Pagina 5 van de 7 EersteEerste ... 34567 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 50 van de 69
    Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Mar 2012
    En wederom een koude douche gepakt. Ik was gisterenavond nogal moe na een drukke en lange dag. Dan is het niet de meest fijne gebeurtenis op een dag om een gruwelijk koude douche te pakken (tenminste zo voelde de eerste 20-30sec). Ik heb leukere vooruitzichten gehad na een drukke dag... Hierna toch maar doorgezet, ondanks dat de warme douche erg verleidelijk was. Na zo'n minuutje druk boenen begon het zowaar te wennen. Hierna nog 1 minuut doorstaan en toen had ik er genoeg van...... Hierna weer de warme gloed na enige minuten. Toen met een beker hete anijsmelk nog even een stuk in m'n boek gelezen...... eind goed al goed van de dag....

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Mar 2012
    Nou, na een weekje lekker "fris" douchen ben ik er wel achter dat koud douchen een optie is, als er geen warm water meer beschikbaar is. Maar eerlijk gezegd stond ik niet te trappelen om onder de douche te springen met het vooruitzicht dat het weer flink fris (fncking rete koud eigenlijk ) zou zijn. Het enige dat me motiveerde de afgelopen dagen was dat ik het elke dag beter kon verdragen en als ik klaar was het een opgewekt gevoel gaf. Oja en achteraf zoiets van "YESSSS" toch maar weer gedaan.....omdat het kan....
    Het enige is dat ik gewend ben om lekker warm te douchen. Dan is die overgang gewoon nogal wennen de eerste paar dagen.... Maar OK, elke dag ging het beter en de laatste dag gewoon de warme kraan niet meer open gedraaid.....
    Morgen weer lekker warm onder de douche.....experiment is voor mij geslaagd.... Wie is de volgende?

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door prepass Bekijk Berichten
    Het enige dat me motiveerde de afgelopen dagen was dat ik het elke dag beter kon verdragen en als ik klaar was het een opgewekt gevoel gaf. Oja en achteraf zoiets van "YESSSS" toch maar weer gedaan.....omdat het kan....
    Tja, jammer...ik had een uitgebreidere review verwacht met minstens spetterende en stomende seksverhalen...gewoon, omdat het kan.
    Overigens in Catalunya ook vrij basic "gedoucht". Gewoon met een gietertje, soms met koud en soms met lauw water. Niet omdat het kon, maar omdat het moest omdat er geen warm water is. Maar ik kan dat.
    So Long, and Thanks for All the Fish

Survivor
    Ingeschreven
    Oct 2014
    Ok dit topic heeft mn interesse gewekt. Eens kijken of koud douchen iets voor mij is. Als ik alleen al denk aan de besparing op de energierekening.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Vanavond npo3
    20:25 - 21:20

24 uur met ...

Hij is naar eigen zeggen bespot, verguisd en voor clown en leugenaar uitgemaakt: Wim Hof (1959), wereldwijd beter bekend als 'The Iceman'. Hij zwom onder het poolijs, stond in ijsbakken en liep gekleed in enkel een zwembroek marathons in de sneeuw. Maar sinds mei 2014 wordt hij serieus genomen als onderzoeker. In die maand publiceerden wetenschappers dat het bewijs geleverd is dat het autonome zenuwstelsel en daarmee het immuunsysteem te beÔnvloeden is. Emotioneel nam Hof de resultaten in ontvangst. Al jaren verkondigt hij de boodschap dat hij zijn afweerreactie kan sturen door concentratie en meditatie ťn dat iedereen dit aan te leren is. Maar ondanks de wetenschappelijke steun zijn tegenstanders gebleven en blijft hij 'die zonderling van de kouderecords'. De zoektocht naar bewijs en erkenning van zijn methode gaat hand in hand met een zoektocht naar persoonlijke verlichting. De queeste die Wim Hof onderneemt heeft namelijk wortels in een diep verdriet dat hem bijna twintig jaar geleden overviel. Wim Hof neemt Theo Maassen mee op een deel van zijn tocht en zal Theo onderwijzen in zijn methode. Maar ook wordt er in het etmaal gezocht naar de menselijke kanten ťn kwetsbaarheden van de ijzige superman.

Iets om te kijken of op te nemen , en waarschijnlijk ook terug te kijken op internet [MENTION=2547]Highway[/MENTION]
    So Long, and Thanks for All the Fish

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Ik heb niet echt problemen met kou, maar koud douchen vind ik alles behalve fijn. Ik spring nog liever in een rivier met koud ijswater, dan ben je na een klein minuutje op adem (cold turkey ff pissen en klaar). Of het gezond is weet ik ook niet omdat naast alle voordelen eerder in het draadje, gaat je hart behoorlijk snel werken dus een hart patiŽnt moet je in ieder geval niet zijn. Ik denk wel dat je het lichaam kunt trainen\harden tegen kou en dat ademhaling belangrijk is.

Als het moet douche ik koud, maar een beetje lauw vind ik toch lekkerder.

Moderator
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stuudje Bekijk Berichten
    Vanavond npo3

24 uur met ...

Hij is naar eigen zeggen bespot, verguisd en voor clown en leugenaar uitgemaakt: Wim Hof (1959), wereldwijd beter bekend als 'The Iceman'. Hij zwom onder het poolijs, stond in ijsbakken en liep gekleed in enkel een zwembroek marathons in de sneeuw. Maar sinds mei 2014 wordt hij serieus genomen als onderzoeker. In die maand publiceerden wetenschappers dat het bewijs geleverd is dat het autonome zenuwstelsel en daarmee het immuunsysteem te beÔnvloeden is. Emotioneel nam Hof de resultaten in ontvangst. Al jaren verkondigt hij de boodschap dat hij zijn afweerreactie kan sturen door concentratie en meditatie ťn dat iedereen dit aan te leren is. Maar ondanks de wetenschappelijke steun zijn tegenstanders gebleven en blijft hij 'die zonderling van de kouderecords'. De zoektocht naar bewijs en erkenning van zijn methode gaat hand in hand met een zoektocht naar persoonlijke verlichting. De queeste die Wim Hof onderneemt heeft namelijk wortels in een diep verdriet dat hem bijna twintig jaar geleden overviel. Wim Hof neemt Theo Maassen mee op een deel van zijn tocht en zal Theo onderwijzen in zijn methode. Maar ook wordt er in het etmaal gezocht naar de menselijke kanten ťn kwetsbaarheden van de ijzige superman.

Iets om te kijken of op te nemen , en waarschijnlijk ook terug te kijken op internet [MENTION=2547]Highway[/MENTION]
    Thx Stuudje ga ik doen als er een geschikt moment voor is.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Nov 2014
    Vond het wel mooi toen Theo zei toen hij in het ijsbad stond......je moet eigenlijk bij de pijn blijven en niet terug naar je hoofd gaan. Dat is ook 1 van de dingen die ze me in het revalidatiecentrum leren. Vond dat wel apart. Ben hier hard mee bezig en gaat steeds beter maar bij heel erge pijn krijg ik het nog niet onder controle (en dus ook mijn ademhaling daardoor niet).

Wel een aparte man en vond dat Theo hem goed beschreef.
    What do you do when all hell breaks loose?

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Wie gaat er waar de nieuwjaarsduik doen??

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stuudje Bekijk Berichten
    Vanavond npo3

24 uur met ...

Iemand die weet waar het op het internet te vinden is?

Vergelijkbare onderwerpen

1. The HORRORWINTER of 2014-2015! Prep maar warme kleren!
    Door DutchSurvival101 in forum Survival Algemeen
    Reacties: 188
    Laatste Bericht: 07-05-15, 21:56
  2. Reacties: 54
    Laatste Bericht: 10-09-14, 20:54
  3. warme lucht zonne collector van lege blikjes
    Door zilver in forum Vuur, verwarming en energie
    Reacties: 16
    Laatste Bericht: 21-10-13, 11:30
  4. Rantsoen onder extreme koude voor 24uur
    Door deruiterwa in forum Eten en drinken
    Reacties: 14