Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Reviewer gezocht] Kelly Kettle full kit


Mr. Gold

Aanbevolen berichten

Beste Preppers,

 

Sinds vandaag heeft @Simurgh de Kelly Kettle in het assortiment gezet van de prepshop

 

We zijn op zoek naar een enthousiast gebruiker die zo'n full kit (mag die zelf uitzoeken welke) helemaal wilt testen en uitgebreid wilt reviewen (liefst met foto's en filmpjes) als ondersteuning.

 

Is iemand bereid om dit op zich te nemen en wat ben je dan van plan? Als dank voor het testen en de uitgebreide review mag je de Kelly Kettle full kit houden en komt die gratis naar je toe.

 

Kom er maar in.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 76
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Jaaa...ik bied me aan voor de 0,57 l combinatie set!

Verzend hem morgen nog en hij wordt dit weekend nog uitbundig en vakkundig getest samen met mijn zoon en dochter in de bossen ;)

Elke andere dag is ook goed voor deze kerel, waarvoor dit natuurlijk het ultieme speelgoed is om te testen (reclame reclame :p )!

Ik beloof een eerlijke review waar je u tegen zegt.

Komt helemaal goed!

U wilt een review u krijgt een review. Bushcraft/prepper/apocalyptische style!!! @Mr. Gold @Dr.Prepper @Simurgh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou voor de http://prepshop.nl/kelly-kettle-trekker-rvs-combinatie gaan.

Waarom?

Ik ben geen ervaren kampeerder/kok.

Deze is klein en dan kun je ervaren hoe dat is bijvoorbeeld om in je BOB mee te nemen.

Wat zou mijn review worden.

Ik maak regelmatig een korte tocht naar mijn ouders.

Deze wonen 8 km verder, maar je kunt er op allerlei manieren komen.

Hier zou ik naar toe willen lopen met de kelly kettle in mijn BOB.

Daar aangekomen zou ik daarmee een maaltijd voor mezelf willen maken en water proberen te koken voor een Cup a Soup.

Ook kijk ik dan of zoiets samenwerkt met bijvoorbeeld een mess tin.

Ik heb een goede camera waar je ook Full HD filmpjes mee kunt maken.

 

Zou me eerste review wezen :) en over een interessant iets waar ik meer over wil weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou hem graag testen. Er is een bushbuddy naar me onderweg en ik ga over een tijdje een trektocht door Schotland maken met een bob dus dit zou ideaal zijn:) Schrijven doe ik voor mijn beroep, videoreview is ook een mogelijkheid.

 

Eigenlijk zou een advertorial leuk zijn. Of in ieder geval the full works: foto's, filmpjes en vergelijkingen met een bushbuddy bv. Ik ga met drie mensen overigens dus hun mening en vergelijkingsmateriaal (een coleman brandertje) kunnen er ook bij. En eventueel de review op diverse social media delen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Preppers,

 

Sinds vandaag heeft @Simurgh de Kelly Kettle in het assortiment gezet van de prepshop

 

We zijn op zoek naar een enthousiast gebruiker die zo'n full kit (mag die zelf uitzoeken welke) helemaal wilt testen en uitgebreid wilt reviewen (liefst met foto's en filmpjes) als ondersteuning.

 

Is iemand bereid om dit op zich te nemen en wat ben je dan van plan? Als dank voor het testen en de uitgebreide review mag je de Kelly Kettle full kit houden en komt die gratis naar je toe.

 

Kom er maar in.

 

Ik ga naar de SC in mei en ik neem mee.....een Kelly Kettle....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ancestral-viking

ja geweldig ik was al van plan om een dag het bos in te duiken wil die set wel testen :)

ik wil in het weekend samen met maurice de shelter gaan afmaken en zo te zien kan je hier behoorlijk mee uit de voeten vooral de combi is erg interessant .....koffie, soep ,noodles :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk zo'n review. Eerlijk gezegd heb ik er nog nooit een seconde aan getwijfeld, omdat de werking zo logisch is. De mijne ligt dus nog netjes ingepakt. Een super-uitvinding, na mijn waterfilter het beste overlevingsmiddel dat ik heb gekocht. Waarom? Omdat je zonder brandstof (twijgjes zullen altijd wel te vinden zijn) altijd verzekerd bent van heet water voor je kruik en voor je koffie/thee/maaltijd. Je kunt erop koken, maar ook het hete water gebruiken om je rijst te garen, door de rijst met het water in de hooikist te doen.

Ik heb er eentje gewoon voor thuis, daarom is hij van RVS. Ik vind het echt een wereld-ding. Het stelt gerust, dat je, lang nadat alle brandstof op is, toch nog verder kunt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk zo'n review. Eerlijk gezegd heb ik er nog nooit een seconde aan getwijfeld, omdat de werking zo logisch is. De mijne ligt dus nog netjes ingepakt. Een super-uitvinding, na mijn waterfilter het beste overlevingsmiddel dat ik heb gekocht. Waarom? Omdat je zonder brandstof (twijgjes zullen altijd wel te vinden zijn) altijd verzekerd bent van heet water voor je kruik en voor je koffie/thee/maaltijd. Je kunt erop koken, maar ook het hete water gebruiken om je rijst te garen, door de rijst met het water in de hooikist te doen.

Ik heb er eentje gewoon voor thuis, daarom is hij van RVS. Ik vind het echt een wereld-ding. Het stelt gerust, dat je, lang nadat alle brandstof op is, toch nog verder kunt.

Welk formaat heb je gekocht?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die zou ik graag testen en er een review over schrijven.

Ik vraag me af of hij ook werkt in combinatie met een kleine alcohol stove?

Dan zou je een echt allround kook systeem hebben.

 

Ik betwijfel of dat zou werken, de hitte van de alcohol stove zou recht naar boven verdwijnen door de "schoorsteen" en heeft waarschijnlijk te weinig vlam om de binnenzijde van de kettle te verhitten.

De alcohol stove is meer bedoeld om direct onder een pan te zetten.

 

Overigens een tip aan iedereen die een product wil reviewen, er wordt meestal gekozen voor degene die uitgebreid aangeeft hoe, waar en waarmee de tests zullen worden uitgevoerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mr. Gold kan de prijs nog wat lager. De 1.1L , 1.5L RVS en de large cookset zijn bij bever goedkoper omdat daar geen verzendkosten bijkomen.

 

Bestellingen boven de 100e zijn ook vrij van verzendkosten en Jeroen geeft ook altijd een leuk cadeautje erbij helemaal als je hem eerst mailt en zegt dat je van het forum bent ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk zo'n review. Eerlijk gezegd heb ik er nog nooit een seconde aan getwijfeld, omdat de werking zo logisch is. De mijne ligt dus nog netjes ingepakt. Een super-uitvinding, na mijn waterfilter het beste overlevingsmiddel dat ik heb gekocht. Waarom? Omdat je zonder brandstof (twijgjes zullen altijd wel te vinden zijn) altijd verzekerd bent van heet water voor je kruik en voor je koffie/thee/maaltijd. Je kunt erop koken, maar ook het hete water gebruiken om je rijst te garen, door de rijst met het water in de hooikist te doen.

Ik heb er eentje gewoon voor thuis, daarom is hij van RVS. Ik vind het echt een wereld-ding. Het stelt gerust, dat je, lang nadat alle brandstof op is, toch nog verder kunt.

 

Ik twijfel wel, niet aan of het concept werkt, maar of het concept wel zo goed is in de praktijk in vergelijking met andere opties.

 

Op dit moment heb ik als vervanging voor open vuur een vulcano stove van het Zwitserse leger. Kost €12,95 online en voor iets meer dan 400 gram heb je een brander, 0.9L alluminium fles en 0.45L beker. Zonder de fles is het gewicht zelfs maar 265 gram.

Net als de 0.57 Kelly kettle is dit in principe een éénspersoons brander (Beiden zijn te klein voor gevriesdroogde tweepersoonsmaaltijden) alleen weegt de Kelly kettle 740** gram en kost €63,95.

** De officiele website vermeld voor zowel de alu als de RVS variant van de Kelly kettle 740 gram, dit kan een fout zijn..

 

Nu zal de Kelly kettle die halve liter water ongetwijfeld iets eerder aan de kook brengen, ik vraag me alleen af of dit bijna het drievoudige aan gewicht en vijfvoudige aan prijs waard is. Bijkomend nadeel is dat je in een Kelly kettle alleen water op kan warmen, in de alu beker van de Zwitserse set kan je in principe alles koken wat je wilt.

 

Voor de grotere maten kan je 'm vergelijken met een Wild Woodgas stove + simpel alu campingpannetje van de kringloop. Met een gemiddelde onlineprijs van €65 + wat voor de kringloopwinkel zijn ze ongeveer even duur alleen het gewicht verschilt nogal. De Kelly kettles zijn 1 en 1.2KG, de WWS is 288 gram dus zeg met pannetje niet meer dan 500 gram oftewel de helft. Lijkt me een goed plan om de snelheid waarmee ze water koken op een volgende SC eens met elkaar te vergelijken maar door het mindere gewicht en mogelijkheid tot koken zou ik op dit moment voor de Wild Woodgasstove + pannetje kiezen.

 

Als het niet specifiek om fikkie stoken maar meer om snel water koken gaat zou ik geen enkele houtbrander maar gewoon een klein gasbrandertje + theeketel meenemen, die heb je binnen 20sec na uitpakken al op vol vermogen aan staan.

 

(Nu mag ik 'm zeker niet reviewen? ;) )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb em al eens in werking gezien.

 

Veel te onhandige vorm en veel verloren ruimte. Ook vrij moeilijk schoon te maken. Ook is het niet aan te raden op dit ding te koken als er geen water inzit. Als je aan't koken bent en er zit water in, door de stoom komen er waterdruppels aan de onderkant van je pannetje wat kan druppelen in je brandbare bron.

De stop uit kurk zou moeten houden maar die is er toen afgeknald. (ik heb nu gezien dat ze er een plastic stop hebben opgedaan en ze de opening breder hebben gemaakt)

 

Ook duurt het een hele tijd voor dat ding afgekoeld is, dus om ff snel iets klaarmaken en terug doorgaan lukt niet zo goed.

 

En is imo iets te prijzig naargelang de functionaliteit. Dan is de RVS canteen set interessanter.

 

De accessoires zoals de pannetjes en de grill zijn dan wel goed te gebruiken op andere bronnen maar de holle fles... ik wordt er niet echt warm van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, nu laat ik maar weer eens van mij horen aangezien deze manier van koken nog niet bij mijn preps zit. Koken op gas en vloeistoffen is gedekt, efficiënt koken op bio massa nog niet. Wat ik van plan ben? Zo als je eigenlijk altijd moet doen met je geprepte spullen. Blanco testen zodat je precies weet hoe het werkt. Geen verrassingen als de nood aan de man is. Dit traject omschrijven zodat andere forumleden een goede keuze kunnen maken.(inc. foto's en evt. film)

 

De keuze voor het formaat is wat lastig. Water koken is denk de belangrijkste functie. Dat er een pan op kan is handig. Kan dit allemaal niet op een vuurtje met een pannetje? Is dit echt zo een mooi product? Ik twijfel een beetje. Voor en nadelen zijn er om afgewogen te worden bij de keuze om een product als dit aan te schaffen. Daar komen de persoonlijke keuze ook nog bij. Makkelijke oplossing voor een bug out of een goede oplossing om te koken op hout op bijv. een balkon.

 

Ik zou graag de kleinste versie willen testen om evt. twijfel weg te nemen (bij mij en andere twijfelende forumleden)

 

*Is de Kelly Kettle trekker Roestvrij staal 0,57Lt Combinatie set een goed product die het gat kan opvangen van efficiënt koken op bio massa brandstof?*

 

-Constructie

-Hoeveel brandstof / tijd heb je nodig voor kokend water ?

-Is de kleine kook set handig & waarvoor.

-Is de trekker handig in combinatie met grotere pannen? (vaker brandstof toevoegen)

-Is het product evt. goed te nemen hangend aan de bug out bag of beter voor bv. thuis.

-Vergelijking kooktijd water tegenover bijv. Primus omnilite ti (die niet op hout werkt) of de kleine Esbit.

-Wat zijn de tekortkomingen van het product? (bijv. stabiel genoeg)

-Eventuele aanvullende test vragen die ik zou kunnen meenemen van mede forum leden. Dit omdat het forum er ook is, om van elkaar te leren.

 

Ben eigenlijk erg benieuwd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het niet specifiek om fikkie stoken maar meer om snel water koken gaat zou ik geen enkele houtbrander maar gewoon een klein gasbrandertje + theeketel meenemen, die heb je binnen 20sec na uitpakken al op vol vermogen aan staan.

)

 

Om mee te nemen. Maar om in huis te hebben denk ik meer in EN EN dan in OF OF. Ik heb spiritusbranders, gasbranders, een petroleumstel én een Kelly Kettle. Voor de laatste heb je maar weinig twijgjes nodig om veel warmte langs de ketel te jagen door het schoorsteeneffect.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...