Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Review] Handschoenen Mechanix M-Pact Woodland


wiskers

Aanbevolen berichten

Review:

 

MECHANIX WEAR M-PACT WOODLAND.

 

Inleiding

Allereerst een woord van dank aan Prepshop.nl voor het ter beschikking stellen van deze handschoenen voor een review.

In mijn hobby als urbex fotograaf heb je goede handschoenen nodig. De combinatie urbex en fotografie stelt wel behoorlijke eisen aan de handschoenen. Het gebruik beweegt zich tussen het bedienen van het fototoestel, het statief en het bereiken van de locatie. Het bereiken van de locatie kan betekenen dat er klimwerk of terreinwerk aan voorafgaat waarbij zware handschoenen een pre zijn. Het bedienen van het statief en het handmatig bedienen van de fotocamera vereist gevoel in de vingers. Dit lijken op het eerste gezicht onverenigbare uitersten.

Vanuit deze uitgangsstelling heb ik de Mechanix M-Pact camo aan de tand gevoeld.

 

20131213_200404.jpg

 

 

Aanschaf

De levering ging razendsnel door Prepshop.nl. Het is erg leuk om ook deze keer een leuke attentie bij het pakketje te ontvangen, dank daarvoor.

 

Kwaliteit

De Mechanix Wear M-Pact zien er uit als kwalitatief goede handschoenen van degelijk materiaal en netjes afgewerkt .

Het beschermingsmateriaal op de rug van de handschoen is stevig en elastisch en beschermt de rug van de hand en knokkels erg goed. In de palm is het materiaal dun genoeg om goed te voelen wat je doet. Het materiaal is overigens wel zo stevig dat je ook een gevoel van bescherming hebt, het lijkt een dun soort suède te zijn. De manchet sluiting is uitgevoerd met klittenband en is elastisch. Het ziet er degelijk uit. Net als de rest van de handschoen.

De handschoenen zijn lekker licht van gewicht.

 

IMG_0624.JPG

 

Pasvorm en gebruik

De handschoenen zitten bij mij goed. Ik heb normaal maat L, maar toch voor XL gekozen omdat ze op de site wat klein lijken en veel maatvarianten hebben. XL bleek de juiste keuze voor mij.

De manchet van de handschoen lijkt erg kort, iets dat me in eerste instantie wat bevreemdde. Later werd me duidelijk dat het juist handig is omdat je je polsen vrij houdt en je horloge kunt aflezen.

 

De locatie was een oude papierfabriek in Duitsland. De fabriek is sinds 1978 verlaten en bevindt zich op een moeilijk bereikbare plek in het dorp. De fabriek is gelegen aan een rivier en is aan de andere kant begrensd door rotsen en bos.

Het weer was slecht, koud, druilregen (druizel) het type regen waar je doornat van wordt en laaghangende mist. Na het wegzetten van de auto, het samenstellen van de uitrusting en omhijsen van de bepakking, de handschoenen aangetrokken, dat gaat gemakkelijk en met de klittenbandgesp zit de handschoen meteen goed en glijdt niet gemakkelijk los.

Op pad! Als eerste moest een hek worden bedwongen. Rugzak even aan mijn maat overhandigd en ik er overheen. Meteen voelde ik mijn vingers nat worden; dat is niet fijn in de koude; afijn we zien wel. Ik wreef aan mijn overall de handschoenen zo goed als droog, dat ging gelukkig goed en het hielp wel, omdat door de nattigheid mijn handen koud werden. Pluspunt, ze zijn snel droog.

 

De handschoenen zijn niet echt gemaakt voor nattigheid, de binnenkant is dun rond de vingers. Ik denk dat ze in de zomer uitermate geschikt zijn om mee te werken zonder zweterige handen te krijgen. Ze zijn snel droog hetgeen in mijn geval erg goed uitkwam.

Het bedienen van de camera met de handschoenen aan ging goed. Er is voldoende gevoel om ook de kleine knopjes en handwieltjes op de camera te bedienen. Hetzelfde geldt voor het statief, dat met de handschoenen aan nog goed is te bedienen. (hoogteinstelling, kogelkop e.d.) Tijdens het doorzoeken van de fabriek heb ik menigmaal profijt gehad van deze handschoenen, tussentijds klim en klauterwerk, gepaard gaande met stoten, mezelf stabiel zetten en dergelijke.

 

De handschoenen zijn kort en wanneer je een horloge draagt zit deze vlak achter de manchet, dit kan voor sommige mensen wat onprettig zitten maar ik vond het daarentegen wel prettig. De klittenbandsluiting is stevig en zal niet zo makkelijk los gaan tijdens gebruik.

 

 

IMG_0625.JPG

 

IMG_0626.JPG

 

IMG_0627.JPG

 

 

Conclusie

Deze handschoenen verenigen wat mij betreft een uitstekende combinatie van kwaliteiten. Eigenlijk zijn het ideale handschoenen, het gevoel in de vingers blijft goed en de bescherming is uitstekend. Het enige punt wat ik heb gemist was de bestendigheid tegen water. Ze slaan onmiddellijk door. Ter compensatie, ze zijn daarentegen ook heel snel weer droog. Over slijtbestendigheid, heb ik nog wel twijfels omdat de combinatie van goed gevoel en slijtweerstand is vaak een heel moeilijke is om te verenigen in een handschoen..

 

 

Samenvattend

+ Voelt degelijk aan.

+ Stevige handschoen, goede bescherming

+ Goede pasvorm

+ Gering gewicht

+ Snel droog

 

- Niet waterafstotend

 

Prijs / kwaliteit is goed. Handschoenen bieden waar voor het geld.

 

 

grts Wiskers

Met dank aan prepshop.nl voor het beschikbaar stellen van de handschoenen.

  • Leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Haai,

 

Ik heb deze handschoenen ook in het zwart. Heel fijn, en de vingers werken gewoon op touchscreens. In ieder geval op mijn htc desire wel.

Daarbij, als je soepele vingers hebt geven deze handschoenen net dat beetje extra steun. Heul erg tevreden mee :).

 

Ik kan het dan ook niet anders dan eens zijn met deze review!

 

Groetjes,

 

Appelflapje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal!

 

De kerst is al weer achter ons en het nieuwe jaar in aantocht.

 

Maar... ik dacht er is nog net wat tijd voor een eindejaarsactie!

 

 

Prepshop-mechanix.jpg.cd100912776634237079aece542d13d8.jpg

 

 

Tot je iedereen een goed voorbereid 2014 kan gaan wensen op oud en nieuw hebben we 20% korting op alle Mechanix handschoenen in de Prepshop! Klikt even op de link voor de actie code!

 

 

 

 

Groetjes en een gelukkig en goed voorbereid 2014!!!!

 

Jeroen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...
  • 7 maanden later...
  • 4 maanden later...
Welk paar had je voor ogen ik gebruik altijd de mpact als ik ga kloven, bevalt mij al jaren prima.

 

Het gaat mij meer om het feit dat ik redelijk warme handen kan houden tijdens het kloven, vooral toen het vroor kan ik mn bijl na een tijdje toch wat minder goed vasthouden en als ik nou een super techniek had was dat geen probleem maar nu heb ik nog veel te leren en is een paar waterafstotende handschoenen geen slecht idee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat mij meer om het feit dat ik redelijk warme handen kan houden tijdens het kloven, vooral toen het vroor kan ik mn bijl na een tijdje toch wat minder goed vasthouden en als ik nou een super techniek had was dat geen probleem maar nu heb ik nog veel te leren en is een paar waterafstotende handschoenen geen slecht idee.

Op die manier, dan moet ik morgen eens kijken voor je want we hebben geen waterdichte modellen... Kun je mij hier even over mailen zodat ik hei niet vergeet:o

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh? Mechanix in de Prepshop? Als ik dat geweten had... Ik heb net elders een setje besteld.

 

De doelstelling was een handschoen waarmee ook fijn werk te doen is. Nou, daar zijn ze prima voor. Zelfs mijn zakmes krijg ik er mee open. Wonder boven wonder kan ik er touchscreens mee bedienen (Apple, Sony). Deze feature staat zelfs op de site van Mechanix niet beschreven.

 

Ik heb de lichtste variant van Mechanix, de Fast Fit Covert. Maatje M, al twijfel ik of ik niet beter L had kunnen kopen. Aan de andere kant zit ie als gegoten, wat precisiewerk dan weer ten goede komt.

Ze zijn nog redelijk warm ook. Heb er afgelopen week met -5 mee op de fiets gezeten en dat was goed te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh? Mechanix in de Prepshop? Als ik dat geweten had... Ik heb net elders een setje besteld.

 

De doelstelling was een handschoen waarmee ook fijn werk te doen is. Nou, daar zijn ze prima voor. Zelfs mijn zakmes krijg ik er mee open. Wonder boven wonder kan ik er touchscreens mee bedienen (Apple, Sony). Deze feature staat zelfs op de site van Mechanix niet beschreven.

 

Ik heb de lichtste variant van Mechanix, de Fast Fit Covert. Maatje M, al twijfel ik of ik niet beter L had kunnen kopen. Aan de andere kant zit ie als gegoten, wat precisiewerk dan weer ten goede komt.

Ze zijn nog redelijk warm ook. Heb er afgelopen week met -5 mee op de fiets gezeten en dat was goed te doen.

 

Zo zie je maar dat dingen ook persoonlijk zijn, deze zou ik niet aanraden als handschoen voor de warmte;)

 

Juist omdat deze wat dunner is kun je er een touchscreen mee bedienen, maar in mijn optiek daarmee niet mee geschikt voor kou...

Qua maat heb je het goed gedaan lijkt mij, ik heb ze zelf liever wat strakker dan een maat groter juist omdat je dan gemakkelijk het fijne werk ermee kunt doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo zie je maar dat dingen ook persoonlijk zijn, deze zou ik niet aanraden als handschoen voor de warmte;)

 

Dat is het ook natuurlijk, al had ik ze niet voor deze temperaturen gekocht. Ik had mijn oog op de extra warme variant, maar die heb ik nog niet gekocht.

Ik was wel blij verrast toen ik op de fiets zat, had niet verwacht dat het zo goed zou gaan. Moet er wel bij zeggen dat het kurk droog was, wat waterdicht zijn ze absoluut niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Ik zie deze review even voorbij komen.

Na de review gelezen te hebben.

Had ik ook nog wel een vraag.

In de review van @wiskers staat dat het gedeelte bij de knokkels stevig zijn.

Zijn ze hierdoor ook geschikt om mee te slaan?

Niet dat ik ze daarvoor speciaal wil hebben. Maar zelf vind ik het wel een punt wat ik zou overwegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...