Ga naar inhoud
GENEGEERD

Had je nu maar een waterfilter...


SHTF

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast Heksenboot
In de Amerikaanse staat West Virginia zitten 300.000 mensen zonder water. Scholen, bars en restaurants houden hun deuren gesloten na een lekkage van chemicaliën in de rivier waaruit het drinkwater wordt gehaald.

 

http://nos.nl/artikel/595719-wvirginia-zonder-water-door-gif.html

 

proost

 

Gek spul. Wordt gemaakt van DMT. Google dat maar eens. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vraag is of je dat spul er met een standaard filtertje dus ook uit zou kunnen filteren.

Iemand?

 

Niet met keramiek (Aqualine, Katadyn) of holle vezels (Sawyer, Lifestraw).

 

De vraag is hoe goed het met een actieve koolfilter is te filteren (Aqualine, bepaalde Katadyn's).

 

Ongetwijfeld zijn er wel waterbronnen te vinden die niet in verbinding staat met die rivier. Regenton, meertjes, etc..

Dan is een waterfilter goud waard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Black Berkey filters, British Berkelfeld Supersteracyl en ATC filters halen een hoop eruit. Dan eventueel nog AK gebruiken voor de laatste resten ellende........ Zoals @Raycoupe aangeeft werken holle vezel en keramiek alleen onvoldoende.

 

De door jou genoemde filters hebben een actieve koolfilter erbij?

 

Ben benieuwd hoe efficient deze werkt tegen specifiek dit gif.

Als 't goed is zou dit met actieve kool moeten gaan werken.

Gelukkig heeft de Aqualine een flink groot actieve kool filter. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De door jou genoemde filters hebben een actieve koolfilter erbij?

 

Ben benieuwd hoe efficient deze werkt tegen specifiek dit gif.

Als 't goed is zou dit met actieve kool moeten gaan werken.

Gelukkig heeft de Aqualine een flink groot actieve kool filter. :)

 

Ja

Deze bijvoorbeeld http://www.berkeyfilters.com/berkey-answers/performance/filtration-specifications/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet iemand of je de actieve kool-patronen van Katadyn (zie plaatje) kunt gebruiken voor de Katadyn Pocket (met keramiek filter) ?

Katadyn-Carbon-Filter.jpg.92ac121479da8d085de76c4217b63e38.jpg

 

Ik zou zo'n kool-patroon alleen gebruiken aan de 'schoon water kant' van de Katadyn en alleen als het echt nodig (kans of chemische vervuiling).

Als iemand hier ervaring mee heeft, dan hoor ik het graag.

 

Groet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet iemand of je de actieve kool-patronen van Katadyn (zie plaatje) kunt gebruiken voor de Katadyn Pocket (met keramiek filter) ?

Katadyn-Carbon-Filter.jpg.92ac121479da8d085de76c4217b63e38.jpg

 

Ik zou zo'n kool-patroon alleen gebruiken aan de 'schoon water kant' van de Katadyn en alleen als het echt nodig (kans of chemische vervuiling).

Als iemand hier ervaring mee heeft, dan hoor ik het graag.

 

Groet!

 

Je ziet beide constructies. Sommige filters hebben het koolfilter na het bacterie filter, sommigen juist ervoor.

 

De reden om het koolfilter voor het keramiek of holle vezels te zetten is dat eventuele bacterie groei in je koolfilter geen kwaad kan.

De reden om het koolfilter na het keramiek of holle vezels te zetten is dat hij hierdoor minder zwaar belast wordt en dus langer meegaat.

 

Sowieso moet je opletten dat je geen bacterie groei in je filter krijgt. 'k Had eerst ook een keramisch filtertje, dat moest ik dus goed drogen na gebruik.

Voordeel van de holle vezels van Sawyer is dat je hem kan uitspoelen met een dunne bleek oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee zoals Raycoupe al vermeld heeft heb je een actieve koolfilter nodig dit filtert (de meeste) chemicaliën er uit.

 

Ik ben zo langzamerhand wel benieuwd wat voor chemicaliën we kunnen tegenkomen (landbouwgif, ijzer, olie(?)) en wat er nu allemaal gebonden wordt door de actieve kool.

 

Misschien moet ik de vraag omdraaien, welke vervuiling kan een koolfilter niet aan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gek spul. Wordt gemaakt van DMT. Google dat maar eens. :)

Valt reuze mee toch ?

 

DMT staat voor dimethyltereftalaat. En dat is een tamelijk standaard chemische stof die o.a als grondstof dient voor iets onschuldigs als de PET fles.

Van DMT is ook cyclohexanedimethanol te maken, toepassing in de kunsthars hoek.

Als bijprodukt bij die produktie komt het nu ontsnapte stofje 4-Methylcyclohexanemethanol vrij, en dat zit in de alkohol famillie. Ik zou het niet drinken maar blinde paniek lijkt me nou ook weer niet nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Valt reuze mee toch ?

 

DMT staat voor dimethyltereftalaat. En dat is een tamelijk standaard chemische stof die o.a als grondstof dient voor iets onschuldigs als de PET fles.

Van DMT is ook cyclohexanedimethanol te maken, toepassing in de kunsthars hoek.

Als bijprodukt bij die produktie komt het nu ontsnapte stofje 4-Methylcyclohexanemethanol vrij, en dat zit in de alkohol famillie. Ik zou het niet drinken maar blinde paniek lijkt me nou ook weer niet nodig.

 

Even door googlen nog.

 

Businessman Trip:

 

http://nl.wikipedia.org/wiki/Dimethyltryptamine

 

:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Valt reuze mee toch ?

 

DMT staat voor dimethyltereftalaat. En dat is een tamelijk standaard chemische stof die o.a als grondstof dient voor iets onschuldigs als de PET fles.

Van DMT is ook cyclohexanedimethanol te maken, toepassing in de kunsthars hoek.

Als bijprodukt bij die produktie komt het nu ontsnapte stofje 4-Methylcyclohexanemethanol vrij, en dat zit in de alkohol famillie. Ik zou het niet drinken maar blinde paniek lijkt me nou ook weer niet nodig.

 

Even door googlen nog.

 

Businessman Trip:

 

http://nl.wikipedia.org/wiki/Dimethyltryptamine

 

:D

 

Jullie hebben wel door dat je het over verschillende stoffen hebt?

 

Dimethyltryptamine is wat anders dan dimethyltereftalaat (http://nl.wikipedia.org/wiki/Dimethyltereftalaat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Valt reuze mee toch ?

 

DMT staat voor dimethyltereftalaat. En dat is een tamelijk standaard chemische stof die o.a als grondstof dient voor iets onschuldigs als de PET fles.

Van DMT is ook cyclohexanedimethanol te maken, toepassing in de kunsthars hoek.

Als bijprodukt bij die produktie komt het nu ontsnapte stofje 4-Methylcyclohexanemethanol vrij, en dat zit in de alkohol famillie. Ik zou het niet drinken maar blinde paniek lijkt me nou ook weer niet nodig.

 

Even door googlen nog.

 

Businessman Trip:

 

http://nl.wikipedia.org/wiki/Dimethyltryptamine

 

:D

 

Hahaha, nee, dat had ik niet door. :D

 

De een maak je inderdaad petflessen e.d. van en is een onoplosbare stof (die van @Invictus).

 

Die jij bedoeld DMT inderdaad, is verwant aan serotonine en dus veel gevaarlijker voor de mens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...