Ga naar inhoud
GENEGEERD

Voor de beginnende Prepper


hamster

Aanbevolen berichten

Introductie van aquaponics (ps hoop dat deze link werkt ik probeer wat nieuws namelijk)

 

Aquaponics is de symbiotische groeiende planten en waterdieren in een re-circulerende omgeving. Het combineert hydrocultuur landbouw met aquacultuur. Water is gefietst tussen de aquaria en groenteteelt gebieden. Visafval fungeert als een natuurlijke meststof voor de gewassen.

 

Hamster

 

 

 

mijn preppers bijbel

 

een 537 pagina's tellend document met allerlij handige en nuttige tips en tricks

wbt preppen , van voedselvoorraad tot en met het maken van energie enz enz

 

kruiden gezond van A tot Z

 

hierin wordt beschreven wat een plant / kruid doet en kan betekenen, tevens uitleg over hoe je compres , sap , thee aftreksel , olie siroop en zalf maakt een kei hierin is @Chinook

specifieke vragen dus daar stellen (ik weet ook niet alles :confused: :D )

 

Hamster

  • Leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@hamster, bedankt voor het delen. Een hoop kruiden en planten groeien bij mij in het wild. Echter ken ik er maar een paar uit het hoofd. Mijn buurman kent er heel veel. Voor een Nono als mij zou het dus perfect uitkomen als er van de belangrijkste soorten iets visueels in een dergelijk document komt om de planten te herkennen.

 

Heb jij iets van een top 10, zodat ik de tekening\plaatjes erbij kan zoeken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op deze site staat ook een workshop. Deze is al gedaan, maar doen ze vast nog een keer.

Ik heb zelf een keer een workshop onkruid zoeken en eten ervan koken gedaan. Heel leerzaam.Heel leuk ook.

Wellicht een idee om dit jaar in de gaten te houden en met een aantal te gaan doen.

Of,als we genoeg mensen van de Preppersite hebben, vragen of ze een workshop speciaal voor ons kunnen doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@hamster, bedankt voor het delen. Een hoop kruiden en planten groeien bij mij in het wild. Echter ken ik er maar een paar uit het hoofd. Mijn buurman kent er heel veel. Voor een Nono als mij zou het dus perfect uitkomen als er van de belangrijkste soorten iets visueels in een dergelijk document komt om de planten te herkennen.

 

Heb jij iets van een top 10, zodat ik de tekening\plaatjes erbij kan zoeken?

 

@FincaInSpanje in mijn preppers bijbel staat bij bijna elke plant een plaatje

en een top 10 heb ik niet omdat veel ook seizoen gebonden is (kastanje in de lente??? nope haha)

 

hamster

Link naar reactie
Delen op andere sites

omdat veel al te vinden is op t internet en ik het voor mij bij elkaar gezocht heb en in een bundeltje geperst als ik het zou uitbrengen dan zijn de eerste 5 pagina's alleen al voor bron vermeldingen :cool:

Wauw!! bedankt! waarom laat je het niet uitbrengen? zo'n compleet werk zou ik sowieso aanschaffen!!
Link naar reactie
Delen op andere sites

en een aanvulling @FincaInSpanje @Stuudje @johnsmit @Heksenboot @Multitool @hhpp @Omron @MyronPrps @luna @Highway @daisy @ancestral-viking

 

Introductie van aquaponics (ps hoop dat deze link werkt ik probeer wat nieuws namelijk)

 

Aquaponics is de symbiotische groeiende planten en waterdieren in een re-circulerende omgeving. Het combineert hydrocultuur landbouw met aquacultuur. Water is gefietst tussen de aquaria en groenteteelt gebieden. Visafval fungeert als een natuurlijke meststof voor de gewassen.

 

Hamster

 

 

 

mijn preppers bijbel

 

een 537 pagina's tellend document met allerlij handige en nuttige tips en tricks

wbt preppen , van voedselvoorraad tot en met het maken van energie enz enz

 

kruiden gezond van A tot Z

 

hierin wordt beschreven wat een plant / kruid doet en kan betekenen, tevens uitleg over hoe je compres , sap , thee aftreksel , olie siroop en zalf maakt een kei hierin is @Chinook

specifieke vragen dus daar stellen (ik weet ook niet alles :confused: :D )

 

Hamster

Link naar reactie
Delen op andere sites

zou ik wel willen maar er is klein probleempje er zit namelijk geen bronvermelding bij, en ik weet echt niet meer waar ik alles vandaan heb gehaald, dus om narigheid te voorkomen.....

 

Wauw zeg! ik heb die prepper bijbel 'even' snel doorgebladerd...

Wat een werk heeft daar in gezeten zeg!

 

Hulde! Dit soort documentatie moet je ook op de wiki plaatsen hamster! Dan is het voor iedereen makkelijker terug te vinden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

zou ik wel willen maar er is klein probleempje er zit namelijk geen bronvermelding bij, en ik weet echt niet meer waar ik alles vandaan heb gehaald, dus om narigheid te voorkomen.....

 

Ja pas maar op, ook met afbeeldingen! Ik heb een keer een claim van een fotograaf gehad. Een foto zonder toestemming gebruikt op mijn site. Nou van het geldbedrag van die claim was ik liever op vakantie gegaan... op een warm eiland! :mad: Dat was een dure leerschool!

 

Maar nogmaals bedankt, hier heeft duidelijk veel werk in gezeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op deze site staat ook een workshop. Deze is al gedaan, maar doen ze vast nog een keer.

Ik heb zelf een keer een workshop onkruid zoeken en eten ervan koken gedaan. Heel leerzaam.Heel leuk ook.

Wellicht een idee om dit jaar in de gaten te houden en met een aantal te gaan doen.

Of,als we genoeg mensen van de Preppersite hebben, vragen of ze een workshop speciaal voor ons kunnen doen.

 

Dan doe ik ook mee, lijkt me leuk eetbaar onkruid:p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...