Ga naar inhoud
GENEGEERD

Frontier draagbaar stove kachel fornuis


Aanbevolen berichten

Ik ben een beetje verliefd geworden op de Frontier draagbare stove...

 

session_1-012.jpg

 

Lijkt mij ideaal in noodsituaties, koken en warmte door dit apparaat. 2KW Kan het met een bochtstuk plaatsen als vervanging van mijn gaskachel waar eens een kolenkachel heeft gezeten in mijn woonkamer of met rechte pijp in mijn katoenen tent.

 

Ik begrijp dat in zo'n kleine kachel het hout of andere vaste materialen goed droog moeten zijn. Zijn er andere aspecten waar ik op zou moeten letten? Of andere haken en ogen aan het gebruik van deze stoof?

 

Ze is warm, je kunt haar klep dichtdoen, die laatste optie krijg je niet bij een vriendin/vrouw.

 

Is dit product aan te bevelen of niet...

 

alvast vriendelijk bedankt voor de reacties.

 

 

KOOS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@backslachss...? Hij heeft zo 1 niet dezelfde maar wel zo iets wij ook maar nog niet getest vanwiltfang.nl ... Bij deze die jij nu laat zien is €165 en krijg je een hittebestendige mat, ook heb je optie tot een "watertank" te bevestigen aan de pijp zodat je warm water kan houden... Bij die van ons niet, wat ik erg jammer vind, vooral die watertank... Wat Bij ons al extra toevoeging kAn is een stuk pijp met een hoek van 45graden met 2platen om deze in een schuine wand te bevestigen.. Als je snapt wat ik bedoel die van ons kost €150 .. Slaap ze !

Link naar reactie
Delen op andere sites

@backslachss...? Hij heeft zo 1 niet dezelfde maar wel zo iets wij ook maar nog niet getest vanwiltfang.nl ... Bij deze die jij nu laat zien is €165 en krijg je een hittebestendige mat, ook heb je optie tot een "watertank" te bevestigen aan de pijp zodat je warm water kan houden... Bij die van ons niet, wat ik erg jammer vind, vooral die watertank... Wat Bij ons al extra toevoeging kAn is een stuk pijp met een hoek van 45graden met 2platen om deze in een schuine wand te bevestigen.. Als je snapt wat ik bedoel die van ons kost €150 .. Slaap ze !

 

Bedankt voor jou reactie, echter "een stuk pijp met een hoek van 45graden met 2platen om deze in een schuine wand te bevestigen" begrijp ik niet helemaal.

Twee stukken pijp met 45 graden begrijp ik omdat je dan een hoop hoeken kunt maken. Die twee platen begrijp ik dan geenzins.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@backslachss...? Hij heeft zo 1 niet dezelfde maar wel zo iets wij ook maar nog niet getest vanwiltfang.nl ... Bij deze die jij nu laat zien is €165 en krijg je een hittebestendige mat, ook heb je optie tot een "watertank" te bevestigen aan de pijp zodat je warm water kan houden... Bij die van ons niet, wat ik erg jammer vind, vooral die watertank... Wat Bij ons al extra toevoeging kAn is een stuk pijp met een hoek van 45graden met 2platen om deze in een schuine wand te bevestigen.. Als je snapt wat ik bedoel die van ons kost €150 .. Slaap ze !

 

Er zijn inderdaad vele optionele accesoires voor dit product.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorig winter had ik zo een klein kacheltje zelf gemaakt . Geïnspireerd op dit model . Totale kost prijs 65 € . Op de eerste meting waar ik heen ging was bijna iedereen er verliefd op . Ik heb het dan ook maar verkocht aan een prepper . Het toeval is nu dat ik afgelopen week terug aan zo een kacheltje begonnen ben . En ik heb mij voorgenomen er niets voor te kopen enkelde kachel pijpen . Als het klaar is plaats ik wel een foto .

 

Geert

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorig winter had ik zo een klein kacheltje zelf gemaakt . Geïnspireerd op dit model . Totale kost prijs 65 € . Op de eerste meting waar ik heen ging was bijna iedereen er verliefd op . Ik heb het dan ook maar verkocht aan een prepper . Het toeval is nu dat ik afgelopen week terug aan zo een kacheltje begonnen ben . En ik heb mij voorgenomen er niets voor te kopen enkelde kachel pijpen . Als het klaar is plaats ik wel een foto .

 

Geert

 

Ik zoek een kachel onder de 10 kilo anders wordt deze te zwaar. Is dat mogelijk @Geert? Ik heb gedacht aan aluminium, maar dat is verboden voor houtkachels gezien de temperatuur. Zijn er nog andere opties?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zoek een kachel onder de 10 kilo anders wordt deze te zwaar. Is dat mogelijk @Geert? Ik heb gedacht aan aluminium, maar dat is verboden voor houtkachels gezien de temperatuur. Zijn er nog andere opties?
Andere opties zijn er altijd wel. Lichtgewicht, superlicht zelfs. Titanium, tentkachel van drie pond, en vouwbaar. :)

 

stoveandwood.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
@backslachss...? Hij heeft zo 1 niet dezelfde maar wel zo iets wij ook maar nog niet getest vanwiltfang.nl ... Bij deze die jij nu laat zien is €165 en krijg je een hittebestendige mat, ook heb je optie tot een "watertank" te bevestigen aan de pijp zodat je warm water kan houden... Bij die van ons niet, wat ik erg jammer vind, vooral die watertank... Wat Bij ons al extra toevoeging kAn is een stuk pijp met een hoek van 45graden met 2platen om deze in een schuine wand te bevestigen.. Als je snapt wat ik bedoel die van ons kost €150 .. Slaap ze !

 

@backschless heet hij. :D

 

Heel mooi kacheltje, werkt prima @KoosKorstwagen. Lekker handzaam in elkaar mee te nemen. Waarschijnlijk niet wat jij zoekt voor in huis.

Daar heeft @Wonderland weer een andere voor gevonden. Steviger. Goedkoper. Dat is de Wildo houtkachel die @prepass laat zien, te vinden bij http://www.sietsma-armygoods.nl/ voor ongeveer 100 euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zoek een kachel onder de 10 kilo anders wordt deze te zwaar. Is dat mogelijk @Geert? Ik heb gedacht aan aluminium, maar dat is verboden voor houtkachels gezien de temperatuur. Zijn er nog andere opties?

 

Als die van mij klaar is zal ik hem wegen en weet jou wel te vertellen hoeveel hij weegt .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jou reactie, echter "een stuk pijp met een hoek van 45graden met 2platen om deze in een schuine wand te bevestigen" begrijp ik niet helemaal.

Twee stukken pijp met 45 graden begrijp ik omdat je dan een hoop hoeken kunt maken. Die twee platen begrijp ik dan geenzins.

 

Bij deze ff voor de duidelijkheid aangezien ik t niet uit kan leggen :) image.jpg.3a04063312b0fa2276e69952b3a1b833.jpg

image.jpg.20c1f52d2b8435cdda8eb6057d0dd6ec.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de Frontier heb ik geen ervaring; wel met de Owl, hier te zien tijdens een najaarsovernachting in de tipi dit jaar:

[ATTACH=CONFIG]7180[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]7181[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]7182[/ATTACH]

 

De Owl is 40x17x23 cm en ca. 33 cm hoog inclusief de pootjes. Ik wilde liever geen tripod ivm de stabiliteit in een tent. De deur en de kookplaat zijn van gietijzer; de zijkanten zijn 2 mm staal. De draaibare uil regelt de luchttoevoer. Het gewicht is ca. 10 kg - niet de lichtste misschien, en met € 225 zeker niet de goedkoopste, maar ik ben er wel content mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

WOEHOOOOOOO heb hem ergens ooit voor bij zien komen, maar kon hem daarna nergens meer terug vinden. Daarna heb ik wel gezocht naar een soortgelijk iets[ATTACH=CONFIG]7183[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]7184[/ATTACH] deze wildo's zijn te koop voor 95 euro.

Maar ben dus al een tijdje op zoek, en nu ik hem gevonden heb wordt het ook maar tijd om te bestellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

WOEHOOOOOOO heb hem ergens ooit voor bij zien komen, maar kon hem daarna nergens meer terug vinden. Daarna heb ik wel gezocht naar een soortgelijk iets[ATTACH=CONFIG]7183[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]7184[/ATTACH] deze wildo's zijn te koop voor 95 euro.

Maar ben dus al een tijdje op zoek, en nu ik hem gevonden heb wordt het ook maar tijd om te bestellen.

 

Mooie prijs voor een mooie stove. Niet over twijfelen en doen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

WOEHOOOOOOO heb hem ergens ooit voor bij zien komen, maar kon hem daarna nergens meer terug vinden. Daarna heb ik wel gezocht naar een soortgelijk iets deze wildo's zijn te koop voor 95 euro.

Maar ben dus al een tijdje op zoek, en nu ik hem gevonden heb wordt het ook maar tijd om te bestellen.

 

@Wonderland heeft zo'n eentje en die heeft ons tijdens een SC goed warm gehouden. Een lekker ding! (de kachel dus :p)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorig winter had ik zo een klein kacheltje zelf gemaakt . Geïnspireerd op dit model . Totale kost prijs 65 € . Op de eerste meting waar ik heen ging was bijna iedereen er verliefd op . Ik heb het dan ook maar verkocht aan een prepper . Het toeval is nu dat ik afgelopen week terug aan zo een kacheltje begonnen ben . En ik heb mij voorgenomen er niets voor te kopen enkelde kachel pijpen . Als het klaar is plaats ik wel een foto .

 

Geert

 

image.jpg.a79c32f209fcbbab922fed7c0c4e00cb.jpg

Heb er nog steeds plezier van!

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

WOEHOOOOOOO heb hem ergens ooit voor bij zien komen, maar kon hem daarna nergens meer terug vinden. Daarna heb ik wel gezocht naar een soortgelijk iets[ATTACH=CONFIG]7183[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]7184[/ATTACH] deze wildo's zijn te koop voor 95 euro.

Maar ben dus al een tijdje op zoek, en nu ik hem gevonden heb wordt het ook maar tijd om te bestellen.

 

Laatste keer dat ik bij Sietsma was, had ie er zeker nog een stuk of 10 staan (1,5 maand geleden)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...