Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 41
    In overleg met hogere entiteiten
    Ingeschreven
    Apr 2012

SHTF voor de Deur - Bereid U voor!

http://theeconomiccollapseblog.com/a...ning-to-europe

Dat het misgaat is zeker. Wanneer en hoe dat is Glazen Bol werk, maar het komt. Het staat op springen....de grootste bedreiging op de korte termijn is de economische ineenstorting van het systeem. Kort? Het zou wel eens heel goed vůůr 2020 kunnen gebeuren en misschien zelfs dit jaar al (volgens de link hierboven). De schrijver van het artikel noemt kort en bondig een aantal potentiŽle bronnen van narigheid. Dichter bij huis: de Nederlandse overheid geeft nog altijd 30 miljard teveel uit. 'Men' hoopt op het economisch herstel. Iedereen weet dat als je teveel uitgeeft, dat je dan in de problemen komt. Vroeg of laat maar altijd. Enkele 'hoogtepunten' uit het artikel:

-De werkloosheid in de eurozone als geheel is nog steeds een all-time record van 12,1 procent .

-In ItaliŽ, is de werkloosheid gestegen tot een nieuwe all-time record van 12,7 procent .

-De jeugdwerkloosheid in ItaliŽ is gestegen tot 41,6 procent .

-Het niveau van armoede in ItaliŽ is nu de hoogste die ooit is geregistreerd .

-Veel analisten verwachten grote economische problemen in ItaliŽ in de komende paar jaar. De president van ItaliŽ waarschuwt voor " wijdverspreide sociale spanningen en onrust" in zijn land in 2014.

-Citigroup voorspelt dat de Italiaanse staatsschuld 140 procent zal bedragen in het jaar 2016.

-Citigroup voorspelt dat de Griekse staatsschuld 200 procent zal bedragen in het jaar 2016.

-Citigroup voorspelt dat een werkloosheid in Griekenland van 32 procent in 2015.

-De werkloosheid in Spanje is nog steeds een all-time record van 26,7 procent .

-De jeugdwerkloosheid in Spanje is nu gestegen tot 57,7 procent - zelfs hoger dan in Griekenland.

-Het percentage slechte leningen in Spanje is gestegen tot 13 procent .

-Het aantal hypotheekaanvragen in Spanje is gedaald met 90 procent sinds het hoogtepunt van de hausse op de huizenmarkt.

-De werkloosheid in Frankrijk is hoger dan in 1998

-Autoverkopen in Europa waren vorig jaar op het laagste jaarlijkse niveau ooit.

- Deutsche Bank, waarschijnlijk de belangrijkste bank in Duitsland (Europa?), heeft ongeveer 70.000.000.000.000 dollar uitstaan aan derivaten.
    100 miljoen Amerikanen zitten zonder werk. De banken zijn absoluut Too Big Too Fall - wat voor de Amerikaanse banken geldt, geldt in Europa net zo hard.

The six largest banks in the United States (JPMorgan Chase, Bank of America, Citigroup, Wells Fargo, Goldman Sachs and Morgan Stanley) have collectively gotten 37 percent larger over the past five years. The U.S. banking system has 14.4 trillion dollars in total assets. The six largest banks now account for 67 percent of those assets and all of the other banks account for only 33 percent of those assets. JPMorgan Chase is roughly the size of the entire British economy. The five largest banks now account for 42 percent of all loans in the United States.
    Amerika, Europa, de wereld voor mijn part - een wereld vol schapen, geregeerd door varkens, bestuurd door wolven. Dit verhaal had net zo goed bij Revolutie kunnen staan, maar ik denk dat we eerst diep in de shit moeten zakken, voordat iemand op het briljante idee komt om politici en bankiers aansprakelijk te stellen voor het continu teveel uitgeven van belastinggeld. Het maakt geen donder uit wat je stemt, alle kabinetten na de oorlog draaien met verlies. De geldpers, ja die draait, zeker in Amerika en Japan. In Europa doen we dat anders, Brussel geeft gewoon min of meer gratis geld aan de banken. Kan dat goed gaan. Jahoor, een tijdje. Maar de klap komt altijd. En dan hebben we het nog niet eens over zaken als Fukushima.

Sinds een paar honderd jaar is de macht van bankiers enorm toegenomen. Wij hebben dat laten gebeuren. De overheden hebben niet gedaan wat ze beloofden; goed op ons geld te passen en verantwoord uitgeven. Dat kunnen overheden nou eenmaal niet zo goed. Stemrecht blijkt een hoax. Controle op domme beslissingen is er niet. De ongebreidelde investering in de wapen industrie en het opzoeken van conflicten waar dan ook ter wereld door Westerse mogendheden wordt beantwoord met een religieuze oorlog van fanatieke Moslims tegen westerse legers van Christenen - en feitelijk kan ik de Moslims geen ongelijk geven. Als je land geplunderd wordt door oliemaatschappijen uit Amerika en Europa en jij wil gewoon een beetje zes keer per dag bidden en je ziet de liederlijkheid aan de andere kant van de oceaan, dan wordt je boos. En het is een wonder of gebrek aan religieuze overtuiging ten aanzien van de systematische plundering van ons geld en menselijke waardigheid door onze eigen regeringen, dat wij niet met alles wat in ons vermogen ligt in opstand komen tegen het Establishment.

Keyser is weer eens boos. Heeft geen nut, ik roep weer eens wat op een forum. Nou ja, who cares. Honderden forums, van geenstijl tot nu.nl. In elke taal die er bestaat, van Zerohedge tot Jazeera en 4Chan. Grootste troef zou zijn alle fora in alle talen te verenigen, ťťn groot wereldforum met een continue vertaling. Waardoor alle schapen gaan zien dat ze verkracht worden door de varkens en geplukt en geschoren worden door de wolven. In Amerika is DRIEKWART van de bezittingen in handen van de rijkste 10%......zelfs als dat in Europa maar vijftig procent is of dertig, dan is dat nog afschuwelijk. De Rothschilds, de Morgans, de Oranjes, de nieuwe adel en de oude adel, de georganiseerde MISDAAD en de WITTE BOORDEN criminelen - laten we wel wezen, het is een pot nat. En dan heb ik het niet over geile lesbiennes.

Oja, nog een woord jegens de medewerkers van AIVD en junior medewerkers van banken en overheid: Hoe lang gaan jullie nog hinken tussen schaap en varken? Wordt het niet tijd om je pen neer te leggen en te zeggen dat het genoeg is? Ik hoop nog steeds op een zwart busje voor mijn deur, ik kan niet wachten op de discussie tussen Keyser met een zak over zijn hoofd en de potentiŽle folteraar van de AIVD die zich heeft laten hersenspoelen. Doe wel rustig aan want ik ben een enorm watje. Gebruik je hersenen eens zou ik bovengenoemde mensen willen zeggen.
    Laatst gewijzigd door Keyser Suze; 10-01-14 om 04:27.
    keyserpreppersuze@gmail.com

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Nee hoor allemaal onzin. Van Rompuy heeft zelf gezegd dat we uit de crisis zijn. Laat de Roemenen en Bulgaren maar komen want hier is volop werk voor iedereen en gratis geld van de overheid.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Je hebt natuurlijk gelijk [MENTION=62]Keyser Suze[/MENTION] met je analyse. De hamvraag, ook op dit forum, is wannťťr de klap komt. Feitelijk zijn we met z'n allen - de VS en de EU - hartstikke failliet en China is een en al zeepbel. We leven in een economische illusie maar zolang iedereen daarin blijft geloven hobbelen we lekker door. Wat maakt het uit dat we illusionair geld lenen en uitgeven? Zolang we de illusie hebben dat het ťcht is krijg ik brood voor mijn euro's en de bakker meel.
    De grote angst bij de 'powers that be' is verlies van vertrouwen want dan zakt het kaartenhuis in elkaar.

Eerlijk gezegd is dat inmiddels ook mijn zorg. Ik vind het vreselijk maar het is gewoon in mijn belang dat dit gammele kaartenhuis overeind blijft, al is het alleen maar vanwege mijn ouders die hulpbehoevend zijn en afhankelijk van wijkzorg en medicijnen.

Ik ben een optimist en blijf hopen op een langzame afbouw van de industriŽle samenleving in plaats van een complete en acute ineenstorting. John Michael Greer schrijft daar boeiend over in "The Long Descent" http://www.newsociety.com/Books/L/The-Long-Descent. Wat mij betreft een redelijk hoopvol scenario zolang er niet een gigantische financiŽle paniek uit breekt.
    Two roads diverged in a wood, and I -
    I took the one less traveled by,
    And that has made all the difference.

Robert Frost

Ingeschreven
    Apr 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pathfinder Bekijk Berichten
    Je hebt natuurlijk gelijk [MENTION=62]Keyser Suze[/MENTION] met je analyse. De hamvraag, ook op dit forum, is wannťťr de klap komt. Feitelijk zijn we met z'n allen - de VS en de EU - hartstikke failliet en China is een en al zeepbel. We leven in een economische illusie maar zolang iedereen daarin blijft geloven hobbelen we lekker door. Wat maakt het uit dat we illusionair geld lenen en uitgeven? Zolang we de illusie hebben dat het ťcht is krijg ik brood voor mijn euro's en de bakker meel.
    De grote angst bij de 'powers that be' is verlies van vertrouwen want dan zakt het kaartenhuis in elkaar.

Eerlijk gezegd is dat inmiddels ook mijn zorg. Ik vind het vreselijk maar het is gewoon in mijn belang dat dit gammele kaartenhuis overeind blijft, al is het alleen maar vanwege mijn ouders die hulpbehoevend zijn en afhankelijk van wijkzorg en medicijnen.

Ik ben een optimist en blijf hopen op een langzame afbouw van de industriŽle samenleving in plaats van een complete en acute ineenstorting. John Michael Greer schrijft daar boeiend over in "The Long Descent" http://www.newsociety.com/Books/L/The-Long-Descent. Wat mij betreft een redelijk hoopvol scenario zolang er niet een gigantische financiŽle paniek uit breekt.
    De schrijver van dat artikel boven mijn tekst zegt dat het dit of volgens jaar gaat gebeuren.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Keyser Suze Bekijk Berichten
    De schrijver van dat artikel boven mijn tekst zegt dat het dit of volgens jaar gaat gebeuren.
    Ja, maar dat soort voorspellingen - met onderbouwing - lees ik al een jaar of tien en er is er nog geen uitgekomen, het kaartenhuis staat er nog. Ik ben wat voorspellingen betreft een beetje sceptisch. Dan wil ik toch graag weten of en hoeveel van de eerdere voorspellingen van deze schrijver zijn uitgekomen ....

Robert Frost

Ingeschreven
    Apr 2012
    Ja, maar dat soort voorspellingen - met onderbouwing - lees ik al een jaar of tien en er is er nog geen uitgekomen, het kaartenhuis staat er nog. Ik ben wat voorspellingen betreft een beetje sceptisch. Dan wil ik toch graag weten of en hoeveel van de eerdere voorspellingen van deze schrijver zijn uitgekomen ....
    Ja dat is altijd de grootste kletskoek. Dit soort dingen blijft gissen. Het orakel?

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Keyser Suze Bekijk Berichten
    Ja dat is altijd de grootste kletskoek. Dit soort dingen blijft gissen. Het orakel?
    En wat zegt het orakel?

We hebben een soortement crisis een beetje bezworen met geld-dat-niet-bestaat en veel sussende woorden. De zeepbel heeft een paar scheetjes gelaten dus de druk is een beetje minder. Het probleem blijft bestaan en de vraag hoe en wanneer het fout gaat ook.

Robert Frost

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Feb 2013
    En wat zegt het orakel?

We hebben een soortement crisis een beetje bezworen met geld-dat-niet-bestaat en veel sussende woorden. De zeepbel heeft een paar scheetjes gelaten dus de druk is een beetje minder. Het probleem blijft bestaan en de vraag hoe en wanneer het fout gaat ook.
    BOEM! En toen was het geld niks meer waard...

Mensen komen thuis te zitten niet meer wetend wat te doen.
    De toch al steeds grotere wordende overbevolking groeit nog groter doordat mensen die niks te doen hebben extra koters gaan maken.
    Honger ligt op de loer doordat er te weinig voedsel op de wereld is om de wereldbevolking er nog van te voorzien.
    Ziektes liggen op de loer omdat medicijnen straks onbetaalbaar zijn.
    Water, nu al het blauwe goud genoemd wordt schaars...

En wat zal de oplossing zijn die de mensheid er op verzint:

Oorlog natuurlijk!

Ikke pessimistisch op de vroege ochtend? Nee joh, ik kon maar zo eens realistisch zijn!
    Slechts een reiziger in de tijd
    Si vis pacem, para bellum

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gamble Bekijk Berichten
    BOEM! En toen was het geld niks meer waard...

Mensen komen thuis te zitten niet meer wetend wat te doen.
    De toch al steeds grotere wordende overbevolking groeit nog groter doordat mensen die niks te doen hebben extra koters gaan maken.
    Honger ligt op de loer doordat er te weinig voedsel op de wereld is om de wereldbevolking er nog van te voorzien.
    Ziektes liggen op de loer omdat medicijnen straks onbetaalbaar zijn.
    Water, nu al het blauwe goud genoemd wordt schaars...

En wat zal de oplossing zijn die de mensheid er op verzint:

Oorlog natuurlijk!

Ikke pessimistisch op de vroege ochtend? Nee joh, ik kon maar zo eens realistisch zijn!
    Met alle respect voor je realiteitszin: dit soort opmerkingen en voorspellingen kom ik bijna dagelijks tegen op het forum. Feit is dat 'het systeem' al jaren en jaren te maken heeft met de zaken die jij beschrijft en dat het ook steeds weer lukt om de zaak draaiende te houden.

Mijn vraag blijft waarom o waarom het nu dan toch binnen afzienbare tijd fout zal gaan?

Robert Frost

Ingeschreven
    Apr 2012
    Met alle respect voor je realiteitszin: dit soort opmerkingen en voorspellingen kom ik bijna dagelijks tegen op het forum. Feit is dat 'het systeem' al jaren en jaren te maken heeft met de zaken die jij beschrijft en dat het ook steeds weer lukt om de zaak draaiende te houden.

Mijn vraag blijft waarom o waarom het nu dan toch binnen afzienbare tijd fout zal gaan?
    Vůůr dat jij oud en grijs bent is SHTF een feit. Beloofd.

Vergelijkbare onderwerpen

1. SHTF en dan staan familie, vrienden en collega's voor de deur. Wat doe je?
    Door Blik(voer) op oneindig in forum Survival Algemeen
    Reacties: 96
    Laatste Bericht: 14-03-14, 21:12
  2. Amerikanen breken door de deur van winkel voor schoenen
    Door underground in forum Internationaal
    Reacties: 8
    Laatste Bericht: 18-12-13, 22:29
  3. Reacties: 2
    Laatste Bericht: 17-06-13, 06:52
  4. Klaar voor een SHTF?
    Door Cyberbeer in forum Survival Algemeen
    Reacties: 37