Ga naar inhoud
GENEGEERD

Telefoon of navigatie zonder stroom??


peter2010

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

navigatie zonder stroom

 

Refidex.JPG

 

als ik blikjes moet gaan schillen en appels gaan schudden om ergens te komen kun je beter gewoon een stratenboek pakken

EMP proof, werkt altijd

alleen de meesten mensen weten niet hoe ze zon ding moeten gebruiken

tevens een beetje stratenkennis in het hoofdje, en je komt overal

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik heb in mijn opslag nog een doos staan met div. kleine en middelmaat rugzakken staan met ingebouwd zonnepaneel en accu uit de tijd dat ik een imp&exp. groothandel had in zon & wind energie.

De kleinere modellen werden verkocht aan ouders van kinderen waar men toen een volg/GPS zendertje op aan sloot. In de tijd dat het speelde dat er her en der zomaar kinderen van straat werden getrokken bv onderweg van en naar school. Ook zijn ze uitermate geschikt om er bv. een telefoon, camera of navigatiesysteem mee te laden.

Mocht er iemand interesse hebben kan je me een PM sturen met je bod. Ik zal nog even kijken als ik weer eerdaags in de opslag ben naar de maten cq liters inhoud. image101.jpg.7d9af04bdb5ca5ae93a0060000dc5b2e.jpg image097.png.d0275c1d5e4df579bfd7705577d58d11.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe ook zoveel mogelijk zonder gps. In grote lijnen kan ik overal mijn weg wel vinden. Het zijn vaak de laatste kilometers waar je even moet zoeken. Dan gebruik ik uiteraard mijn gps wel. Maar de keer daarna probeer ik ook die laatste km's zonder gps. meestal succesvol.

 

Zo blijven de locaties ook beter in mijn hoofd zitten.

 

Nooit op gelet eigenlijk. Is het 100.000 stratenboek nog te koop? recente update uiteraard...

Link naar reactie
Delen op andere sites

navigeren op sterren ben ik zoooooo slecht in, ik zie gewoon letterlijk door de sterren het bos niet meer... kaartlezen kan ik dan wel goed, althans wegenkaarten. heb jaren als monteur op de weg gezeten nog voordat er tomtom's bestonden. het Shell stratenboek lag naast me op de bijrijdersstoel. echt kaartlezen met kompas wil ik nog wel graag leren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nooit op gelet eigenlijk. Is het 100.000 stratenboek nog te koop? recente update uiteraard...

ik zie net dat de laatste uitgave uit 2010 komt, daarna niet meer :( aan de andere kant was ie nogal dik en zwaar ook, niet echt een lekker boek voor in je BoB. kan je beter een paar goede kaarten van de regio nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe ook zoveel mogelijk zonder gps. In grote lijnen kan ik overal mijn weg wel vinden. Het zijn vaak de laatste kilometers waar je even moet zoeken. Dan gebruik ik uiteraard mijn gps wel. Maar de keer daarna probeer ik ook die laatste km's zonder gps. meestal succesvol.

 

Zo blijven de locaties ook beter in mijn hoofd zitten.

 

Nooit op gelet eigenlijk. Is het 100.000 stratenboek nog te koop? recente update uiteraard...

 

Stratenboek wordt niet meer gemaakt (eigenlijk best vreemd maar zal wel te duur geworden zijn).

Enig alternatief lijkt: http://www.beslist.nl/products/boeken/r/shell_Stratenboek_Nederland/#zoomview

 

of:

 

http://webwinkel.anwb.nl/webwinkel/boeken-en-kaarten/wegenkaarten-atlassen/anwb-wegenkaart-nederland-7965.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals @Dreutel het aangeeft kun je navigeren op de sterren als het donker is. Enige kennis van de sterrenhemel is wel noodzakelijk. Sommigen zien overal steelpannetjes (pleijaden !).

 

Overdag kun je met een analoog horloge ook navigeren op de zon. Richt de uuraanwijzer op de zon, en 12 uur geeft het zuiden aan. Dit is een vrij grove methode.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...