Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 25
    Elementary prepper
    Ingeschreven
    Jan 2014

Waar kopen jullie je goud en/of zilver?

Dit vraag ik me dus af. Ikzelf heb een tijdje in Duitsland gekocht omdat de prijs daar aanzienlijk lager ligt. Totdat dit op een gegeven moment niet meer kon. Men leverde niet meer in Nederland. Via een of andere constructie kon dit nog wel maar dat was mij te omslachtig. Ze leverde de spullen tot aan de grens en je moest daarna zelf voor vervoer zorgen (ofzo).

Daarna ben ik bij The Silvermountain gaan kopen. Het grote voordeel daar vind ik dat je daar niet vooruit hoeft te betalen. Je kunt betalen wanneer je de spullen ophaalt.

Even nog iets anders; ik zie dat The Silvermountain op een of andere manier aan deze site is verbonden. We zouden met ze in gesprek moeten gaan. Ik denk vanuit mijn inkoop-achtergrond en je zou met TSM kunnen afspreken dat bijvoorbeeld alle bestellingen via preppers.nl op een dag worden opgeteld en dat de bijbehorende prijs geldt voor die aantal.

Voorbeeld: X besteld om 12:00 100 maple leafs. De prijs voor deze bestelling is Ä 1.800,-. Aan het eind van de dag is via preppers.nl 1000 maple leafs besteld. TSM zou dan de prijs moeten geven die hoort bij de koers om 12:00 en een bestelling van 1000 stuks, bijvoorbeeld Ä 1.750,-.

Wat vinden jullie van mijn idee?

Gr.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Super idee.
    Alleen dat dagelijks meerdere mensen inkopen via preppers.nl is nogal optimistisch.
    Er zijn dagen dat er uit geheel nederland niet meerdere bestellingen binnen komen.....

En samen een dag afspreken om gezamelijk in te kopen is ook niet handig, wie bepaalt welke dag wat als de koers dan net hoog staat enz?
    Dus goed idee maar in praktijk wat problemen..
    En nou zijn die verschillen tussen 1, 10, 100, en 1000 munten tegelijk inkopen ook veel kleiner, meestal, dan de koersschommelingen per dag/week....

Prep ze,
    K a n s
    Kennis zonder wijsheid is (zelf)vernietiging.

Het is helaas gevaarlijk om gelijk te hebben, als de meerderheid het fout heeft.

Het gaat niet zozeer om te zien wat nog niemand heeft gezien.
    Maar om te bedenken wat nog niemand heeft bedacht over datgene dat iedereen kan zien !

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Als ik een bestelling doe onderhandel ik zelf gezien het om flinke hoeveelheden gaat. De korting wil ik liever niet delen met iemand die maar 1 muntje koopt. Logisch lijkt mij ? Dat is niet omdat ik een ander dat niet gun, veeleer omdat je in dat geval allicht niet de hoogst mogelijke korting krijgt. De kosten voor de leverancier zijn duidelijk groter voor een kleine bestelling dan voor een grote.
    Laatst gewijzigd door lewieke; 18-01-14 om 14:55.

Elementary prepper
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lewieke Bekijk Berichten
    Als ik een bestelling doe onderhandel ik zelf gezien het om flinke hoeveelheden gaat. De korting wil ik liever niet delen met iemand die maar 1 muntje koopt. Logisch lijkt mij ?
    Oh, ik leefde in de veronderstelling dat de preppers-gemeenschap toch wel een soort van eenheid zou vormen, dat men elkaar steunt. Ikzelf zou er geen problemen mee hebben om mijn korting te delen met iemand anders, ook al word ik er zelf niet beter van. Immers, ik ondervind er ook geen nadeel aan. Maar goed, je staat volledig in je recht om zo te handelen.

Maar je hebt niet gereageerd op mijn eerste vraag: waar haal jij je spul?

Elementary prepper
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kans Bekijk Berichten
    Super idee.
    Alleen dat dagelijks meerdere mensen inkopen via preppers.nl is nogal optimistisch.
    Er zijn dagen dat er uit geheel nederland niet meerdere bestellingen binnen komen.....

En samen een dag afspreken om gezamelijk in te kopen is ook niet handig, wie bepaalt welke dag wat als de koers dan net hoog staat enz?
    Dus goed idee maar in praktijk wat problemen..
    En nou zijn die verschillen tussen 1, 10, 100, en 1000 munten tegelijk inkopen ook veel kleiner, meestal, dan de koersschommelingen per dag/week....

Prep ze,
    K a n s
    Jammer, ik heb geen flauw idee hoeveel mensen via preppers bestellen. Maar ook jij hebt geen reactie gegeven op mijn hoofdvraag van dit topic.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Jun 2013
    goudwisselkantoor bevalt me altijd prima
    itís about sending a message.

Als de moed je in de schoenen zakt, ga dan op je kop staan.

By failing to prepare, You are preparing to fai

Elementary prepper
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fubar Bekijk Berichten
    goudwisselkantoor bevalt me altijd prima
    ik heb gekeken op hun site maar ik zie geen prijzen. wat betaal je daar voor een gouden maple leaf?

Jr. prepper
    Ingeschreven
    Jan 2014
    goudbank-antwerpen is bij mijn weten de goedkoopste

Verstuurd vanaf mijn GT-N7000 met Tapatalk

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Feb 2012
    Daar waar het goedkoopst is maar wel een goede service en discrete verzending heeft. Als ik koop vergelijk ik de prijzen meestal op The Silver Mountain, Doijer & Kalff en Hollandgold, die laatste is meestal het goedkoopst.

Survivor
    Ingeschreven
    Dec 2013
    pas een bestelling gedaan op www.zilvergoudwinkel.nl hun missie staat me wel aan.enige nadeel vind ik toch wel de lange levertijd.

Vergelijkbare onderwerpen

1. Zilver of goud kopen?
    Door Dr.Prepper in forum Geld, goud en zilver
    Reacties: 222
    Laatste Bericht: 18-06-15, 15:57
  2. Waar anoniem goud kopen?
    Door GroningerPrepper in forum Geld, goud en zilver
    Reacties: 40
    Laatste Bericht: 25-09-13, 20:33
  3. Wie van jullie heeft er fysiek goud en of zilver?
    Door zilver in forum Geld, goud en zilver
    Reacties: 46
    Laatste Bericht: 22-01-13, 11:28
  4. Aflossen of goud/zilver kopen?
    Door Rodin in forum Geld, goud en zilver
    Reacties: 30
    Laatste Bericht: 22-06-12, 20:33

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten