Pagina 5 van de 5 EersteEerste ... 345
Resultaten 41 tot 50 van de 50
    In overleg met hogere entiteiten
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Voor drie of vijf euro bij de baco in IJmuiden - jaja, alweer - verkopen ze oude stralingsdosismeters. Je moet door een pijpje kijken, er zit een schaalverdeling in het venstertje. Geen idee hoe of wat, want er viel gelukkig niets te meten. Maar gezien de robuustheid van het ding -zo groot als een merkpen uit 1 stuk aluminium- en het ontbreken van electronica, is het wellicht de moeite waard. Als ik er weer eens ben, zal ik er een aantal meenemen (en de Röntgen afdeling eens lastig vallen in een ziekenhuis in de buurt....)
    keyserpreppersuze@gmail.com

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rodin Bekijk Berichten
    Is dat gewoon te koop, barietverf? Of kijken ze me bij de Gamma dan ietwat wereldvreemd aan?
    Ze zullen niet weten waar je het over hebt idd. Persoonlijk vlucht ik ook liever naar de mijnen.

Jr. prepper
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Keyser Suze Bekijk Berichten
    Voor drie of vijf euro bij de baco in IJmuiden - jaja, alweer - verkopen ze oude stralingsdosismeters. Je moet door een pijpje kijken, er zit een schaalverdeling in het venstertje. Geen idee hoe of wat, want er viel gelukkig niets te meten. Maar gezien de robuustheid van het ding -zo groot als een merkpen uit 1 stuk aluminium- en het ontbreken van electronica, is het wellicht de moeite waard. Als ik er weer eens ben, zal ik er een aantal meenemen (en de Röntgen afdeling eens lastig vallen in een ziekenhuis in de buurt....)
    Heb ik ook in bezit (van BACO), maar werken niet (meer) goed. Ik heb 10 dosimeters en 1 resetapparaat. De bedoeling is dat je ze reset naar 0 en vervolgens op je kleding gaat dragen als er een nucleaire dreiging is. Door af en toe door het pijpje heen te kijken, kun je zien aan hoeveel straling je inmiddels bent blootgesteld en wanneer je echt moet gaan schuilen voor het te laat is. Maar... Deze dingen zijn waarschijnlijk te oud om nog goed te werken, alle 10 geven andere waarden aan bij mij. Ik zou mijn leven er niet aan toevertrouwen. Wel heel leuk om als gadget te hebben.

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Wat denken jullie dat er gaat gebeuren als er een nucleaire ramp in borselle gebeurd en wat zou je dan doen.
    Ik woon zelf 46km van borselle af (hemelsbreed).
    Hier onder een link van alle centrales en fabrieken in Nederland waar iets fout kan gaan.

http://www.greenpeace.nl/Global/nede...20Nucleair.pdf

Banned
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door backschless Bekijk Berichten
    en wat zou je dan doen.[/url]
    Run like hell. Of beter nog: pak de wagen en rij een andere kant op dan de wind waait.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Best dwars (90°° op de windrichting rijden...

Bunkerprepper
    Guest
    Die oude stralingsmeters werken wel degelijk als je ze goed afstelt...

BP

Jr. prepper
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bunkerprepper Bekijk Berichten
    Die oude stralingsmeters werken wel degelijk als je ze goed afstelt...

BP
    En hoe stel je die dingen volgens jou af dan?

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Ik heb afgelopen week nog gevraagd bij twee apotheken naar Life Extension potasium iodide tabletten maar beiden hadden ze deze niet terwijl er een kerncentrale op misschien 35-40km ligt in Asco. Ik moet even weten wat het werkende bestandsdeel is, want ik vermoed dat ze wel heel goedkoop zijn in Spanje zoals alle medicijnen. Ze verkopen het daar waarschijnlijk onder een andere naam.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wodan Bekijk Berichten
    Best dwars (90°° op de windrichting rijden...
    Dan kom je in Nederland al snel op het strand uit, of mis ik iets?
    May the farce be with you..

Forum Rechten