Ga naar inhoud
GENEGEERD

Is het slim om Energiedrinks te preppen?


xxmarijnw

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 58
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dat is niet waar je krijgt geen energie van suiker dat is een mythe (Zoek maar op). Je krijgt energie van Caffeine maar niet van suiker.

 

Cafeïne is geen bron van energie. Het zorgt er alleen voor dat jij je energieker voelt.

 

Vergelijk het met speed. 't Geeft enorm veel energie, maar is eigenlijk roofbouw plegen op je lichaam. Je put jezelf verder uit dan je denkt en betaalt de rekening achteraf. Dagenlang herstel nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Energie preppen, is zeker handig, zeker in de eerste acute fase van een SHTF. Alleen of energiedranken als redbull handig is, dat betwijfel ik enorm. Blikjes nemen veel ruimte en gewicht in. en het kan vaak slimmer en gezonder.

 

Soms heb je behoefte in noodgevallen aan snellere energieboost.

 

Snelle energie :

 

>Glucose gel (hypiofit) is altijd handig in je PSK/FAK. Snel acute suikers, worden al in de wangzak opgenomen..

>Anders kan je misschien energierepen of chocola meenemen.

>Limonade siroop,

>Iets van vreugesnoepjes : zoals bijvoorbeeld winegums, geeft iemand even een andere smaak in de mond en is soms net de mentale booster die je zoekt.

> overdone, maar misschien een idee je kan eventueel sportpoeders preppen, om aan te lengen met water.

 

Hou het simpel en effectief. door een goede voedingsbalans houden, en daarvoor hoef je geen grote hoeveel extra sportdranken te preppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier komen die vieze blikjes niet in huis! Ik heb een keer zo'n rooie stier geproefd, maar wat is dat smerig! Verder heb ik veel ervaring met aan zulke drankjes verslaafde scholieren, en jeemig, wat zijn dat een stuiterballen, Zo wil ik niet dat mijn geliefden of ikzelf rondlopen. In een shtf heb je niets aan een kip zonder kop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Preppen van Red Bull (klonen) is niet veel anders dan preppen van koffie en suiker en vind het persoonlijk een stuk beter smaken.

Wel zou ik vanuit een 72 uursgedachte richting BOL liever cafeïne pillen preppen ivm gewicht en ruimte, maar geloof dat dat niet in alle EU landen legaal is op dit moment.

 

Qua energydrinks: Die kleine flesjes met geconcentreerde siroop die je in Thailand bij de 7-11 koopt, al zitten hier soms amfetamine achtige stoffen in die niet legaal zijn in NL. De grotere Chinese of andere Aziatische toko's hebben nog wel eens van dit soort drankes in voorraad, al is de prijs/kwaliteitsverhouding niet optimaal ivm import uit ZO-Azië

 

red-bull-energy-drinks.jpg.48b3dc537125a211386d04a3bc4ac2e4.jpg

 

Voor hier zou ik die van de Aldi voor 29 cent preppen, maar dat is meer een kwestie van smaak (de klonen zijn vrijwel hetzelfde qua inhoud) en geen zin hebben om het viervoudige te betalen omdat er dan Red Bull op staat. Die Oostenrijker is al rijk genoeg geworden met andermans idee :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Dat is niet waar je krijgt geen energie van suiker dat is een mythe (Zoek maar op). Je krijgt energie van Caffeine maar niet van suiker.

 

Jongen. Beter ga je mensen die er echt verstand van hebben niet de les lezen. Want dan sta je al snel als snotneusje te boek. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier komen die vieze blikjes niet in huis! Ik heb een keer zo'n rooie stier geproefd, maar wat is dat smerig! Verder heb ik veel ervaring met aan zulke drankjes verslaafde scholieren, en jeemig, wat zijn dat een stuiterballen, Zo wil ik niet dat mijn geliefden of ikzelf rondlopen. In een shtf heb je niets aan een kip zonder kop.

 

Reken het maar om naar koppen koffie (+/-3 per 250ml blikje) en je ziet dat kinderen tegenwoordig belachelijke hoeveelheden cafeïne binnen krijgen per dag.

 

Dat gezegd hebbende, mocht je ze na een SHTF een nacht wakker moeten houden wegens verplaatsing oid doe ik dat toch liever met energydrink dan de alternatieven. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Suiker levert een snelle stijging van je bloedsuikerspiegel op en de daarbij behorende rush/kick.

Gevolgd door een net zo snelle suikerspiegel daling en inzakken.

 

Het beste als je energie nodig hebt is dus wat suiker nemen voor de snelle energie en een langzamere suiker (of langzame koolhydraten want die worden intern omgezet in suikers) te nemen om de suikerdip die opkomt tegen te gaan.

Ofwel, neem suiker, pepermuntje, energiedrankje voor de snelle suikers... gevolgd door een boterham met kaas of een bak havermout of een appel voor de langzame suikers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat iedereen zoveel commentaar gaf op het "suikerbericht" heb ik hem verwijderd. BuzzFeed zal waarschijnlijk wel ongelijk hebben. ;)

Het is niet verkeerd om vragen te stellen. Als jij naar aanleiding van de antwoorden je inzicht verandert, hebben de antwoorden daaraan bijgedragen.

Voor anderen mag de vraag best blijven staan, is voor de leesbaarheid van het topic wel handig en wie weet komt er nog wel iemand op dezelfde vraag. Dan is het fijn als het in de archieven terug te vinden is.

 

Overigens, wat suikerdrank in voorraad omdat je het lekker vindt is prima. Zoals gezegd,dat kan je mentaal opkikkeren in een nare tijd.

Denk (of lees terug op internet) maar eens aan chocolade van de bevrijders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast DickBerts

@xxmarijnw Ik geloof dat ik er weinig van begrijp; er ontstaat een discussie over de vraag of suiker energie geeft. Marijn plaatst daar vraagtekens bij. Terecht! Google maar eens op suiker en energie. Vervolgens pleegt Heksenboot leeftijdsdiscriminatie en biedt Marijn onterecht zijn excuses aan. Wie corrigeert mijn verhaal, want nogmaals hier snap ik dus echt geen bal van.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie corrigeert mijn verhaal, want nogmaals hier snap ik dus echt geen bal van.....
Er moet nog een zinnetje voor @DickBerts. "Is het slim energiedranken te preppen."

 

Ik lees de antwoorden als volgt:

Als het om de suiker is, zijn er misschien wel handige/ander/ betere bronnen.

Als het voor de goede stemming gaat en jezelf belonen of bemoedigen met wat lekkers, is het prima.

Welke reden @xxmarijnw heeft om energyrankjes te preppen weet ik niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Suiker geeft energie, net zoals alle ander eten dat we eten.

 

Of het een zogezegde boost geeft is weer iets anders! (Dat doet het wel, maar zeer kortstondig, insuline gerelateerd).

 

Ik vermoed dat men het krijgen van dadingsenergie, zin om iets te doen verwart met energie om arbeid te kunnen leveren zoals bvb houthakken of duurlopen.

 

Rechtstreeks antwoord op de vraag of het zinvol is "energie drankjes" te gaan inslaan:

Enkel in beperkte mate, hou ze koel (je wil geen verhitte kunstmatige zoetmakers welke er vaak in zitten) en vervang of rouleer regelmatig (is niet lang lekker houdbaar).

 

Het is niet omdat iets een "energie drankje" noemt, dat het je ook van energie voorziet, het zijn eerder "boost drankjes" of "opwinddrankjes".

(Net zoals dat zaken met weinig cholesterol je intern cholesterol niveau zou doen dalen...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast DickBerts
Jongen. Beter ga je mensen die er echt verstand van hebben niet de les lezen. Want dan sta je al snel als snotneusje te boek. :)

 

Het gaat mij om deze posting van Heksenboot. Er is overduidelijk discussie over suiker mogelijk. Maar waarom moest Martijn dan zo door @Heksenboot worden afgezeken, omdat Martijn het nut van suiker ter discussie stelt (wat driekwart van de experts op internet ook doet)? Heks is een van de grootste vrienden die ik op deze site heb, maar het lijkt er op, dat hij hier flink de fout in gaat. Ik wil hier niet voor ouwe seniel worden uitgemaakt en Martijn uitmaken voor snotneus vind ik ook niks toevoegen aan de discussie. Leeftijdsdiscriminatie is verboden en terecht! Ik roep Heksenboot op om excuses te maken aan Martijn.

 

@gerbewoner; mijn stelling is dat iemands leeftijd buiten de discussie gehouden moet worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gerbewoner

De stelling was dat suiker geen energie levert. En dat je kunt discussiëren over suiker tot je een ons weegt bent ik met je eens maar het levert wel degelijk energie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over energyspul...ik heb in elke zak en tas energierepen zitten. Dit omdat het wel handig is gebleken de afgelopen jaren als ik weer eens vast kom te staan op een station dankzij de combinatie NS en de blaadjes op de rails ofzo. Een favoriet is Nuts, chocolade(suiker) voor de snelle energie en pinda voor de langere termijn energie. Trek(peanut and oat) is een lekkere natuurlijke vegan energiereep.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@xxmarijnw Ik geloof dat ik er weinig van begrijp; er ontstaat een discussie over de vraag of suiker energie geeft. Marijn plaatst daar vraagtekens bij. Terecht! Google maar eens op suiker en energie. Vervolgens pleegt Heksenboot leeftijdsdiscriminatie en biedt Marijn onterecht zijn excuses aan. Wie corrigeert mijn verhaal, want nogmaals hier snap ik dus echt geen bal van.....

 

Hier snap ik dus niets van, want ik lees het toch geheel anders. Dit is hoe ik het lees:

Marijn stelt dat Caffeine energie geeft, en suiker niet. Hier maakt hij een denkfout, te weten dat caffeine de hersenen beinvloed waardoor je vermoeidheid niet voelt en je energieker voelt. Suiker is voor het lichaam wel degelijk een energiebron, maar wel eentje met veel nadelen. @Heksenboot wijst, met een Smiley, Marijn erop dat iets roepen zonder te onderbouwen op dit forum nog wel eens aanleiding kan zijn om belerend dan wel corrigerend aangesproken te worden, dus bewijst Marijn daarmee een dienst. Hij zegt niet dat Martijn een snotneus is, maar waarschuwd voor een van de valkuilen van een forum.

Al met al bewijst dit maar weer eens dat twee ontwikkelde mensen(als ik mijzelf daarbij mag rekenen) op basis van dezelfde text tot geheel andere conclusies kunnen komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

.... mijn stelling is dat iemands leeftijd buiten de discussie gehouden moet worden.

 

DB, dit ligt niet zo gevoelig als jij het misschien ziet, zelf ouden van dagen worden met het woordje snotneus betiteld.

Allemaal wat dikker vel kweken, het gaat over postjes op een forum hé, laten we aan persoonlijke gevoeligheden nu niet teveel poer verschieten,

er zijn belangrijkere zaken om ons mee bezig te houden.

 

Laat iedereen eens zijn eigen battles voeren. Heksenboot hoeft niet voor mij op te komen (al deed ie dat goed, hij waarschuwde voor de valkuil van..), DikBerts niet voor xxmarijnw enzoverder...

 

Voor mezelf sprekende, mag iedereen met kennis van zaken of juist met een gebrek er aan mij beschuldigen van fout, lomp,

penguin of wat anders te zijn, het zal me werst wezen ;) Ik kan fout zijn, juist of een gedeelte... Who cares?

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...