Pagina 2 van de 10 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 98
    Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Aug 2013
    ik wil minder vlees eten omdat ik vind dat ik te veel vlees eet 2 keer per week is waar ik naar toe wil.
    ik heb ook wat intoleranties zoals voor aardappel , zuivel en varkensvlees wat mijn keuze al wat beperkt

als ik ergens melk voor moet gebruiken gebruik ik altijd soya melk heerlijk voor pannekoeken trouwens
    kokos heb ik nog niet geprobeerd maar pompoensoep klinkt zowiezo al lekker
    Aannames over een persoon zeggen meer over jezelf dan over die ander.
    De zaken die je bij een ander zijn tekst verzint zijn jou ideen niet die van die ander.
    En als jij het op een bepaalde manier zou doen betekend dat niet dat de ander het zo zou doen.
    Projectie en aannames zijn bijna altijd fout
    Dus inplaats van alles erbij te verzinnen zou je ook een verduidelijking kunnen vragen

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Prima, dan weet ik waar ik rekening mee moet houden. Kaas kan dus wel en ei ook.
    Ik zal komende tijd wel wat lekkere recepten posten. Ik moet even nagaan voor mezelf hoe ik ze maak. Ik doe het zo automatisch dat ik wat na moet denken over de hoeveelheden als theelepel dit en eetlepel dat.
    So Long, and Thanks for All the Fish

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Aug 2013
    kaas is ook zuivel ( iets waar ik wel eens mee zondig want een pizza zonder kaas kan niet dan neem ik de pijn maar op de koop toe ;-) )
    De zaken die je bij een ander zijn tekst verzint zijn jou ideen niet die van die ander.
    En als jij het op een bepaalde manier zou doen betekend dat niet dat de ander het zo zou doen.
    Dus inplaats van alles erbij te verzinnen zou je ook een verduidelijking kunnen vragen

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Ow, en geitenkaas eet je dan ook niet, okee, ik reset, ik heb nog ideetjes genoeg hoor.

Wist je dit: In Nederlandse harde kaas, zoals Goudse kaas, zit geen lactose. Dit komt doordat de lactose tijdens de rijping van de kaas volledig wordt afgebroken.
    Mijn dochter die geen melkproducten (lactoseintolerantie) kon eten kon inderdaad wel Goudse kaas eten. Beter dus Goudse kaas op je pizza doen, die is beter dan pizzakaas.(is sowieso troep)
    So Long, and Thanks for All the Fish

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Op deze site staan heel veel groenterecepten. Een groot deel heb ik zelf uitgeprobeerd. http://groenespoor.nl/content/recepten

In overleg met hogere entiteiten
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lindaja Bekijk Berichten
    ik wil minder vlees eten omdat ik vind dat ik te veel vlees eet 2 keer per week is waar ik naar toe wil.
    ik heb ook wat intoleranties zoals voor aardappel , zuivel en varkensvlees wat mijn keuze al wat beperkt

als ik ergens melk voor moet gebruiken gebruik ik altijd soya melk heerlijk voor pannekoeken trouwens
    kokos heb ik nog niet geprobeerd maar pompoensoep klinkt zowiezo al lekker
    Soja....is dat niet dat kutplantje waar hele oerwouden voor worden gekapt? Ik herhaal het nog maar eens: sojavreters zijn hufters. Dan kun je net zo goed Orang-oetang op tafel zetten.
    keyserpreppersuze@gmail.com

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Aug 2013
    mijn soja komt uit drente ik snap dat je daar nog niet van op de hoogte bent is pas sinds vorig jaar

edit als het goed is er ook in brabant kweek
    Laatst gewijzigd door Lindaja; 22-01-14 om 21:49.

Heksenboot
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Keyser Suze Bekijk Berichten
    Soja....is dat niet dat kutplantje waar hele oerwouden voor worden gekapt? Ik herhaal het nog maar eens: sojavreters zijn hufters. Dan kun je net zo goed Orang-oetang op tafel zetten.

http://www.clubgreen.nl/vraag/Soja.html

http://www.voedselencyclopedie.nl/Basel-soja

Quote:

Duurzame soja die voldoet aan de Basel-criteria.

Basel-soja voldoet aan een breed scala van criteria, die waarborgen dat er geen ontbossing heeft plaatsgevonden voor de teelt, dat er geen sociale misstanden zijn en dat de soja niet genetisch is gemodificeerd. De soja mag niet afkomstig zijn uit recent illegaal ontboste gebieden in Zuid-Amerika.
    Daarnaast gaat het bij duurzame soja om meer dan het voorkomen van ontbossing. Het gaat ook om het gebruik van pesticiden, verlies van biodiversiteit, aantasting van ecosystemen, schending van arbeidsrechten en mensenrechten.

In overleg met hogere entiteiten
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Heksenboot Bekijk Berichten
    http://www.clubgreen.nl/vraag/Soja.html

http://www.voedselencyclopedie.nl/Basel-soja

Quote:

Duurzame soja die voldoet aan de Basel-criteria.

Basel-soja voldoet aan een breed scala van criteria, die waarborgen dat er geen ontbossing heeft plaatsgevonden voor de teelt, dat er geen sociale misstanden zijn en dat de soja niet genetisch is gemodificeerd. De soja mag niet afkomstig zijn uit recent illegaal ontboste gebieden in Zuid-Amerika.
    Daarnaast gaat het bij duurzame soja om meer dan het voorkomen van ontbossing. Het gaat ook om het gebruik van pesticiden, verlies van biodiversiteit, aantasting van ecosystemen, schending van arbeidsrechten en mensenrechten.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lindaja Bekijk Berichten
    mijn soja komt uit drente ik snap dat je daar nog niet van op de hoogte bent is pas sinds vorig jaar

edit als het goed is er ook in brabant kweek
    I stand corrected. Maar als ik ook maar ťťn fout soja plantje op de SC aantref hebben die vega's moeilijkheden.
    keyserpreppersuze@gmail.com

Heksenboot
    Guest
    Yep. Okee.

Nog behoefte aan bio-industrie filmpjes?

Vergelijkbare onderwerpen

1. Vlees in blik
    Door Jester in forum Eten en drinken
    Reacties: 194
    Laatste Bericht: 27-09-15, 18:38
  2. duurzaam vlees
    Door samurai in forum Koffiecorner
    Reacties: 0
    Laatste Bericht: 20-12-12, 18:40
  3. Vlees conserveren, zonder vriezer!
    Door Simurgh in forum Eten en drinken
    Reacties: 30