Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wat als je heel goed geprept bent...


Sportlife

Aanbevolen berichten

Wat als je heel goed geprept bent...je hebt voor maanden eten in huis, maar mensen in je omgeving niet... Als de mensen die je dierbaar zijn bij jou aan de deur komen met de vraag of je wat te eten voor ze hebt? Mensen die je dierbaar zijn... dat kan zo maar over een flinke groep mensen gaan: (schoon)ouders, broers, zussen, vrienden, buren en ga zo maar verder.

 

Hoe preppen jullie je op de (zoals ik het inschat) onvermijdelijke confrontaties met niet-preppers?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik heb wel water gegeven aan buren toen bij ons het water smorgens niet meer werkte...maar dan weet ik ook dat de gemeente hard werkt om de leiding weer te herstellen en met een halve dag ook tappunten heeft neergezet. Dan is het geen probleem om te delen. Sterker, meer een moment om anderen te vertellen van de noodzaak om voorraad aan te leggen. Maar goed, voor dat soort korte "lastige momenten" kan ik delen.

Als er langere SHTF is, zal ik egocentrischer zijn. Lastig probleem. Door tuin in moestuin te veranderen en een voorraad zaden te hebben kan je wel meer mensen voorzien...verkoop de zaden, laat hen zelf moestuinieren...(wat natuurlijk totaal niet opgaat in december) Dan wordt het voor hen tulpenbollen eten ofzo.

Je kan ook voor een hele groep voorzieningen sparen...maar waarom preppen ze niet zelf?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat als je heel goed geprept bent...je hebt voor maanden eten in huis, maar mensen in je omgeving niet... Als de mensen die je dierbaar zijn bij jou aan de deur komen met de vraag of je wat te eten voor ze hebt? Mensen die je dierbaar zijn... dat kan zo maar over een flinke groep mensen gaan: (schoon)ouders, broers, zussen, vrienden, buren en ga zo maar verder.

 

Hoe preppen jullie je op de (zoals ik het inschat) onvermijdelijke confrontaties met niet-preppers?

 

Hoezo? Ik heb HELEMAAL NIKS geprept! Ik sta verdorie, net als hen, in de rij voor een kommetje rijst, een fles water en schreeuw om het hardst "kinderen! Ik heb kinderen!" En klaag over de ellende.

 

Bij mij valt niks te halen, bij jou toch ook niet? Ik bedoel, denk je nu echt dat mijn naam Johnny Bravo is?

 

Een aantal mensen hier weten wie ik ben en waar ik woon. Als die langskomen, deel ik mijn spullen met ze, omdat ik weet dat ze voorbereid waren en, door wat voor onfortuinlijke omstandigheid dan ook, hun voorraden kwijt zijn geraakt. Maar ze waren geen schapen. En veel van hen ben ik iets "verschuldigd".

 

Ah, fuck, als jij voor mijn deur staat met je kids krijg je ook wat. Zo'n watje ben ik ook wel weer... Maar alleen de kids hè? ;)

 

En geen rare dingen in je hoofd halen, want ik heb dan een huis vol met boze preppers ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha mooie reacties :D Ik las in een ander topic ook al dat iemand de emotionele kant van het preppen aanhaalt. Volgens mij een erg lastig onderdeel wat wellicht snel wordt onderschat. Je hele prep-plan kan er eenvoudig op stuklopen. Ik ga me even inlezen in bovengenoemde topics voordat ik het wiel weer opnieuw ga uitvinden ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan hebben ze een groot probleem, alleen medepreppers hoeven bij mij aan te kloppen. Ik zie dit hetzelfde als mensen die het nodig vinden om maximaal geld te spenderen/schulden te maken en vervolgens menen dat Liberty ze toch wel kan helpen nu ze hun torenhoge hypotheek niet meer op kunnen hoesten.

 

Niet dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ancestral-viking

ik een prepper ??? wat is dat preppen ??? ik wil een kommetje rijst maak daar maar 3 van en water ik ben net zo hard als de rest getroffen hoor kom kom kom.....:p wat zegt u buurvrouw u heeft honger ....wacht ik schiet wel een duifje uit de lucht.......

 

moeilijk geel moeilijk vraag stellen jij aan mij........preppers zijn welkom mijn vrienden ook ....de rest is schaapie schaapie ............

 

 

pffff dilemma pur sang kan ik een moeder met kind weigeren???

 

ga ik nog heel lang over nadenken ........

 

prep ze allemaal :confused:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat mensen al heel snel groepen nodig hebben. Met een gezin heb je maar beperkte capaciteit. Vooral bij verdediging en zaken als de wacht houden. Ik ga er dus van uit dat ik wel een paar mensen binnenlaat om n groepje te vormen.Maar daarna wordt t echt lastig. Je kunt stoer roepen dat ze maar hadden moeten preppen maar laat je die buurkids echt met niets weggaan. En als je wat geeft staan er morgen 20 en overmorgen 100. Je HEBT dus geen keuze. Als je prept betekent dit dus dat je ook de beslissing genomen hebt anderen NIET te helpen....en jij kunt dat misschien wel voor jezelf uitleggen maar snapt je zoontje het ook als zijn vriendje dood op straat ligt? Kan jij zelf nog functioneren als je weet dat al je vrienden en familied stervende zijn?

het doen ding is het makkelijkste deel en laten we eerlijk zijn preppen is ook gewoon leuk....maar als t echt gebeurd dan is zorg voor de geest echt ook heel belangrijk. Voortdurend onder hoogspanning staan kan niet iedereen. Ook al denk je van wel. Ik heb zelf meegemaakt dat mijn lijf op n ochtend weigerde op te staan. Nix burned out gewoon benen die niet meer de trap af konden. Zomaar pats boem. Dat is uiteindelijk wel goed gekomen maar het doet je beseffen hoe kwetsbaar je bent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laten we wel zijn, Niemand is voorbereid op elke SHTF, iedereen zal moeten improviseren, en iedereen komt in simpele situaties, die toch lastig zijn, niet alles is zwart of wit of rood of groen, maar de vele andere kleuren komen op je pad., Elke situatie vergt improvisaties. Hooguit heb je een voordeel, door dat je spullen, kennis en vaardigheden tot je beschikking hebt.

 

Dat je lichaam onder stress, ook al ben je zeer goed getraind, er in eens mee kan stoppen, is een bekend fenomeen. En juiste starre denkers, hebben hier het meest last van. Dus je mentale toestand is zeker iets wat je goed kan prepareren. Voor iedereen hier zullen er situaties zijn, waar je tegen allerlei soorten dilemma's aanloopt, waar je over je hart strijkt, waar je later toch weer spijt van krijgt..

Kortom we zijn allemaal mensen, met gevoelens, met bepaalde gedragingen, met een verschillende comfort zones..

 

Niet veel mensen hier, kennen situaties zoals dit..

chechnya___grozny_by_chewolf-d3er2or.jpg

chechen-war.jpg

En jouw huis met een groot deel je prep spullen, ziet er zo uit..

Woningbrand%20anja1.JPG

 

Sta je dan nog stevig in je schoenen ?

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoezo? Ik heb HELEMAAL NIKS geprept! Ik sta verdorie, net als hen, in de rij voor een kommetje rijst, een fles water en schreeuw om het hardst "kinderen! Ik heb kinderen!" En klaag over de ellende.

 

Bij mij valt niks te halen, bij jou toch ook niet? Ik bedoel, denk je nu echt dat mijn naam Johnny Bravo is?

 

Een aantal mensen hier weten wie ik ben en waar ik woon. Als die langskomen, deel ik mijn spullen met ze, omdat ik weet dat ze voorbereid waren en, door wat voor onfortuinlijke omstandigheid dan ook, hun voorraden kwijt zijn geraakt. Maar ze waren geen schapen. En veel van hen ben ik iets "verschuldigd".

 

Ah, fuck, als jij voor mijn deur staat met je kids krijg je ook wat. Zo'n watje ben ik ook wel weer... Maar alleen de kids hè? ;)

 

En geen rare dingen in je hoofd halen, want ik heb dan een huis vol met boze preppers ;)

 

Ik neem ook de "johnny Bravo" tactiek aan behalve het kinderen gedeelte want dan staat MTV op de stoep voor Teen Dad haha:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@rescue Even Apeldoorn bellen misschien ;) ( grapje hoor :o )Vandaar dat dingen als kennis , creativiteit , improvisatie maar toch ook

voorbereiding (ook al kun je je eigen niet overal voor preppen het feit alleen al dat je er over na hebt gedacht maakt al een groot verschil )

en samenwerking zo belangrijk zijn en kleine goed samengestelde persoonlijke survival pakketjes wat je op je lijf bij je draagt

je daarbij goed kunnen helpen .

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als 't n knappe meid is die heel lief in mijn ogen kijkt dan is het niet denkbeeldig dat ik 'r wat gun. Sorry he, daar kan je niet tegen preppen vrees ik.

 

Lewieke doet de deur open voor de mooie meid. Vriend ligt in bosjes met kruisboog. Meid stapt opzij. Lewieke pijl in zijn donder. Einde verhaal.

 

Of ze is binnen en als iedereen slaapt doet ze de deur open voor haar vrienden. Mooie meiden gewoon buiten laten staan lijkt mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lewieke doet de deur open voor de mooie meid. Vriend ligt in bosjes met kruisboog. Meid stapt opzij. Lewieke pijl in zijn donder. Einde verhaal.

 

Of ze is binnen en als iedereen slaapt doet ze de deur open voor haar vrienden. Mooie meiden gewoon buiten laten staan lijkt mij.

 

Toch enkele opmerkingen.

1/Ik zei : 'Het is niet denkbeeldig dat ik 'r wat gun.'. Wat jullie er van maken gaat wat stappen verder.

2/We hebben geen bosjes. En verder is de kans dat ik de deur openmaak zonder voorzien te zijn van enige beveiliging eerder gering.

3/Dergelijke beslissingen gebeuren in overleg. Met mevrouw dus.

4/Suze, ik betwijfel of jij er onberoerd bij blijft. @Stuudje @Tanfana

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als 't n knappe meid is die heel lief in mijn ogen kijkt dan is het niet denkbeeldig dat ik 'r wat gun. Sorry he, daar kan je niet tegen preppen vrees ik.

 

Kleine kinderen met grote ogen. Dat is mijn zwakte, ik geef het eerlijk toe. Zo'n klein kind die je met hongerige ogen aankijkt.....

 

Daarom heb ik geen jarenlange voorraden en ben ik afhankelijk van het soort shtf, heel snel weg of probeer de buurt te mobiliseren.

 

Uiteindelijk gaan mijn eigen kids voor op de rest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

een van de belangrijkste dingen die veel preppers die voor een bug in gaan toch eens over moeten nadenken is over wat voor rol zij voor hun buurt kunnen betekenen zonder dat ze hun voorraden hoeven te gaan delen.

 

Mijn buren zouden heel erg blij met mij zijn omdat ik gewoon midden op de straat ga staan en een minie werkshop zelf water filteren met spullen die in schuren en tuinen te vinden is ga geven Inclusief hoe bouw je een rocketstove om het water te kunnen koken.

Dan nog wat alternatieve wijzes erbij om huis of in ieder geval 1 kamer te verwarmen/ isoleren.

van uit gaand dat het in zaai seizoen gebeurt.zullen ze dan ook makkelijker gaan helpen met de grasvelden om te bouwen naar moestuinen de meeste zullen als ze zaadjes hebben f1 hybride hebben . maar die kunnen ook ingezet worden op aparte grasvelden ( we hebben er veel in de straat )

Dus door kennis te delen en daarmee mensen te helpen zullen ze eerder mee werken met de andere noodzakelijke projecten

vaak is er maar 1 nodig om de bal aan het rollen te brengen.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Mijn buren zouden heel erg blij met mij zijn omdat ik gewoon midden op de straat ga staan en een minie werkshop zelf water filteren met spullen die in schuren en tuinen te vinden is ga geven Inclusief hoe bouw je een rocketstove om het water te kunnen koken.

En terwijl jij op de zeepkist staat om dit college overleven te geven geef je tussen de regels door natuurlijk even aan dat je je heel goed hebt verdiept in essentiele overlevingstechnieken maar dat je absoluut geen voorraden levensmiddelen e.d. hebt aangelegd. En uiteraard gelooft iedereen dat en vraagt niet door......

 

Een sympathiek voornemen maar ik raad je aan om het delen van kennis iets meer low profile in de praktijk te brengen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En terwijl jij op de zeepkist staat om dit college overleven te geven geef je tussen de regels door natuurlijk even aan dat je je heel goed hebt verdiept in essentiele overlevingstechnieken maar dat je absoluut geen voorraden levensmiddelen e.d. hebt aangelegd. En uiteraard gelooft iedereen dat en vraagt niet door......

 

Een sympathiek voornemen maar ik raad je aan om het delen van kennis iets meer low profile in de praktijk te brengen.

Of je staat in je voortuin les te geven en aan de achterdeur worden je voorraden, water, tools en als je pech hebt je vrouw weggehaald...

 

gezien de omgeving waar ik woon is een bug-in geen optie en prep ik om er vandoor te gaan (op tijd). Met de (letterlijk) aso buren hier in de straat word het vast snel een bloedbad als de SHTF, en daar wil ik niet tussen zitten.

 

ontopic: mijn eigen gezin staat altijd voorop, en ik vrees dat ik voor anderen niet veel kan missen. Hoe daar mee om te gaan zal lastig zijn maar de prio voor mijn gezin is veel hoger dan andere mensen, hoe zielig ook voor hun (hadden ze maar moeten preppen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh,ik zou best genegen zijn iemand een blik erwtensoep te geven,alleen is de vraag hoe ze je dan weer kwijt raakt.

Wat als dat blik leeg is,nog een blik?

Wanneer houd het op?

Als ze weten dat je wat hebt en al een keer gegeven hebt, zijn er voor hun geen redenen om het niet nog eens te proberen,en nog eens,en nog de aller,allerlaatste keer natuurlijk.

Reken maar dat als ze ECHT afhankelijk zijn van jouw blik soep,je ze nooit meer kwijt raakt,anders hadden ze dat ene blik van jou ook niet nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...