Ga naar inhoud
GENEGEERD

Vuurwerk


Jan c

Aanbevolen berichten

Ieder jaar terug hoor je dezelfde horrorverhalen ,volwassenen en kinderen die voor de rest van hun leven verminkt zijn door vuurwerk ...

Snap niet dat de wetgeving dit toelaat en vuurwerk niet aan professionelen overlaat.

Vanwaar die traditie in Nederland eigenlijk ?In Vlaanderen hebt je dit amper .

 

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/1766215/2013/12/31/Nederlandse-jongen-verliest-deel-hand-door-vuurwerk.dhtml?show=react

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 86
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ieder jaar terug hoor je dezelfde horrorverhalen ,volwassenen en kinderen die voor de rest van hun leven verminkt zijn door vuurwerk ...

Snap niet dat de wetgeving dit toelaat en vuurwerk niet aan professionelen overlaat.

Vanwaar die traditie in Nederland eigenlijk ?In Vlaanderen hebt je dit amper .

 

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/1766215/2013/12/31/Nederlandse-jongen-verliest-deel-hand-door-vuurwerk.dhtml?show=react

 

mag jij raden waar de meeste ongelukken mee gebeuren

 

 

juist met illegaal vuurwerk uit vlaanderen

 

laat onze tradities met rust ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ieder jaar terug hoor je dezelfde horrorverhalen ,volwassenen en kinderen die voor de rest van hun leven verminkt zijn door vuurwerk ...

Snap niet dat de wetgeving dit toelaat en vuurwerk niet aan professionelen overlaat.

Vanwaar die traditie in Nederland eigenlijk ?In Vlaanderen hebt je dit amper .

 

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/1766215/2013/12/31/Nederlandse-jongen-verliest-deel-hand-door-vuurwerk.dhtml?show=react

 

 

Ook al wordt het verboden, dan blijft nog altijd het illegale vuurwerk bestaan en dat is vaak de boosdoener.

De pakkans is ook klein.

Er worden jaarlijks duizenden kilo's onderschept, maar hoeveel kilo's worden er niet onderschept?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gerbewoner

Iedere dag terug hoor je dezelfde horrorverhalen ,volwassenen en kinderen die voor de rest van hun leven verminkt zijn door auto-ongelukken...

Snap niet dat de wetgeving dit toelaat.

Vanwaar die traditie in Nederland eigenlijk ?In Vlaanderen hebt je dit amper .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm, toch mooi, zeg je...je zal het wel "grappig" bedoelen, maar mijn buren vinden het niet zo mooi. Mijn buurvrouw is een been kwijt, van de andere kant een buurman een half been...omdat een eikeltje illegaal vuurwerk afstak.

Als het die eikeltjes zelfs zijn die ledematen moeten missen is het eigen schuld dikke bult, maar vaak zijn het ook/juist omstanders die geraakt worden.

 

Vanavond weer met alle buren samen, met oliebollen, zonder vuurwerk. Allemaal doodsbange buurmensen, die bij elke knal in elkaar krimpen en al weken amper slapen van de nachtmerries...omdat we getuigen waren van twee leegbloedende mensen op de grond die huilden zoals je nog nooit iemand hebt horen huilen van de pijn...en dat beeld en dat geluid bijna niet weg te krijgen is uit je hoofd.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heftig verhaal hierboven, daar wil je niet bij zijn als zoiets gebeurt.

 

Net even met de hond wezen wandelen, normaal heeft ze nergens last van.

Echter vandaag op onze ronde kwamen we een paar gozers tegen met dat illegaal spul.

Nou nou nou zeg......

Dat zijn bommen, een alluminium glijbaan werd gewoon uitelkaar gescheurd.

Hond in alle staten door de slag, denk dat het slecht was afgelopen met die gasten als ze was losgekomen.anyway.

Blij dat we weer binnen zijn.:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedere dag terug hoor je dezelfde horrorverhalen ,volwassenen en kinderen die voor de rest van hun leven verminkt zijn door auto-ongelukken...

Snap niet dat de wetgeving dit toelaat.

Vanwaar die traditie in Nederland eigenlijk ?In Vlaanderen hebt je dit amper .

 

Als dit het beste argument is die je uit je mouw kan schudden ...

zucht ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm, toch mooi, zeg je...je zal het wel "grappig" bedoelen, maar mijn buren vinden het niet zo mooi. Mijn buurvrouw is een been kwijt, van de andere kant een buurman een half been...omdat een eikeltje illegaal vuurwerk afstak.

Als het die eikeltjes zelfs zijn die ledematen moeten missen is het eigen schuld dikke bult, maar vaak zijn het ook/juist omstanders die geraakt worden.

 

Vanavond weer met alle buren samen, met oliebollen, zonder vuurwerk. Allemaal doodsbange buurmensen, die bij elke knal in elkaar krimpen en al weken amper slapen van de nachtmerries...omdat we getuigen waren van twee leegbloedende mensen op de grond die huilden zoals je nog nooit iemand hebt horen huilen van de pijn...en dat beeld en dat geluid bijna niet weg te krijgen is uit je hoofd.

 

Heb op mijn "bokkenfeest " iets dergelijks (een geluk met een ongeluk niet met dergelijke gevolgen) meegemaakt , vergeet je idd nooit meer :-(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als dit het beste argument is die je uit je mouw kan schudden ...

zucht ...

 

Inderdaad gewoon ALLES verbieden hier.

allemachtig wat een dom gezever elle keer weer hier over normale tradities.

Zeker ook wel 300X het meldpunt van Groenlinks aangeklikt ??????

Jan C een goed en geweldig uiteinde en kom je bunker maar niet uit voor morgen avond,er kan maar zo weer een BEEN en ARM afgerukt worden,wat een ongelofelijk gelxl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm, toch mooi, zeg je...je zal het wel "grappig" bedoelen, maar mijn buren vinden het niet zo mooi. Mijn buurvrouw is een been kwijt, van de andere kant een buurman een half been...omdat een eikeltje illegaal vuurwerk afstak.

Als het die eikeltjes zelfs zijn die ledematen moeten missen is het eigen schuld dikke bult, maar vaak zijn het ook/juist omstanders die geraakt worden.

 

Vanavond weer met alle buren samen, met oliebollen, zonder vuurwerk. Allemaal doodsbange buurmensen, die bij elke knal in elkaar krimpen en al weken amper slapen van de nachtmerries...omdat we getuigen waren van twee leegbloedende mensen op de grond die huilden zoals je nog nooit iemand hebt horen huilen van de pijn...en dat beeld en dat geluid bijna niet weg te krijgen is uit je hoofd.

 

waarom legaal vuurwerk verbieden als illegaal vuurwerk het probleem is?

sorry maar dat is DE logica van de wereld op dit moment

gebruikt een crimineel een zwart aangekochte vol auto AK? dan moeten we de sportschutter maar eens aanpakken

hoe erg het verhaal ook dit heeft geen ene FUCK met legaal spul te maken

 

wil je een discussie? prima, maar het vergelijken tussen legaal en illegaal spul heeft geen ene reet zin want dat heeft geen enkel verband met elkaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dode door vuurwerk in Medemblik

 

In Medemblik is een man omgekomen door vuurwerk. Volgens de politie ging het vermoedelijk om zwaar vuurwerk.

Het vuurwerk ontplofte aan het Geldelozepad en de man overleed ter plekke.

De politie doet nog onderzoek naar de omstandigheden.

 

hoe erg ook, zwaar vuurwerk is bijna altijd illegaal vuurwerk en wat heeft dat met het nederlandse consumenten vuurwerk te maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een jaar of wat geleden een dikke week met een suizend oor gelopen, omdat er iemand zo leuk was om vanuit het achterpad over de schutting heen een flinke klapper te gooien net op het moment dat ik naar buiten stapte. Degene die gooide deed dat zomaar lukraak! Gelukkig is het weer goed gekomen met mijn gehoor, maar de discussie over vuurwerk wel of niet verbieden komt toch door die idioten! En eigenlijk heeft bijna niemand moeite met oudejaarsavond vuurwerk, van 23.00 tot 1.00 :-)

 

en hoezo traditie!

 

Oud en Nieuw

Tijdens de Tweede Wereldoorlog hoorde men knallen genoeg en piekerden de meeste mensen er niet over het nieuwe jaar met vuurwerk te begroeten. Ook in de eerste jaren na de oorlog werd er op 31 december maar weinig gebruik gemaakt van knaleffecten. Pas rond 1965 kwamen rotjes, zevenklappers, vuurpijlen en gillende keukenmeiden in trek. Het afsteken van kanonslagen leek heel stoer, maar werd toch vooral beschouwd als uitsloverij. Na een half uurtje was alles bekeken en ging men weer het huis in om de laatste oliebollen en appelflappen op te peuzelen. De Chinezen in Nederland deden het nog sneller. De uitvinders van het vuurwerk bouwden vroeg op oudjaarsavond grote stellages waar ze siervuurwerk op aanbrachten. Na de klok van 12 uur staken ze dit aan en binnen 10 minuten was alles voorbij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

vuurwerk moet nog veel zwaarder en letsel uitsluiten van ziektekosten en andere sociale regelingen.

Wat mij betreft niet verbieden werkt niet, wel hoop ik dat er veel darwin awards uitgedeeld worden aan idioten die bommen gooien,

Ik blijf lekker binnen.

over een dag of drie is het weer over, wie dan nog loop te knallen waar mijn hond bij is is van mij (gebruik je fantasie maar)

 

als ik mocht kiezen gingen we terug naar de kanonsslagen van 5 jaar geleden. Dat was feest vieren ipv oorlog voeren.

Maar ja we leven in een vrij land

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarjuist nog even aan "het bezoek" van één van mijn buren gaan uitleggen dat ook al is de man buitenlander, hij geen bommetjes moet laten knallen voor MIJN deur,

maar dat ie dat mooi ergens anders mag doen. IK spreek zijn taal niet, noch hij de mijne, maar mijn boodschap kwam toch over ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...