Ga naar inhoud
GENEGEERD

Hoe maak je je eigen B.O.B.


Preppy

Aanbevolen berichten

Bij het lezen van de Voorstelronde zag ik zo nu en dan beginnende preppers. Om deze mensen de goede kant op te duwen heb ik hier wat info voor het samenstellen van je B.O.B.

 

Ondanks heb dit filmpje gezien van Dave Canteburry (ja van dual survival).

Hij kwam met de 10 C's van survival.

 

De 5 belangrijkste:

1. Cutting tool (snij gereedschap)

2. Combustion (verbranding apperaat)

3. Cover (bedekking b.v. poncho en een deken)

4. Container (metaal bakje om mee te koken)

5. Cord (bindmateriaal)

http://www.youtube.com/watch?v=ttRFIvsuf4A

 

Hier na kan je verdiepen op de volgende 5 en uit eindelijk verfijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Dave Canterbury heeft ook een aantal video's gewijd aan de 'Discount Bushcraft Kit'. Ik irriteer me alleen mateloos wanneer ik zie dat hij ergens 3 dollar voor betaalt terwijl we er in Nederland gerust 15 euro voor moeten dokken :p

 

Magoed.. in die video's stelt ie dus een B.O.B. samen. En hoe je die langzaamaan kunt upgraden.. erg interessant al zal het dus in Nederland/Europa duurder zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...
Gast ancestral-viking

1 cutting tool kun je zelf maken van oude vijl en stuk gedroogd hout of home made micarta (papier,katoen,jutte,spijkerstof glasvezel ,kranten)

voor de beste epoxy ga je naar MR.BOAT marine rated epoxy (the best)

2 touw ga eens langs bij de acktion of de kwantum vaak aanbiedingen

3 shelter ga een langs bij een transportbedrijf daar hebben ze meestal wel oude zeilen van trailers liggen waanzinnig goed spul ,en hier kan je dus een hangmat van maken,een noodslaapzak,een beetje huisvlijt kan je hier een waterdichte rugzak van maken,teveel om op te noemen.en met een spuitbus in elke kleur te spuiten.

4 een paar snelbinders met haak bij halfords in combinatie met een stuk trailer zeil en je hebt een waanzinnige tarp (ogen van trailer zeil)

 

enzovoorts enzovoorts

 

als laatste tip van mijn 2 kwartjes bijdrage ga ook eens kijken langs de grote rivieren bij een bunker station :diverse ijzerwaren , touwsoorten etc ...

 

"keep on prepping"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij het lezen van de Voorstelronde zag ik zo nu en dan beginnende preppers. Om deze mensen de goede kant op te duwen heb ik hier wat info voor het samenstellen van je B.O.B.

 

Ondanks heb dit filmpje gezien van Dave Canteburry (ja van dual survival).

Hij kwam met de 10 C's van survival.

 

De 5 belangrijkste:

1. Cutting tool (snij gereedschap)

2. Combustion (verbranding apperaat)

3. Cover (bedekking b.v. poncho en een deken)

4. Container (metaal bakje om mee te koken)

5. Cord (bindmateriaal)

http://www.youtube.com/watch?v=ttRFIvsuf4A

 

Hier na kan je verdiepen op de volgende 5 en uit eindelijk verfijnen.

 

Dave, maakt leuke video's ..

 

In de meeste survival instructie worden de 10 C of andere vergelijkbare lijstjes ook gebruikt.. Het is zeker de eerste 5 zijn het belangrijkste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...