Pagina 2 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 37
    Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Een echte zware chemische aanval is niet iets waar je tegenaan kunt preppen. Al die preppers met hun gasmaskers lijken te vergeten dat die cartridges maar iets van anderhalf uur meegaan en daarna vervangen moeten worden. Dus tenzij je een speciale ruimte bouwt met filters en overdruk systeem e.d. is 't met een echte chemische aanval al snel afgelopen.

Gelukkig zit ik zelf in een gebied waar weinig kans is op een chemische aanval; de enige echte grote industrie hier in de regio is de staalindustrie. Ik ga dus ook geen geld uitgeven aan gasmaskers, wat mij betreft is dat simpelweg een onrealistisch scenario.

In Nederland zou dat dan wel weer een ander verhaal zijn!

Riesie
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Enki Bekijk Berichten
    Een echte zware chemische aanval is niet iets waar je tegenaan kunt preppen. Al die preppers met hun gasmaskers lijken te vergeten dat die cartridges maar iets van anderhalf uur meegaan en daarna vervangen moeten worden. Dus tenzij je een speciale ruimte bouwt met filters en overdruk systeem e.d. is 't met een echte chemische aanval al snel afgelopen.

Gelukkig zit ik zelf in een gebied waar weinig kans is op een chemische aanval; de enige echte grote industrie hier in de regio is de staalindustrie. Ik ga dus ook geen geld uitgeven aan gasmaskers, wat mij betreft is dat simpelweg een onrealistisch scenario.

In Nederland zou dat dan wel weer een ander verhaal zijn!
    Gemiddelde ABEK groot filter is voor 8 uur gebruik. Filter wissel kan gewoon in besmette ruimte gebeuren, door je adem in te houden, filter te wisselen en vervolgens uit te ademen borg je dat je voorfilter vervuild raakt.
    Daarbij kun je een woning met duct-tape, en folie simpel veranderen in een containment ruimte. Luchtroosters kun je met koolstof geimpregneerd foam afdekken, en fijn mazig gaas voor de eerste voorfiltratie en na filtratie.
    Kan niet bestaat niet, kost wat moeite, maar kan wel degelijk heel goed.

Ries.

Ps, geen een scenario is realistisch, tot je er mee geconfronteerd wordt.

Survivor
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Ikzelf woon in de buurt van DSM dat is opzich een grote bom, eigenlijk vind ik dat de overheid en of gemeente preventief een gasmasker aan elke bewoner zou moeten uitdelen. Maar ja wie ben ik.
    SHTF is niet het einde het is een begin (maar wacht ik ben nog niet klaar)

Riesie
    Guest
    [MENTION=1547]lucifer[/MENTION] grote bom is redelijk overdreven.
    Ik ben zelf bij de bouw van twee fabrieken betrokken geweest van DSM en een bom moet ik nog meemaken. En ik ben al jaren betrokken bij onderhoud en revisies op fabrieken.

Fabrieken zijn een bom als elke veiligheid en overdruk ventiel zou weigeren. Scenario voorstelling van 0 tot de macht 10.
    Daarbij zijn alle fabrieken sil niveau 1 minimaal. Dat wil zeggen dat bij weigering van een (1) stuks materiaal (klep, safety) er altijd een tweede direct wordt aangesproken.
    Massale ontploffingen en detonaties binnen fabrieken zijn uit de Efteling tijd toen normen en certificeringen nog met losse pols werden toegepast.
    Een bom, ja daar woon je bij in de buurt.

Maar het locale benzinestation aan de snelweg heeft meer ontploffingsgevaar.

Survivor
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Massale ontploffingen en detonaties binnen fabrieken zijn uit de Efteling tijd toen normen en certificeringen nog met losse pols werden toegepast.

Maar het locale benzinestation aan de snelweg heeft meer ontploffingsgevaar

Oke thx dan hoef ik mij daar niet zo een zorgen om te maken
    SHTF is niet het einde het is een begin (maar wacht ik ben nog niet klaar)

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    May 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Riesie Bekijk Berichten
    [MENTION=1547]lucifer[/MENTION] grote bom is redelijk overdreven.
    Ik ben zelf bij de bouw van twee fabrieken betrokken geweest van DSM en een bom moet ik nog meemaken. En ik ben al jaren betrokken bij onderhoud en revisies op fabrieken.

Fabrieken zijn een bom als elke veiligheid en overdruk ventiel zou weigeren. Scenario voorstelling van 0 tot de macht 10.
    Daarbij zijn alle fabrieken sil niveau 1 minimaal. Dat wil zeggen dat bij weigering van een (1) stuks materiaal (klep, safety) er altijd een tweede direct wordt aangesproken.

Maar het locale benzinestation aan de snelweg heeft meer ontploffingsgevaar.
    En die kerncentrale is Japan was ook super veilig, tot een tsunami/aardbeving daar verandering in bracht.

Riesie
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dR3 Bekijk Berichten
    En die kerncentrale is Japan was ook super veilig, tot een tsunami/aardbeving daar verandering in bracht.
    Centrale is nieuw ontwerp, wat inhoud cold down. Moet dus continue flow hebben in het bassin om te koelen. Nederland gelukkig niet.

Uitleg staat hier, anders val ik in herhaling.

http://preppers.nl/forum/threads/460...ntrales)/page2

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    May 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Riesie Bekijk Berichten
    Centrale is nieuw ontwerp, wat inhoud cold down. Moet dus continue flow hebben in het bassin om te koelen. Nederland gelukkig niet.

Uitleg staat hier, anders val ik in herhaling.

http://preppers.nl/forum/threads/460...ntrales)/page2
    Volgens mij mis je mijn punt, wat ik bedoelde: men dacht met alles rekening gehouden te hebben. Dat dit niet waar is weten we allemaal.

Riesie
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dR3 Bekijk Berichten
    Volgens mij mis je mijn punt, wat ik bedoelde: men dacht met alles rekening gehouden te hebben. Dat dit niet waar is weten we allemaal.
    Nee ik mis je punt niet, maar lees de stukken wel even door.

De tsunami was wel in de kansberekening meegenomen. Echter niet een van die hoogte (1)
    De installatie had als back-up diesels staan, echter die vielen stil en/of zonder brandstof (2) en waren niet meer te bereiken. Doordat de zo broodnodige koeling uitviel vond er in de installatie een ontploffing plaats (resultaat: leeg koelvat, ongekoelde staven) . Door het lekke koelvat kon water geen soelaas brengen, dus het koelen was haast onmogelijk. En de installatie was een single shell, en hier in Nederland heb je meerdere lagen.

En ja ik begrijp/weet wat je punt is, maar dat is hetzelfde als preppen voor een meteoriet van een paar km doorsnede, dat kan je ook niet.
    Gelukkig zijn we in Nederland een stuk verder dan menig ander land, aangezien we hier met zelfs de doom-scenario's moeten rekening houden.

http://www.denf.nl/adviesdiensten/ma...rdeling/hazop/

Heksenboot
    Guest
    Hoe zat het met die Moerdijk-ramp [MENTION=1650]Riesie[/MENTION]?

Forum Rechten