig iets waar nog verbetering nodig kan zijn.

Misschien eens proberen met een stukje gaas waar 2 touwtjes aan vast zit en dat onderin het blikje te doen.

Zo het geheel eruit trekken in plaats van eruit klappen. Kijken of het dan makkelijker wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm, kranten, blaadjes, belasting papieren, ongewenste post, kerstkaarten, eierdozen, saaie boeken, oude administratie, vertrouwelijke stukken, lelijke foto's, mislukte printjes.

Deze methode heeft potentie. ;) . Geen oud papier meer te halen bij mij.

 

1 Vraag nog, hoe zit het met de rook ontwikkeling?

 

En evt. giftige stoffen van print inkt van glossy blaadjes bv.

Schiet me nu ook even door het hoofd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas, die goede raad komt al heel wat jaartjes te laat. ;)

Maar ik heb een knal methode gevonden om te stoppen met roken.

Daar kom ik in een ander topic nog wel op terug.

 

daar hou ik je aan want een prepper moet eigenlijk niet roken.

Maar ik kan er niks over zeggen eigenlijk want ik hou wel van een biertje en dat is ook niet goed voor je.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...