Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Inkoopactie/product voor Prepshop] Firebox stove interesse?


jan1

Aanbevolen berichten

Ik ben op Youtube de volgende stove tegengekomen:

 

de 5″ Folding Firebox Campfire Stove:

 

FireBox_Full.jpg.5bf2228e31bc86c064ad8a8b20576f54.jpg

 

Je hebt er geen gasblikjes voor nodig en je hoeft geen brandstof meer mee te nemen. Een stapeltje takjes is al genoeg om een flink vuurtje te stoken.

(Deze stove is ook te gebruiken met een alcohol stove, Esbit of kolen) Dus een Biolite stove maar dan veel dunner en lichten.

 

De specificaties zijn:

Highlights

· Multi-fuel versatility

· No assembly, hinged construction

· High heat output

· Multiple cooking configurations, useful accessories

· Use virtually any size cookware

· Functions as a portable campfire

 

Engineered and Made in the USA

Width: 5.0" (12.7 cm)

Height: 7.5" (19 cm)

Folded: .375" (.95 cm)

Weight: 2 lbs (907 g)

 

Made of Stainless Steel

 

a.jpg.e65040651ecc435ff4abd5bd5b67a2b3.jpg

 

De stove is op de markt gekomen door een succesvolle Kickstart campagne.

 

Een paar Youtube video's:

 

 

Ik wil zelf de complete set:

http://www.fireboxstove.com/5-inch-deluxe-combo-kit

met Extended Grill & Adjustable Fire Grate nemen.

 

@Simurgh heeft al contact met de fabrikant. Indien er genoeg animo is kan er een inkoopactie worden gestart of kan het product aan de Prepshop worden toegevoegd.

Prijzen zullen waarschijnlijk hetzelfde zijn als op de site van de fabrikant http://www.fireboxstove.com maar dan wordt 1 dollar 1 euro i.v.m. btw & importheffing.

 

Ik hoor graag wat jullie van deze stove vinden er of er genoeg animo is.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Mooi ding zeg. Ik zou ook een set extra dragers bestellen als ik jou was. Lijkt me nuttig.

 

Of ik m wil? Altijd in voor manieren om vuurtjes te maken, maar nog ff denken, want ik heb al 2 andere varanten.. (mijn ervaring daarmee: werkt supergoed)

Link naar reactie
Delen op andere sites

mooi ding inderdaad, ook lekker compact voor in je bob. jammer genoeg nog geen budget voor deze dingen op dit moment maar wel eentje die ik in gedachten ga houden. wil er wel eentje testen en reviewen @Simurgh :cool:

 

edit: na het zien van de filmpjes toch wel nog geïnteresseerder geworden, zoveel mogelijkheden en toch zo compact, eigenlijk precies het soort stove waar ik naar op zoek ben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi ding zeg. Ik zou ook een set extra dragers bestellen als ik jou was. Lijkt me nuttig.

 

Of ik m wil? Altijd in voor manieren om vuurtjes te maken, maar nog ff denken, want ik heb al 2 andere varanten.. (mijn ervaring daarmee: werkt supergoed)

 

Bedankt voor de tip. ik ga ook de optie 2 extra Fire Sticks erbij nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is zeker een heel mooi principe van deze firebox. Echter zijn hier ook nog andere alternatieven voor om aan te schaffen

Bijvoorbeeld de pocket micro stove deze is kleiner om op te vouwen, weegt minder en is ook nog eens een kwart van de prijs

http://www.bushcraft-essentials.com/english/outdoor-pocket-micro-stove-edcbox.html

 

ook hier nog een paar voorbeelden van kleine opvouwbare branders, sommige hebben ook al een review

http://www.survivalresources.com/Products/Stoves.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moest ook gelijk denken aan die bushbox waar @Vempain naar verwees. Alleen is die een heel stuk lichter en goedkoper. Als grammenpakker is de firestove voor mij veel te zwaar. Ik keek ook naar de biolite toen hij uitkwam maar realiseerde dat ik voor minder geld een bushbuddy en een wakawakalight had. Soortgelijke functionaliteiten maar dan stuk lichter, plus een lamp erbij. En absurd veel lovende recensies over die bushbuddy. Dat was ook de tijd (toen ik alternatieven voor de biolite bekeek) dat de bushbox voorbij kwam. Ik ben vooral bang dat ik snel dingen kwijtraak dan, gezien een zekere neiging tot slordigheid.

 

Maar goed, dat is allemaal terzijde natuurlijk. Elk ding met vuur en koken vind ik leuk, dus ik ben benieuwd en veel plezier alvast.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook nu is @Vempain me voor:) het aangedragen voorbeeld is wel bijna een ons zwaarder dan de BB ( mijn god, ik lijk wel een verkoper van het spul). Er zijn er wat op de markt. De Mark 2 (wild woodgas stove)is er ook een van rond de 280 gram. Vanwaar je voorkeur voor titanium, als ik zo vrij mag zijn? Puur uit interesse overigens. Mensen kiezen wel eens voor titanium vanwege de sterkte maar ik heb toch altijd een pan bij me waar hij in past die gelijk de stove beschermt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel interesse maar alleen voor een héél zacht prijsje @jan1 en @Simurgh. Op mijn verlanglijstje heb ik al een tijdje de Vargo Titanium Hexagon staan http://www.amazon.com/Vargo-Titanium-Hexagon-Wood-Stove/dp/B0042J2PL2, die is superlicht, simpel van constructie en sterk. Amazon levert dit spul niet in Europa maar via Ebay kan ik zo'n titanium woodstove voor €50 kopen, inclusief invoer en zo.

 

Samengevat: het lijkt me alleen interessant als de "5 Deluxe Combo Kit http://www.fireboxstove.com/5-inch-deluxe-combo-kit voor maximaal €50 incl. verzendkosten mijn kant op kan komen. Dan vind ik het een mooie aanbieding, anders niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ik zie nu dat dit gevaarte ruim 900 gram weegt!

 

Waarschijnlijk istie onverwoestbaar en zo maar ik vind dat gewicht nogal pittig voor iets dat je uiteindelijk alleen als back-up mee neemt, voor de echte noodsituaties. Ik hoop in ieder geval niet dat ik ooit een week lang mijn potje moet koken op zo'n ding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Bedankt, zoiets zoek ik idd, heb nog even verder gegoogled en ALB maakt ook branders vooor het Britse merk Tamarack, deze zijn weer 38 gram zwaarder maar zijn qua design toch meer Vladimir proof denk ik.

 

Ook nu is @Vempain me voor:) het aangedragen voorbeeld is wel bijna een ons zwaarder dan de BB ( mijn god, ik lijk wel een verkoper van het spul). Er zijn er wat op de markt. De Mark 2 (wild woodgas stove)is er ook een van rond de 280 gram. Vanwaar je voorkeur voor titanium, als ik zo vrij mag zijn? Puur uit interesse overigens. Mensen kiezen wel eens voor titanium vanwege de sterkte maar ik heb toch altijd een pan bij me waar hij in past die gelijk de stove beschermt.

 

Het simpele antwoord is omdat ik het kan betalen en omdat het in lijn is met de rest van mijn uitrusting. (Het beste/lichtste spul wat mijn budget nog trekt)

 

Eigenlijk was ik van plan om mijn MSR Whisperlite aan de wilgen te hangen en compleet over te stappen op hout met gas (Kovea Solo) als backup bij storm en hoosbuien, dus het ding gaat vrij intensief gebruikt worden. Als ik de extra kosten en voordelen dan op jaarbasis door ga rekenen vind ik het persoonlijk de moeite waard om te investeren in titanium, maar ik ga dan ook wel het liefst ieder weekend hiken/kamperen met een 33L rugzakje op. Koop je zo'n ding alleen voor incidenteel staand kamperen en dagtochten of in geval van nood bij SHTF etc dan kan je de extra €€ beter uitgeven aan iets anders.

 

Qua pannen ben ik er nog niet uit, heb nu een 800/300ml anodised aluminium trekkettle combo die voor op gas perfect is, goedkoop, licht en veel betere warmtegeleiding dan RSV of TI. Maar mocht de Tamarack er komen koop ik er denk ik zoiets bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zoek al tijden iets betaalbaars en lichtgewicht, want die blikken DIY creaties roesten sneller weg dan ik ze kan maken en altijd klooien met vieze, roestige blikken.

 

Jammer genoeg voldoet dit dus niet aan wat ik zoek. 907 gram en 60 euro zou het dan worden?!

 

Voor €5 meer heb je een WWS van 280 gram.

 

Of voor €13,50 een eenvoudige maar betrouwbare Zwitserse volcano branderset

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is zeker een heel mooi principe van deze firebox. Echter zijn hier ook nog andere alternatieven voor om aan te schaffen

Bijvoorbeeld de pocket micro stove deze is kleiner om op te vouwen, weegt minder en is ook nog eens een kwart van de prijs

http://www.bushcraft-essentials.com/english/outdoor-pocket-micro-stove-edcbox.html

 

ook hier nog een paar voorbeelden van kleine opvouwbare branders, sommige hebben ook al een review

http://www.survivalresources.com/Products/Stoves.html

 

 

Cool, ik ben meteen om. Deze opties zien er veel beter uit - qua prijs, afmeting, gewicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor €5 meer heb je een WWS van 280 gram.

 

Of voor €13,50 een eenvoudige maar betrouwbare Zwitserse volcano branderset

 

Die eerst heeft idd m'n voorkeur, maar kan het maar niet snappen dat zoiets simpels zoveel geld moet kosten.

'k Heb hem in werking gezien op een SC, superding met als nadeeltje dat je je pannetje moet optillen om brandstof erbij te gooien, maar daar kan ik prima mee leven.

 

Tweedehands nog nooit te koop gezien. Hoop nog steeds een keertje zo'n ding te treffen in de kringloopwinkel oid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Allemaal,

 

Naar aanleiding van alle goede aangedragen ideeën ben ik los gegaan vanochtend en heb ik de volgende Stoves gekocht om goed vergelijkend waren onderzoek te doen:

 

 

Goed een aardig lijstje dus! Nu had ik gedacht bij deze iedereen uit te nodigen mee te testen en te beoordelen (hoef ik het een keer niet zelf te doen en het lijkt me vet gezellig), dan zorg ik voor de koffie!!! Dus neem je eigen kopje, mess tin, pannetje etc mee en probeer zelf!

 

Nu kan dit op de shelter camping, maar dat duurt nog zo lang...

 

Iemand misschien een origineel idee?

 

Groetjes Jeroen

  • Leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Allemaal,

 

Naar aanleiding van alle goede aangedragen ideeën ben ik los gegaan vanochtend en heb ik de volgende Stoves gekocht om goed vergelijkend waren onderzoek te doen:

 

 

Goed een aardig lijstje dus! Nu had ik gedacht bij deze iedereen uit te nodigen mee te testen en te beoordelen (hoef ik het een keer niet zelf te doen en het lijkt me vet gezellig), dan zorg ik voor de koffie!!! Dus neem je eigen kopje, mess tin, pannetje etc mee en probeer zelf!

 

Nu kan dit op de shelter camping, maar dat duurt nog zo lang...

 

Iemand misschien een origineel idee?

 

Groetjes Jeroen

Volgend weekend zitten we toevallig als het goed is met een klein clubje in Gilze ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Allemaal,

 

Naar aanleiding van alle goede aangedragen ideeën ben ik los gegaan vanochtend en heb ik de volgende Stoves gekocht om goed vergelijkend waren onderzoek te doen:

 

 

Goed een aardig lijstje dus! Nu had ik gedacht bij deze iedereen uit te nodigen mee te testen en te beoordelen (hoef ik het een keer niet zelf te doen en het lijkt me vet gezellig), dan zorg ik voor de koffie!!! Dus neem je eigen kopje, mess tin, pannetje etc mee en probeer zelf!

 

Nu kan dit op de shelter camping, maar dat duurt nog zo lang...

 

Iemand misschien een origineel idee?

 

Groetjes Jeroen

 

Een virtuele knuffel van mij dan en een kuddo, want dit vind ik dus helemaal top en is voor mij uitermate interessant!

(Twee weken terug betrapt met een vuurtje, gelukkig ken ik die boswachter, geen boete, maar nee meneer ik zal het noooooit meer doen)

 

Een gasbrandertje mag wel, multifuel, of zelfs de hierboven genoemde spullen, hij wil gewoon dat ik geen 'fout' voorbeeld ben voor anderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi,

 

Leuk dat de reacties zo leuk zijn. Weetje, ik vind het zoeken naar de beste spullen voor de Prepshop af en toe echt een uitdaging en naast alle reviews dacht ik dat dat toch nog gezelliger moest kunnen...

 

Hoe dan ook denk ik dat volgend weekend te snel is, er is niet 1 stove die uit nederland komt dus vrees dat ze er dan nog niet zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...